با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
مشخصه‌های روان‌سنجی مقیاس کارآمدی معلم برای آموزش اخلاقی دانش‌آموزان

امید شکری؛ محمد آزاد عبداله پور؛ علی تقوایی نیا

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 31-42

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف آزمون مشخصه‌های روان‌سنجی مقیاس کارآمدی معلم برای آموزش اخلاقی (TEME؛ ناروائز، وایدیچ، ترنر و کمیلکو، 2008) انجام شد. در مطالعه همبستگی حاضر، 200 معلم (100 مرد و 100 زن) به مقیاس کارآمدی معلمان برای آموزش اخلاقی و نسخة کوتاه ابزار نیرومندی‌های منشی (SECS؛ فرنهام و لستر، 2012) پاسخ دادند. در این مطالعه، به منظور تعیین روایی عاملی ...  بیشتر

نسخة فارسی سیاهة هیجان معلم: یک مطالعة روان‌سنجی

علی خدایی

دوره 5، شماره 4 ، خرداد 1397، ، صفحه 25-38

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف آزمون مشخصه‌های روان‌سنجی سیاهة هیجان معلم (TEI؛ چن، 2016) در گروهی از معلمان ایرانی انجام شد. در مطالعه همبستگی، 329 معلم زن به سیاهة هیجان معلم و نسخة کوتاه مقیاس خودکارآمدی معلم (TSES-SF، شوارزر، اسچیتزر و دیتنر، 1999) پاسخ دادند. به منظور تعیین روایی عاملی و پایایی سیاهة هیجان معلم به ترتیب از روش‌های آماری تحلیل عاملی ...  بیشتر