با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
مشخصه‌های روان‌سنجی مقیاس کارآمدی معلم برای آموزش اخلاقی دانش‌آموزان

امید شکری؛ محمد آزاد عبداله پور؛ علی تقوایی نیا

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 31-42

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف آزمون مشخصه‌های روان‌سنجی مقیاس کارآمدی معلم برای آموزش اخلاقی (TEME؛ ناروائز، وایدیچ، ترنر و کمیلکو، 2008) انجام شد. در مطالعه همبستگی حاضر، 200 معلم (100 مرد و 100 زن) به مقیاس کارآمدی معلمان برای آموزش اخلاقی و نسخة کوتاه ابزار نیرومندی‌های منشی (SECS؛ فرنهام و لستر، 2012) پاسخ دادند. در این مطالعه، به منظور تعیین روایی عاملی ...  بیشتر