ثناگو، اکرم؛ نوملی، مهین؛ جویباری، لیلا. (1390). "تبیین عدالت آموزشی در دانشجویان علوم پزشکی: بررسی دیدگاهها و تجربیات دانشجویان علوم پزشکی". دو فصلنامه افق توسعه آموزش پزشکی. دوره 4، شماره 3.
دهقانی، سعیده. (1384). "بررسی فرصتهای آموزشی در استان فارس در برنامه دوم و سوم توسعه". پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.
رضایی، محمدهاشم؛ پاکسرشت، محمدجعفر. (1387). "تأثیر دیدگاههای معرفتشناسی بر فعالیتهای یاددهی ـ یادگیری در نظام آموزش باز و از راه دور".
اندیشههای نوین تربیتی، شماره 4.
سرمدی، محمدرضا؛ پاکسرشت، محمدجعفر؛ صفاییمقدم، مسعود؛ مهرعلیزاده، یداله. (1388). "نقدی بر انسانشناسی تیلوریسم و پیامدهای آن در مدیریت آموزشی". مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد. دورة دهم، شماره، 1.
عبدوس، میترا. (1381). "بررسی عوامل مؤثر در فرصتهای آموزشی نابرابر بین دختران و پسران". خلاصه مقالات مهندسی اصلاحات در آموزش و پرورش. پژوهشکده تعلیم و تربیت. تهران.
فردانش، هاشم، شیخی فینی، علیاکبر. (1381). "درآمدی بر سازندهگرایی در روانشناسی و علوم تربیتی". فصلنامة علوم انسانی دانشگاه الزهرا. سال دوازدهم، شماره 42.
گوتک، جرالدلی. (1935). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی، ترجمة محمدجعفر پاکسرشت، 84، تهران: انتشارات سمت.
محمدی، محمدعلی؛ دهقان، حسین. (1383). آموزش و پرورش و گفتمانهای نوین. پژوهشکدة تعلیم و تربیت. تهران.
نیکنام، زهرا؛ مهرمحمدی، محمود. (1385). "ساخت و سازگرایی دیالکتیکی و ارائه چارچوب نظری مبتنی بر آن". فصلنامه مطالعات برنامه درسی. سال اول. شماره 2.
Buchanan, R. (2001). Design Research and the New Learning. Design Issues, 17(4), 3-23.
Chen, Chi-der. (2000). Constructivism in general education, Ph.D Thesis, University of Illinois, 2001.
Findeli, A. (2001). Rethinking Design Education for the 21st Century: Theoretical, meth-odological, and Ethical Discussion.Design Issues. 17(1),5-17.
Fuss. D. (1999). Essentially speaking: feminism, nature and difference. Routhledge. New York. P.18
Jonas, W. (2001). A Scenario for Design. Design Issues. 17(2), 64-80.
Lai, K. (1999). Teaching, Learning, and Professional Development: The Teacher Matters Most. In Lai, K. (Ed.). Net-Working: Teaching, Learning & Professional Develop-ment with the Internet. (pp. 7-24). New Zealand: Univ. of Otago Press.
Levy, R. (1990). Design Education: Time to Reflect. Design Issues, 7(1), 42-52.
Margolin, V. (1989). Introduction. In Margolin, V. (Ed.). Design Discourse. (pp. 3-30). Chicago: Univ. of Chicago.
Slattery, P. (2000). Postmodernism as a challenge to Dominant Representations of Curriculum. In E. Glanz & L.S.Behar-Horenstein (Eds.) Paradigm Debates in Curriculum and Supervision. (pp. 132-151). Westport: Bergin & Garvey.
UNESCO. (2003). Education for rural people.