TY - JOUR ID - 1742 TI - نقش نظریه‌های ضمنی هوش در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه JO - فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی JA - ETL LA - fa SN - 2345-6523 AU - شریعت‌پناه, شکوفه AU - مشهدی, علی AD - کارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی AD - دانشیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 2 IS - 6 SP - 81 EP - 90 KW - پیشرفت تحصیلی KW - نظریه‌های ضمنی هوش KW - عامل ذاتی هوش KW - عامل افزایشی هوش DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش نظریه‌های ضمنی هوش در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان صورت گرفت. روش پژوهش، همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه مدارس خاص (نمونه دولتی و شاهد) شهر مشهد در سال تحصیلی 93-92 بودند که تعداد 332 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده شامل مقیاس نظریه‌های ضمنی هوش (ITIS) بود که روایی و پایایی آن احراز گردیده بود. معدل کل دانش‌آموزان نیز به عنوان نمره موفقیت تحصیلی در نظر گرفته شد. داده‌های پژوهش با آمار توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. 1- رابطه عامل ذاتی هوش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان منفی و معنادار بود (001/0p UR - https://etl.journals.pnu.ac.ir/article_1742.html L1 - https://etl.journals.pnu.ac.ir/article_1742_9ec91004ae74cd9c1e092cf27c86e290.pdf ER -