ابراهیم زاده، عیسی (1382). فرایند یاددهی- یادگیری و دانشگاههای باز و از راه دور آینده، پیک نور، 1، 2، 3-11.
تقی زاده، احسان (1393). دیدگاهها و روشهای نوین و کاربردی در آموزش و یادگیری، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
چمن آرا، سپیده (1383). بررسی روشهای تدریس ریاضی مبتنی بر دیدگاه ساخت و سازگرایی پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
زارعی زوارکی، اسماعیل؛ قاسم تبار، سید عبدالله؛ مومنی راد، اکبر (1400). مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرایند تدریس و یادگیری، تهران، انتشارات آوای نور.
صفوی، امان اله (1400). کلیات روشها و فنون تدریس، تهران، انتشارات معاصر.
فتحی واجارگاه، کورش (1399). هویتهای برنامه درسی: به سمت هویتهای نوپدید،، جلد سوم، تهران، نشر آییژ.
فردانش، هاشم. شیخی فینی، علی اکبر (1381). درآمدی بر سازندهگرایی در روانشناسی و علوم تربیتی. علوم انسانی الزهرا، 12، 42، 125- 146.
کارشکی، حسین؛ غلباش قره بلاغی اینالو، سمانه؛ طاطاری، یونس (1395). نقش ادراک از محیط یادگیری ساختنگرا بر مؤلفههای اهداف پیشرفت دانشجویان، رویکردهای نوین آموزشی، 2، 20-1.
کرمی، مهدی (1388). تغییر پارادایم آموزش، ضرورتی فروگذارده در برنامه درسی آموزش عالی، مجموعه مقالات برنامه درسی آموزش عالی در ایران؛ چالشها و چشم اندازها، تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز.
محسنین، شهریار؛ اسفیدانی، محمد رحیم (1392). مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرمافزار لیزرل، تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.
ملکی، حسن (1402). مقدمات برنامهریزی درسی. چاپ پانزدهم، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
منصوری، سیروس؛ کرمی، مرتضی؛ عابدینی، میمنت (1393). بررسی کاربرد روش تدریس مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی در آموزش عالی: مطالعه موردی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران. پژوهشهای برنامه درسی، 2، 2، 101-118.
مهرمحمدی، محمود (1399). برنامه درسی رویکردها، دیدگاهها و چشماندازها. چاپ یازدهم، مشهد: انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی).
نبوی چاشمی، سیدرضی، کارگر مطلق، علیرضا، نبوی چاشمی، آزاده سادات، و نبوی چاشمی، سیدمحمدرضا (1402). بررسی تأثیر یادگیری الکترونیکی بر سرمایه اجتماعی با نقش میانجی سرمایه انسانی (مورد مطالعه: بنیاد شهید و امور ایثارگران). پژوهشهای روانشناختی در مدیریت، 9(1 )، 225-241. SID. https://sid. ir/paper/1043706/fa
وزارت آموزش و پرورش (1382). روندها و مسائل تجدید نظر در برنامه درسی. دفتر همکاریهای بینالمللی آموزش و پرورش. تهران.
ویگوستکی، ال. اس (1400). اندیشه و زبان (ترجمه حبیب الله قاسم زاده). تهران: انتشارات ارجمند.
یادگارزاده، غلامرضا؛ پرند، غلامرضا؛ بهرامی، آرش (1387). تاملی بر کاربرد نظریه یادگیری ساختنگرایی در آموزش عالی، 12، 23، 83-72.
یزدانی، فریدون؛ ابراهیم زاده، عیسی؛ زندی، بهمن؛ علی پور، احمد، زارع، حسین (1389). ارزشیابی میزان اثربخشی نظام یادگیری الکترونیکی دانشکده مجازی علوم حدیث. اندیشههای نوین تربیتی، 6(3)، 137-183.
Aldridge, J. M., & Fraser, B. J. (2003). Effectiveness of a technology-rich and outcomes-focused learning environment. In: Implications for an Elt Classroom Teaching English with Technology, 15(1), 3-13,
http://www. tewtjournal. org
Almala, A. H. (2005). A constructivist conceptual framework for a quality e-learning environment, Distance Learning. 2 (5), 9- 12.
Angele, N. Thomas, A. & Cross, K. (1993). Classroom Assessment Techniques. San Francisco: Jossey Bass.
Aviram, M, (2000) Beyond constructivism: autonomy- oriented education, studies in philosophy and edocation 19, 465-489.
Christiansen. E., and Dirckink- Holmfeld, L. (2005). Making Distance learning cooperative. [hp://www. csc195. indiana. edu/csc195/ chritia. html].
Cook, DA. Levinson, AJ. Garside, S. Dupras, DM. Erwin, PJ. Montori, VM. (2010). Instructional design variations in internet-based learning for health professions education: a systematic review and metaanalysis. Journal of the association of American medical colleges, 85 (5), 909-22.
Driscoll, M. (2013). Psychology of Learning for instruction. 3rd ed Boston: Pearson Education UK, Harlow,
Eisner EW. (1984). No easy answers: joseph schwab's conteibutions to curriculum. Curriculum Inquiry; 14(2): 201-210.
Fordis M, King JE, Ballantyne CM, Jones PH, Schneider KH, Spann SJ and et al (2005). "Comparison of the instructional efficacy of Internet-based CME with live interactive CME workshops: arandomized controlled trial". JAMA. 294(9):1043-51
Glasersfeld v, E. (1989). Cognition, construction of knowledge and teaching. Synthese.
Hadley, S. (2010). Seasonality and Access to Education: the case of primary education in sub-Saharan Africa, CREATE Pathways to Access. Research Monograph, No. 31, Brighton: University of Sussex.
Hutchinson, L. (2003). Educational environment, British Medical Journal, 326, 810-812.
Kaya, Haldun. (2015). Blendingtechnoloy with Constructivism:
Koohang, A. Riley, L. Smith, T. (2011). E Learning and Constructivism: From Theory to Application. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, (5), 91-109.
Kwan, Y. W., & Wong, A. F. (2015). Effects of the constructivist learning environment on students’ critical thinking ability: Cognitive and motivational variables as mediators. International Journal of Educational Research, 70, 68-79.
Nie, Y., & Lau, S. (2010). Differential relations of constructivist and didactic instruction to students' cognition, motivation, and achievement. Learning and Instruction, 20(5), 411-423.
Olivia, P. (2005). Developing the Curriculum. 6thed. New York: Pearson Education Publication.
Olsen, D. G. (2000). Constructivist principles of learning and teaching methods. Education, 120(2), 347-355.
Ongowo, R. O., & Hungi, S. K. (2014). Motivational beliefs and selfregulation in biology learning: Influence of ethnicity, gender and grade level in Kenya. Creative Education, 5(4), 218.
Ormrod, J. E. (1995). Educational psychology: Principle and application. Englewood Gliff: Merrill.
Ornstein AC, Hunkins FP. (2004). Curriculum: foundations, principles and issues. 4thed. New York: Pearson Education.
Pandya, K., & Gor, K. (2011). Knowledge management: A success key for higher education. Fed Uni Journal of Higher Education, 5(1), 16- 23.
Rosenberg, M, J. (2001). E learning strategies For Peleverimy Knowledge in the Digital Age: New York: McGraw –Till.
Santroch, J. W. (2004) Educational Psyc
hology. New York: McGrow- Hill. Schrader D. E. (2015) C.
Seif, A. A. (2010). Modern Educational Psychology, Psychology of Learning and Instruction. Tehran: Doran. (In Persian).
Seitz, R. (2000). Cognetive Prenticeship. http: //hagar. up. ac. za /catts / learner / peterdl. htm
Shin, M. Feng, J. Tsai, Ch. (2008). Research and trends in the field of eLearning from 2001 to 2005: A content of cognitive studies in selected. Computers & education. 10(2): 123-144.
Shunk DH. (2000). Learning theories: An educational perspective (3rd ed). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Taba H; (1962). Curriculum development: theory and practice. New York: Harcourt brace javanovich.
Tyler R. (2013). Basic principles of curriculum and instruction. University of Chicago Scheffler, L. (1960). The Language of Education: lliniis: Spring Field.
Woolfolk, A. E. (1987, 1995, 2001, 2004, 2007, 2012, 2014, 2018). Educational Psychology (5th Ed, 6th Ed, 8th Ed, 9th Ed, 12th Ed, 13th and 14th Ed) Boston: Pearson.
Zeidan, A. (2015). Constructivist learning environment among palestinian science students. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(5), 947-964.