با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
تاثیر آموزه‌های قصه‌های قرآنی به روش حلقه کندوکاو بر قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی شهر همدان

نصراله عرفانی

دوره 6، شماره 3 ، بهمن 1397، ، صفحه 9-20

https://doi.org/10.30473/etl.2019.5402

چکیده
  هدف این پژوهش تعیین تاثیر آموزه­های قصه­های قرآنی به روش حلقه­ کندوکاو بر قضاوت اخلاقی دانش­آموزان بود. روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش­آزمون- پس­آزمون با گروه کنترل بود. از بین جامعه آماری دانش­آموزان پسر و دختر پایه ششم دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر همدان در سال تحصیلی 97-1396 نمونه­ای به حجم 120 نفر تعیین شد که به شیوه نمونه‌گیری ...  بیشتر

تجربیات قبلی و عملکرد تکالیف مرتبط به رایانه دانشجویان: نقش خودکارآمدی رایانه، اضطراب رایانه و جنسیت

نصیبه پوراصغر؛ حسین زارع

دوره 3، شماره 9 ، شهریور 1394، ، صفحه 69-82

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه تجربیات قبلی رایانه با عملکرد تکالیف مرتبط به رایانه با توجه به نقش واسطه‌گری خودکارآمدی و اضطراب رایانه است که با طرح‌ریزی مدل مفهومی بر اساس تحلیل مسیر انجام شده است برای این منظور تعداد 282 دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور شهرستان گرمی و بیله‌سوار (142 دختر و 140 پسر) به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی انتخاب ...  بیشتر

رابطه ابعاد کمال‌گرایی با خلاقیت در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر شیراز

قوام ملتفت؛ سمیه ساداتی فیروزابادی

دوره 1، شماره 3 ، بهمن 1392، ، صفحه 71-78

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ابعاد کمال‌گرایی با خلاقیت در دانش‌آموزان دبیرستانی انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نوع همبستگی است که روابط بین متغیرها را مورد بررسی قرار می‌دهد. بدین منظور از جامعه دانش‌آموزان شهر شیراز 354 نفر (186 دختر و 168 پسر دوره متوسطه) با روش خوشه‌ای چندمرحله‌ای ‌از مدارس شهر شیراز انتخاب شدند؛ شرکت‌کنندگان ...  بیشتر