@article { author = {bagheri majd, rohallah and ghalavandi, hasan and miraghaei, ali abbas and sedghi bokani, naser and bagheri majd, amin}, title = {Analysis of gap of Humanities studies in higher education}, journal = {Research in School and Virtual Learning}, volume = {1}, number = {3}, pages = {79-90}, year = {2014}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2345-6523}, eissn = {2345-6531}, doi = {}, abstract = {  The present study aimed at identifying current and ideal status in humanities studies in higher education in opinion of faculty members of Urmia University. The research combines qualitative-quantitative survey. The population is faculty members in humanities in the universities of Urmia city that based on random sample, 130 people were selected as the sample. The data collection tool was a questionnaire that its validity and reliability of the experts were calculated by Cronbach's alpha (87/0). The data using statistical indicators, frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test scores were analyzed by analysi (Current, minimum and maximum utility utility), that the status quo of optimal management (Between a minimum of 36 out of the-54 and the most desirable -64a gap there), administrative regulations (Between a minimum of 53 out of the 25 - and the most desirable 47 - a gap there), empowering the individual (Between a minimum of 52 out of the 42 - and the most desirable 48 - a gap there), social economic (Between a minimum of 50 out of the 32 - and the most desirable 50 - a gap there), and facilities humanities (The status quo out of 40 with minimum 42 - maximum 60 good - there are gaps) research study is significant.}, keywords = {humanities,Research Activities,current and desired situation,Faculty Members}, title_fa = {تحلیل شکاف پژوهش‌های علوم انسانی در آموزش عالی}, abstract_fa = {  پژوهش حاضر با هدف شناسایی وضعیت موجود و مطلوب پژوهش‌های علوم انسانی در آموزش عالی از نظر اعضا هیأت علمی دانشگاه ارومیه اجرا گردید. نوع تحقیق آمیخته با رویکرد کیفی، کمی بوده است جامعه آماری این تحقیق شامل اعضای هیأت علمی رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌های شهر ارومیه بود که بر اساس نمونه‌گیری تصادفی ساده تعداد 103 نفر از آن‌ها به عنوان نمونه‌ آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش‌نامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی آن از نظر متخصصان و پایایی آن به وسیله‌ آلفای کرانباخ (87/0) محاسبه گردید. داده‌های گردآوری شده با استفاده از شاخصه‌های آماری؛ فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، آزمون t و تحلیل امتیازی (موجود، حداقل مطلوبیت و حداکثر مطلوبیت) مورد تحلیل قرار گرفت؛ که بین وضع موجود و مطلوب عوامل مدیریتی (که بین امتیازات وضع موجود 36 با حداقل مطلوب 54- و حداکثر مطلوب 64- شکاف وجود دارد)، ضوابط اداری (که بین امتیازات وضع موجود 53 با حداقل مطلوب 25- و حداکثر مطلوب 47- شکاف وجود دارد)، توانمندساز (که بین امتیازات وضع موجود 52 با حداقل مطلوب 42- و حداکثر مطلوب 48- شکاف وجود دارد)، فردی (که بین امتیازات وضع موجود 52 با حداقل مطلوب 36- و حداکثر مطلوب 48- شکاف وجود دارد)، اجتماعی و اقتصادی (که بین امتیازات وضع موجود 50 با حداقل مطلوب 32- و حداکثر مطلوب 50- شکاف وجود دارد) و امکانات پژوهشی (که امتیازات وضع موجود 40 با حداقل مطلوب 42- و حداکثر مطلوب 60- شکاف وجود دارد) در پژوهش‌های علوم انسانی تفاوت وجود دارد.}, keywords_fa = {رشته‌های علوم انسانی,فعالیت­های پژوهشی,وضع موجود و مطلوب,اعضا هیأت علمی}, url = {https://etl.journals.pnu.ac.ir/article_1183.html}, eprint = {https://etl.journals.pnu.ac.ir/article_1183_62fcc3a6ca342170ffd1d27ae8e2e1da.pdf} }