با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
شناسایی قابلیت‌های سنجش تکوینی در محیط‌های یادگیری مجازی

عباس تقی زاده؛ جواد حاتمی؛ مریم قاسمی

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 43-62

چکیده
  یکی از مسائل مهم در تمامی نظام‌های آموزشی، سنجش و ارزیابی آموخته‌های فراگیران، به منظور اطمینان بخشی از یادگیری و تحقق اهداف مورد نظر است. یکی از راهبردهای مؤثر در این‌باره، مرتبط با پارادایم سازنده‌گرایی، رویکرد سنجش تکوینی است. با توجه به شرایط خاص حوزه یادگیری مجازی، نیاز است تا درباره مسائل بنیادین مرتبط با سنجش تکوینی بازاندیشی ...  بیشتر