دومین شماره نشریه با 7 مقاله در 93 صفحه منتشر گردید.
عناوین مقالات این شماره به شرح زیر می باشند.
1.کارایی آموزش در محیط یادگیری چندرسانه ای: نقش تعدیلک نندگی کنترل سرعت ارائه مطالب بر وجه حسی(نویسندگان :فاطمه جانثاروطن، مسعود شریفی ، حمیدرضا حسن آبادی)
2.نقش باورهای انگیزشی و درگیری شناختی بین پیشرفت تحصیلی قبلی و پیشرفت تحصیلی فعلی(الگوی تحلیل)(نویسندگان:سعید مظلومیان، احمد رستگار ، محمد حسن صیف، رضا قربان جهرمی)
3.تأثیر موسیقی بر توجه پایدار کودکان دارای اختلال نقص توجه ـ بیش فعالی(نویسندگان:لیلا سادات کریمی، حسین زارع)
4.دلالتهای آموزشی ایده ساختارشکنی دریدا در آموزش مجازی(نویسندگان:خدیجه نورانی ، محمدرضا سرمدی ، عیسی ابراهیم زاده)
5.تحلیل محتوای کتابهای آموزشی دوره ابتدایی بر مبنای مؤلفههای آموزش جهانی(نویسندگان: فرزاد محمدجانی ، زهره سعادتمند ، نرگس کشتی آرای)
6.ساخت و هنجاریابی آزمون سنجش مهارتهای سواد اطلاعاتی ، فناوری و تفکر انتقادی یادگیرنده مستقل(ILST) در نظام یادگیری الکترونیکی (نویسندگان:مژگان حیدری، احمد علیپور ، ولی الله فرزاد ، عیسی ابراهیم زاده ، بهمن زندی)
7.طراحی برنامه آموزش شناخت اجتماعی(SCT)، و بررسی اثر بخشی آن بر توانایی و مهارتهای تشخیص،درک و ابراز حالات هیجانی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا(HFA)(نویسندگان:سعید رضایی، غلامعلی افروز ، سعید حسن زاده، الهه حجازی، سید کمال خرازی)