خالقی، محمد؛ نادری، نادر؛ رضایی، بیژن؛ و جعفری، حبیب (1401). بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی مدارس با انگیزش شغلی معلمان با توجه به نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی (مورد مطالعه: مدارس دولتی مقطع ابتدایی آموزشوپرورش شهر اسلامآبادغرب). فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 10(2), 33-50.
زارع، حسین؛ رضائی، اکبر؛ و مصطفائی، علی (1395). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات دانشگاه پیامنور.
زارعی، محمد حسین؛ نصراصفهانی، احمدرضا؛ میرشاهجعفری، سیدابراهیم؛ و لیاقتدار، محمدجواد (1395). مربی پیش دبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟. نظریه و عمل در برنامه درسی، 8(4)، 181-204.
سیدصالحی، محمد؛ یونسی، جلیل (1394). تبیین نقش خودکارآمدی تحصیلی بر عملکرد و انگیزش تحصیلی مبتنی بر حمایت اجتماعی، خودپنداره تحصیلی و ویژگیهای شخصیتی: مدلسازی معادلات ساختاری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 9: 7-20.
شیوندی، کامران؛ آزاد فارسانی، یاسر؛ ریاحی، موسی (1398). بررسی ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه مقیاس خودکارآمدی تصمیمگیری شغلی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 9(36): 49-64.
صادقی، امیر؛ مفتون، فرزانه؛ حائری مهریزی، علیاصغر؛ و طاووسی، محمود (1397). بررسی نقش تعدیلکنندگی خودکارآمدی بر رابطه رضایت شغلی و سلامت روان. پایش، 18 (1):87-94
عربان، مرضیه؛ طوافیان، صدیقه السادات؛ متصدی زرندی، سعید؛ حیدرنیا، علیرضا؛ گوهری، محمودرضا؛ لالوئی افسانه و همکاران (1392). تأثیر مصاحبه انگیزشی بر خودکارآمدی رفتارهای پیشگیری از مواجهه با آلودگی هوا در زنان بادار. پایش،13 (1): 83-90
غلامپور، میثم؛ پورشافعی، هادی (1399). چالشهای مراکز پیش دبستانی ضمیمه مدارس ابتدایی روستایی: پدیدارشناسی بر اساس مدل کافمن. نشریه پژوهشهای تربیتی، 7(40): 1-21.
کجباف، محمد باقر؛ عرب بافرانی، حمیدرضا (1394). تأثیر خودکارآمدی، توانمندسازی و شادکامی بر ابراز وجود معلمان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 16(1): 88-96.
مصطفائی، علی (1399). مهارتهای زندگی و فنون آموزش آن. تهران: انتشارات دانشگاه پیامنور.
هاشمی، تورج؛ گلپرور، فرشته؛ و فتحیآذر، اسکندر (1393). اثربخشی برنامة شناخت و مقابله با قلدری بر باورها و دیدگاههای معلمان دربارة قلدری و خودکارآمدی آنان در مدیریت رفتار کلاس. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 2(7), 27-40.
Aliem, N., Sugiharto, D. Y. P., & Awalya, A. (2019). Group counseling with cognitive restructuring technique to improve the self-efficacy and assertiveness of students who experienced advanced study anxiety. Jurnal Bimbingan Konseling, 8(4), 106-112.
Bacanli, F. (2006). Career search self-efficacy expectation scale: Validity and reliability studies. Educational Sciences: Theory & Practice, 6(2), 318-330.
Bandura, A. (2017). The blackwell handbook of principles of organizational behaviour.
Betz, N. E., & Borgen, F. H. (2009). Comparative effectiveness of CAPA and FOCUS online: Career assessment systems with undecided college students. Journal of Career Assessment, 17(4), 351-366.
Betz, N. E., Hammond, M. S., & Multon, K. D. (2005). Reliability and validity of five-level response continua for the Career Decision Self-Efficacy Scale. Journal of Career Assessment, 13(2), 131-149.
Biber, K., Cankorur, H., ÖZÇINAR, D., & GÜNGÖR, B. (2022). Attitudes of prescool teachers towards art education and art activities. Current research in education.
Chan, C. C. (2020). Social support, career beliefs, and career self-efficacy in determination of Taiwanese college athletes’ career development. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 26, 100232.
Crites, J. O., & Savickas, M. L. (1996). Revision of the career maturity inventory. Journal of career assessment, 4(2), 131-138.
Gay, M. L., Hollandsworth, J. G., & Galassi, J. P. (1975). An assertiveness inventory for adults. Journal of Counseling Psychology, 22(4), 340–344.
Graham, S. (2022). Self-efficacy and language learning–what it is and what it isn't. The Language Learning Journal, 50(2), 186-207
Hergenhahn BR, Olson MH, Ramirez JJ. (2020). An introduction to theories of learning. 10th Edition, Prentice-Hall International (UK) Limited, London.
Jemini-Gashi L, Duraku ZH, Kelmendi K. (2019). Associations between social support, career self-efficacy, and career indecision among youth. Current Psychology; 2019: 1-7.
Kezar, A., Hypolite, L., & Kitchen, J. A. (2020). Career self-efficacy: A mixed-methods study of an underexplored research area for first-generation, low-income, and underrepresented college students in a comprehensive college transition program. American Behavioral Scientist, 64(3), 298-324.
Khalil, M., Ghayas, S., Adil, A., & Niazi, S. (2021). Self-efficacy and mental health among university students: Mediating role of assertiveness. Rawal Medical Journal, 46(2), 416-419.
Lyons, P.R. and Bandura, R.P. (2018), "Self-efficacy measure may enhance your recruitment and placement efforts", Human Resource Management International Digest, Vol. 26 No. 3, pp. 35-37.
Luthans, F., & Peterson, S. J. (2002). Employee engagement and manager self‐efficacy. Journal of management development. 21(5): 376 – 387.
Mao CH, Hsu YC, Fang TW. (2017). Mediating effect of career decision self-efficacy on the relationship between parental support and indecision in Taiwan. Journal of Career Development, 2017; 44(6): 471-484
Nikel, Ł. (2020). Submissiveness, assertiveness and aggressiveness in school-age children: The role of self-efficacy and the Big Five. Children and youth services review, 110, 104746.
Postolatii, E. (2017). Assertiveness: Theoretical approaches and benefits of assertive behavior. Journal of Innovation in Psychology, Education and Didactics, 21(1), 83-96.
Schultz DP, Schultz SE. (2016). Theories of Personality, 11th Edition, Wadsworth, Belmont, USA
Stajkovic, A. D., Bandura, A., Locke, E. A., Lee, D., & Sergent, K. (2018). Test of three conceptual models of influence of the big five personality traits and self-efficacy on academic performance: A meta-analytic path-analysis. Personality and individual differences, 120, 238-245