%0 Journal Article %T ارائۀ مدل علی یادگیری ادراک شده مبتنی بر بازی‌های دیجیتال %J فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-6523 %A نگهداری, سمیه %A صیف, محمد حسن %A فرج الهی, مهران %A رستگار, احمد %D 1970 %\ 01/01/1970 %V 6 %N 1 %P 103-117 %! ارائۀ مدل علی یادگیری ادراک شده مبتنی بر بازی‌های دیجیتال %K یادگیری ادراک شده %K عمیق شدن %K غوطه‌وری %K جریان ذاتی %K هیجانات %K نیاز به شناخت %K جهت‌گیری هدف %R %X پژوهش حاضر با هدف ارائۀ مدل علی یادگیری ادراک شده مبتنی بر بازی‌های دیجیتال در میان دانش‌آموزان دوره دوم متوسطۀ شهر شیراز در سال تحصیلی 97-96 به روش تحلیل مسیر انجام شده است. برای این منظور 600 نفر از دانش‌آموزان به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند و به ترکیبی از پرسش‌نامه‌های نیاز به شناخت کاچیو پو و پتی (1982)، جهت‌گیری هدف وندوال و دیگران (2001)، هیجانات پکران و همکاران (2005)، جریان ذاتی یادگیری جکسون وایکلود (2008) ویرایش دوم، غوطه‌وری و عمیق شدن براون و فور (2010) و یادگیری ادراک شده رووال (2009) پاسخ دادند. نتایج پژوهش به شکل کلی نشان داد که، نیاز به شناخت با واسطه‌گری جهت‌گیری هدف، جریان ذاتی، غوطه‌وری و هیجانات بر یادگیری ادراک شده اثر غیر مستقیم دارد؛ همچنین جهت‌گیری هدف با واسطۀ هیجانات و جریان بر یادگیری ادراک شده، غوطه‌وری و عمیق شدن و نیاز به شناخت از طریق واسطه‌گری هیجانات، غوطه‌وری و جریان بر عمیق شدن و فرو رفتن دارای اثر غیر مستقیم و متغیر جریان با واسطه هیجانات بر یادگیری ادراک شده، غوطه‌وری و عمیق شدن اثر غیر مستقیم دارد. همچنین نتایج نشان داد که میزان واریانس تبیین شدۀ یادگیری ادراک شده در مدل برازش شده 42% است. %U https://etl.journals.pnu.ac.ir/article_4956_8f1debe302634795496c5ca45953de3d.pdf