آذرخرداد، فاطمه (1400). پیشبینی راهبردهای موفقیت براساس سرمایه فرهنگی خانواده و سوگیری مذهبی دانشجویان پیامنور بندرگز. پایاننامه کارشناسی ارشد گروه روانشناسی.
الوندی، محمدجواد (1393). طراحی الگوی مفهومی معنویت از دید حضرت امام خمینی (ره) با توجه به توصیههای معنوی ایشان به دستاندرکاران دفاع مقدس. فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، 17 (23)، 25-1.
امینی، آرزو؛ شریعتمدار، آسیه؛ نعیمی، ابراهیم (1396). اثربخشی آموزش مفاهیم معنوی با محوریت مذهب بر مشکلات رفتاری کودکان. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 8 (29)، 55-39.
ثلاثی، محسن (1397). نظریههای جامعهشناسی در دوران معاصر. تهران: نشر علمی.
خلخالی، وحید (1396). نظریههای نوین انگیزش در آموزش و پرورش. تهران: نشر آرادمان.
رشیدزاده، عبداله (1400). اثربخشی آموزش برنامه مبتنی بر معنویت و آموزههای اسلامی بر اضطراب و تابآوری تحصیلی دانشآموزان. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، ۵ (۱)، 34-7.
رفیعی فرد، مرضیه، نیکدل، فریبرز، تقوائینیا، علی (1401). رابطۀ بین الگوهای ارتباطی خانواده و هیجانهای تحصیلی با نقش واسطهای هویت تحصیلی. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 106-91، (3) 10.
روان، احمد؛ سماوی، سید عبدالوهاب؛ جاودان، موسی؛ حاجی علیزاده، کبری (1400). پیشبینی عملکرد تحصیلی براساس هویت تحصیلی، حمایت معلم، سازگاری تحصیلی و عضویت روانشناختی در مدرسه بر دانشآموزان. تازههای علوم شناختی، 3 (23): 91-79.
زارعی، محمد؛ نظری،
علی محمد؛ زهراکار، کیانوش (1399). بررسی رابطۀ بخشش و جهتگیری مذهبی با تعارض زناشویی.
پژوهش در دین و سلامت، 6 (2)، 99-87.
سرمدی، محمدرضا، زارع، آزاده، حسنی، محمد (1393). تبیین دیدگاه مذهبی روسو و نقد درونی دلالتهای آن در آموزش دینی. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 70-50، (3)1.
سعادتطلب، آیت؛ جعفری، مصطفی (1399). تحلیل نقش نشاط معنوی در رابطه میان سرمایههای اجتماعی و حمایت اجتماعی با تابآوری کارکنان در برابر همهگیری بیماری کووید ۱۹ در دوران فاصلهگذاری اجتماعی. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، ۱۴ (۱)، ۱۴۱-۱۶۸.
عباسی جندانی، جواد؛ مهرابی، حسینعلی (1397). پیشبینی انگیزش پیشرفت تحصیلی براساس متغیرهای بیگانگی تحصیلی، سرمایه اجتماعی، میزان استفاده از رسانهها و متغیرهای جمعیتشناختی در دانشجویان کارشناسی پسر خوابگاهی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 95-1394. نشریه پژوهشهای تربیتی، ۵ (۳۷)، 36-22.
عظیمی، داریوش؛ محمد امینزاده، دانا؛ شریعتمدار، آسیه (1397). اثربخشی معنویت درمانی اسلامی بر تعللورزی و اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری. دو فصلنامه راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 5 (2)، 108-97.
فلاحی، وحید؛ میکائیلی، نیلوفر؛ عطادخت، اکبر؛ احمدی، شیرین (1398). نقش خودتنظیمی و از خودبیگانگی تحصیلی در پیشبینی انگیزه پیشرفت دانشآموزان. فصلنامه شناخت، 5 (26)، 82-72.
گودرزیزاده، علی (1397). نقش جهتگیری مذهبی معنویت بر هویت فردی دانشجویان دانشگاه اراک. دومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، مشهد: مشاوره تعلیم و تربیت.
محمدپور، سمانه؛ زینلی، خاطره؛ سیاهپوس منفرد، مسلم؛ پیرنیا، بیژن (1394). اثربخشی آموزش هوش معنوی بر سرزندگی تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. نشریه اسلام و سلامت، ۲ (۳)، 33-41.
مهدیزاده، فریده، مومنی مهموئی، حسین (1398). بررسی رابطه بین هویت تحصیلی و نگرش نسبت به مدرسه با اهمال کاری تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه آموزش در علوم انتظامی، 6 (21)، 91-71.
موسوی، سید کمالدین؛ حیدرپور مرند، سکینه (1391). تحلیل جامعه شناختی بیگانگی تحصیلی دانشجویان مطالعه موردی دانشگاه شاهد. فصلنامه علوم اجتماعی، 56 (2)، 72-35.
میرزایی، عزتاله؛ افشاریان، ندا (1396). رابطه کیفیت دلبستگی و ازخودبیگانگی روانی با رفتارهای جامعهستیزانه در دانشآموزان. فصلنامه خانواده و پژوهش، ۱۴ (۴)، 68-47.
یوسفزاده، پروین؛ یوسفزاده، ناهید و تاشک، آناهیتا (1397). بررسی اثربخشی مهارتهای معنوی مبتنی بر آموزههای قرآن کریم و روایات ائمه بر شادکامی و سرمایه روانشناختی. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2 (7).
Buzzai, C., Sorrenti, L., Tripiciano, F., Orecchio, S., & Filippello, P. (2020). School alienation and academic achievement: The role of learned helplessness and mastery orientation. School Psychology. Advance online publication.
Cachun, S. (2018). The relationship between perceived social, family and spiritualand loneliness with satisfaction of life of students. Journal of Child Psychology & Psychiatry & Allied Disciplines, 40, 757-768.
Ganga, N.S., & Kutty, V.R. (2013). Infuence of Religion, Religiosity and Spirituality on Positive Mental Health of Young People. Mental Health Religion & Culture, 16 (4), 435-443
Hainlen, R. L., Jankowski, P. J., Paine, D. R., & Sandage, S. J. (2016). Adult attachment and well-being: Dimensions of differentiation of self as mediators. Contemporary Family Therapy, 38 (2), 172-183.
Marciniak, R., Sheardova, K., Hudecek, D., Vyhnalek, M., Nedelska, Z., & Hort, J. (2016). Spiritual Well-Being As A Protective Factor For The Effect Of Medial Temporal Lobe Atrophy On Memory: Data From Czech Brain Aging Study. Alzheimer's & Dementia: The Journal of the Alzheimer's Association, 12 (7), 1002-1003.
Morinaj, J., Hadjar, A. & Hascher, T.(2020). School alienation and academic achievement in Switzerland and Luxembourg: a longitudinal perspective. Soc Psychol Educ, 23:279–314.
Mosurinjohn,Sharday;Watts,Galen.(2021).Religious Studies and the Spiritual Turn In: Method & Theory in the Study of Religion,brill, 7, 235
Pant, N., & Srivastava, S. K. (2019). The Impact of Spiritual Intelligence, Gender and Educational Background on Mental Health among College Students. Journal of religion and health, 58(1), 87-108.
Sari, R.K., Zulaikhah, S.T., Mahdiyah, D. (2019). Study on emotional intelligence and spiritual intelligence as a prediction of students cumulative’grade points average. J Crit Rev, 6 (5), 1-6.
Was, C. A., & Isaacson, R.M. (2008). The development of a measure ofacademic identity status. Journal of Research in Education, 18, 94-105.