با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
روان‌شناسی شناختی و یادگیری آموزشگاهی
مدل‌یابی روابط فرسودگی تحصیلی و سبک‌های‌‌حل‌مسئله با نقش واسطه‌ای پایستگی‌تحصیلی

روح الله صالحی تبار؛ رحیم داوری؛ حسین ابراهیمی مقدم

دوره 11، شماره 2 ، آذر 1402، ، صفحه 61-74

https://doi.org/10.30473/etl.2023.65566.3878

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، مدل‌یابی روابط فرسودگی ‌تحصیلی و سبک‌های-حل‌مسئله با نقش واسطه‌ای پایستگی تحصیلی بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع طرح‌های همبستگی مبتنی بر روش مدل‌یابی معادلات ساختاری بود. جامعة آماری این پژوهش کلیة‌ دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم شهر همدان در سال تحصیلی ۴۰۱ -۱۴۰۰ بود. تعداد ۳۰۴ دانش‌آموز با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای ...  بیشتر

تدوین مدل علّی رضایت از مدرسه بر اساس ادراک محیط کلاس و ادراک حمایت معلم با نقش واسطه‌ای پایستگی تحصیلی و درگیری تحصیلی

حوریه یایرام نژاد؛ یحیی یاراحمدی؛ حمزه احمدیان؛ مریم اکبری

دوره 8، شماره 3 ، اسفند 1399، ، صفحه 71-84

https://doi.org/10.30473/etl.2021.55255.3321

چکیده
  هدف این پژوهش تدوین مدل علی رضایت از مدرسه بر اساس ادراک محیط کلاس و ادراک حمایت معلم با نقش واسطه‌ای پایستگی تحصیلی و درگیری تحصیلی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و مدل‌ معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را همه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه شهرستان نقده تشکیل دادند که در سال تحصیلی 99-98 مشغول به تحصیل بودند. از ...  بیشتر