با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
ویژگی‌های روانسنجی مقیاس چند بعدی درگیری دانش‌آموز در مدرسه

مریم صفائی؛ سیاوش طالع پسند

دوره 5، شماره 4 ، خرداد 1397، ، صفحه 83-92

چکیده
  هدف این مطالعه بررسی ویژگی­های روانسنجی مقیاس درگیری دانش­آموز در مدرسه بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان شهرستان مهدیشهر در استان سمنان در سال تحصیلی 94-95 بودند. 502 نفر از دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم (252 پسر و 250 دختر) شهرستان مهدیشهر با روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب شدند. همه آنها ابزار درگیری و مقیاس چند بعدی درگیری ...  بیشتر