با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
رابطه ی بین الگوهای ارتباطی خانواده و هیجان‌های تحصیلی با نقش واسطه ای هویت تحصیلی

مرضیه رفیعی فرد؛ فریبرز نیکدل؛ علی تقوائی نیا

دوره 10، شماره 3 ، بهمن 1401، ، صفحه 91-106

https://doi.org/10.30473/etl.2023.60330.3585

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و هیجان های تحصیلی با نقش واسطه ای هویت تحصیلی بود. برای دستیابی به این هدف، 348 دانش آموز دبیرستانی دختر شهر یاسوج با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به پرسشنامه های الگوهای ارتباطی خانواده( فیتز پاتریک و ریچی، 1994)، هیجان های تحصیلی(پکران و همکاران، 2005) و پرسشنامه هویت ...  بیشتر