با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
روان‌شناسی شناختی و یادگیری آموزشگاهی
نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراک‌شده از سوی معلم و ارزش تکلیف در رابطه اشتیاق ادراک‌شده معلم با فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان در درس ریاضی

فرزانه میکاییلی منیع؛ بهزاد ارژنگی؛ سیامک میرزایی سیلابی

دوره 11، شماره 4 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 9-20

https://doi.org/10.30473/etl.2024.69723.4113

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی رابطه اشتیاق ادراک‌شده معلم با فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان در درس ریاضی با نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراک‌شده از سوی معلم و ارزش تکلیف انجام شد. این پژوهش از نوع معادلات ساختاری بود. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ دانش‌آموزان پسر سال نهم شهر سلماس به تعداد 270 نفر بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای ...  بیشتر