%0 Journal Article %T مدل عِلّی بسط یافته تمایل رفتاری به یادگیری تحت وب: نقش جهت‌گیری هدف یادگیری و یادگیری خودتنظیمی %J فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-6523 %A صیف, محمدحسن %D 2015 %\ 08/23/2015 %V 3 %N 9 %P 45-56 %! مدل عِلّی بسط یافته تمایل رفتاری به یادگیری تحت وب: نقش جهت‌گیری هدف یادگیری و یادگیری خودتنظیمی %K یادگیری تحت وب %K یادگیری خودتنظیمی %K جهت‌گیری هدف یادگیری %K مدل بسط یافته %R %X هدف از پژوهش حاضر، ارائة مدل عِلّی بسط یافته تمایل رفتاری به یادگیری تحت وب با تأکید بر نقش جهت‌گیری هدف یادگیری و یادگیری خودتنظیمی است. جامعة آماری این پژوهش شامل کلیة دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس است که در سال تحصیلی 93-94 مشغول به تحصیل بوده‌اند. از طریق نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای تعداد 238 از جامعه انتخاب گردید. در این پژوهش از پنج ابزار اندازه‌گیری استفاده گردید که شامل جهت‌گیری هدف یادگیری چاتزلگو و دیگران (2009)، قصد استفاده از یادگیری تحت وب سارمی نیو (2009)، درک از سودمندی و درک از سهولت گاد عبدل (2008)، نگرش به یادگیری تحت وب شین (2007)، یادگیری خودتنظیمی در یادگیری بر خط و یادگیری تحت وب بارنارد و همکاران (2008) که مقیاس اندازه‌گیری همگی آن‌ها بر اساس طیف پنج‌گزینه‌ای لیکرت از کاملاً موافق تا کاملاً مخالف است. نتایج پژوهش نشان داد مدل مفهومی موردنظر در پژوهش با توجه به شاخص‌های نیکویی بر ارزش از نظر آماری مورد تأیید قرار گرفت. همچنین جهت‌گیری هدف یادگیری به‌طور غیرمستقیم و معناداری از طریق درک از سهولت و سودمندی و نگرش بر قصد استفاده از یادگیری تحت وب تأثیر دارد. به علاوه متغیر یادگیری خودتنظیمی از طریق نقش واسطه‌ای درک از سهولت و سودمندی و نگرش به یادگیری تحت وب بر قصد استفاده از یادگیری تحت وب هم مستقیم و هم غیرمستقیم تأثیر دارد. به علاوه درک از سهولت از طریق درک از سودمندی و نگرش بر قصد استفاده‌های یادگیری تحت وب تأثیر مستقیم و غیرمستقیم معناداری دارد. %U https://etl.journals.pnu.ac.ir/article_1961_1e8ce6a66f3708e5e3fd682dde9a3744.pdf