با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
تاثیر محیط یادگیری مبتنی بر مباحثه بر بهبود مهارت‌های تصمیم‌گیری اخلاقی-اجتمایی: مقایسه دو راهبرد الگوسازی و مربی‌گری

محسن بیات؛ هاشم فردانش؛ جواد حاتمی؛ ابراهیم طلایی

دوره 8، شماره 4 ، خرداد 1400، ، صفحه 31-42

https://doi.org/10.30473/etl.2021.56589.3382

چکیده
  این مطالعه به بررسی تأثیر محیط یادگیری مبتنی بر مباحثه تحت پشتیبانی معلم (الگوسازی و مربی‌گری) بر بهبود مهارت‌های تصمیم‌گیری اخلاقی- اجتمایی دانش‌آموزان پرداخته است. سه کلاس پایة ششم دبستان انتخاب و به طور تصادفی در گروه‌های آزمایشی 1 (راهبرد الگوسازی)، آزمایش 2 (راهبرد مربی‌گری) و آزمایشی 3 (راهبرد ترکیبی) قرار داده شدند. سه محیط ...  بیشتر