%0 Journal Article %T بررسی اثر بخشی آموزشهای فوق برنامه پیشتازان در افزایش خلاقیت وشادکامی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان جوین %J فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی %I دانشگاه پیام نور %Z 2345-6523 %A مهدیان, مریم %A کرمی باغطیفونی, زهرا %D 2020 %\ 05/21/2020 %V 7 %N 4 %P 71-78 %! بررسی اثر بخشی آموزشهای فوق برنامه پیشتازان در افزایش خلاقیت وشادکامی دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان جوین %K آموزش‌های فوق برنامه پیشتازان %K خلاقیت %K شادکامی %R 10.30473/etl.2020.46327.2959 %X پژوهش حاضر، با هدف بررسی اثربخشی آموزش‌های فوق برنامه پیشتازان بر افزایش خلاقیت و شادکامی دانش‌آموزان انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی، با طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر متوسطه پایه دوم شهرستان جوین در سال تحصیلی 98-97 بود. نمونه پژوهش شامل 30 نفر بود که از طریق نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به صورت کاملا تصادفی در دو گروه آزمایش وکنترل گمارده شدند و سپس به گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 90 دقیقه‌ای، فوق برنامه پیشتازان آموزش داده شد. ابزار گردآوری اطللاعات، پرسش‌نامه‌های خلاقیت تورنس و شادکامی اکسفورد بود. یافته‌های حاصل از تحلیل کوواریانس حاکی از تفاوت معنادار بین گروه آزمایش وکنترل به لحاظ خلاقیت و شادکامی است. نتایج پژوهش نیز نقش و اهمیت آموزش‌های فوق برنامه پیشتازان را در افزایش خلاقیت و شادکامی دانش‌آموزان نشان داد.  %U https://etl.journals.pnu.ac.ir/article_6749_b31f43398f95ebb3b8d17882007e3c2d.pdf