با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
ارائه مدل عِلی روابط جو روانی- اجتماعی کلاس و احساس دلزدگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای ارزش تکلیف

سعید مظلومیان؛ احمد رستگار؛ سمیه خزایی

دوره 5، شماره 2 ، آذر 1396، ، صفحه 67-80

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر ابعاد جو روانی- اجتماعی کلاس بر احساس دلزدگی تحصیلی با نقش واسطه‌گری ارزش تکلیف، انجام شده است. برای این منظور، تعداد 328 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر سال سوم دبیرستان‌های شهر برازجان با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند و به پرسش‌نامه پژوهش شامل مقیاس دلزدگی پکران و همکاران (2002 ...  بیشتر