با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
هنجاریابی مقیاس دانش محتوایی تربیتی بازی‌های دیجیتال در بین دبیران مدارس متوسطه

سیما علی زاده؛ محمدرضا سرمدی؛ محمدحسن صیف؛ سعید مظلومیان

دوره 7، شماره 4 ، خرداد 1399، ، صفحه 9-20

https://doi.org/10.30473/etl.2020.52198.3197

چکیده
  این پژوهش با هدف هنجاریابی مقیاس دانش محتوای تربیتی معلمان مدارس متوسطه ارومیه در استفاده از بازی‌های دیجیتال انجام شد. پژوهش حاضر از نظر روش، همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان مدارس متوسطه شهر ارومیه است. در این پژوهش، از بین نواحی آموزش و پرورش، به صورت تصادفی، ناحیه دو انتخاب و سپس با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای ...  بیشتر

نیازسنجی آموزشی براساس روش دیکوم و استاندارد آموزشی 10015

سعید مظلومیان

دوره 6، شماره 4 ، خرداد 1398، ، صفحه 89-106

https://doi.org/10.30473/etl.2019.5838

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی نیازهای آموزشی براساس روش دیکوم و استاندارد آموزشی ایزو 10015 می باشد. جامعه آماری مهندسان پروژه شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی بودند که بطور هدفمند تعداد 103 نفر از مورد تحقیق قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته است که پرسشنامه اول براساس الزامات استاندارد ایزو 10015 و پرسشنامه دوم براساس روش ...  بیشتر