%0 Journal Article %T طراحی مدل ارتقاء برند آموزشی دانشگاه پیام نور %J فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-6523 %A ملک زاده, سمنبر %A نوه ابراهیم, عبدالرحیم %A عبداللهی, بیژن %A ضماهنی, مجید %D 2019 %\ 05/22/2019 %V 6 %N 4 %P 59-74 %! طراحی مدل ارتقاء برند آموزشی دانشگاه پیام نور %K طراحی %K برند آموزشی %K مدل %K دانشگاه پیام نور %R 10.30473/etl.2019.5794 %X  تحقیق حاضر با هدف طراحی مدل ارتقا برند آموزشی در دانشگاه پیام نور انجام شد. بهره گیری از روش آمیخته (کیفی و کمی) به عنوان روش تحقیق استفاده شد. جامعه و نمونه آماری را اعضای صاحبنظر عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور به تعداد 32 نفر تشکیل دادند. گردآوری داده‌های تحقیق از طریق پرسش‌نامه و  در دو مرحله با توجه به ماهیت روش دلفی انجام گرفت. از آزمونهای کندال، بارتلت و کایزر مایر الکین (KMO)[1] برای بدست آوردن ضریب توافق و امکان سنجی استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید. از بین 79 عامل بدست آمده، بعد از اعمال نظر خبرگان و آزمونهای فوق و ماتریس چرخشی تنها 50 عامل باقی ماند. با استفاده از نمودار سنگریزه و تحلیل عاملی اکتشافی نشانگرها در شش بعد تقیسم شده و با استفاده از نظر گروه کانونی[2] تحت عنوان فضای فیزیکی، رشته تحصیلی، شیوه‌های آموزش، برنامه‌ریزی درسی، اعضای هیات علمی و محتوای آموزشی نام گذاری شدند و مدل ارتقای برند آموزشی در دانشگاه پیام نور طراحی گردید. در پایان پیشنهادهای کاربردی در راستای عملیاتی نمودن مدل حاصله ارائه شد.   [1] Kaiser-Meyer-Olkin [2]. Focus Group %U https://etl.journals.pnu.ac.ir/article_5794_8f685e850106c5dc643b6c5a65b22e3d.pdf