با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
نقش ویژگی‌های شخصیتی و ابعاد محیط ارتباطی خانواده در درگیری تحصیلی با واسطه‌گری اشتیاق

غزاله قدمی؛ مریم زارع؛ مهدی رحیمی

دوره 7، شماره 2 ، آذر 1398، ، صفحه 9-20

https://doi.org/10.30473/etl.2019.46396.2965

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ویژگی‌های شخصیتی و ابعاد محیط ارتباطی خانواده در درگیری تحصیلی با واسطه‌گری اشتیاق بود. بدین منظور 375 دانش‌آموز دوره دوم متوسطه (200 دختر و 175 پسر) از دبیرستان‌های ناحیه دو استان یزد که در سال تحصیلی 97_1396 مشغول به تحصیل بودند، به روش خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. جهت اندازه‌گیری متغیرهای پژوهش از پرسش‌نامه ...  بیشتر