بهارک شیرزاد کبریا؛ سیده زینب سیدمحمدی
دوره 3، شماره 10 ، آذر 1394، ، صفحه 39-48
چکیده
این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و به روش توصیفی- پیمایشی به منظور شناسایی و رتبهبندی مؤلفههای مؤثر بر هوشمندسازی مدارس انجام گرفته است. جامعة آماری این پژوهش کلیة مدیران، معاونین آموزشی و دبیران مدارس دخترانه دورة متوسطه 2 منطقة 13 شهر تهران در سال تحصیلی 94-93 است که بر اساس روش نمونهگیری تصادفی با استفاده از جدول مورگان تعداد 196 ...
بیشتر
این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و به روش توصیفی- پیمایشی به منظور شناسایی و رتبهبندی مؤلفههای مؤثر بر هوشمندسازی مدارس انجام گرفته است. جامعة آماری این پژوهش کلیة مدیران، معاونین آموزشی و دبیران مدارس دخترانه دورة متوسطه 2 منطقة 13 شهر تهران در سال تحصیلی 94-93 است که بر اساس روش نمونهگیری تصادفی با استفاده از جدول مورگان تعداد 196 نفر آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمعآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه استاندارد در مقیاس لیکرت با پنج گزینه (خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم، خیلی کم) که (یک) کمترین اهمیت و (پنج) بیشترین اهمیت است تنظیم گردید و مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس نتایج حاصله از اجرای آزمونهای کولموگروف اسمیرنوف، t تک نمونهای، ضریب همبستگی رتبهای اسپیرمن، تحلیل عاملی تائیدی، تحلیل مسیر و تحلیل واریانس و... یک مدل مفهومی از مؤلفههای مؤثر در هوشمندسازی مدارس که شامل: برنامهریزیهای آموزشی، بسترسازی فرهنگی، امکانات و منابع مالی و آموزش نیروی انسانی است ارائه شده است. در پایان پیشنهادهایی جهت اجرای این مدل مفهومی در راستای بهینهسازی طرح هوشمندسازی مدارس ارائه شده است.