حسینیطباطبایی، فوزیه؛ قدیمیمقدم، ملکمحمد. (1386). بررسی علل پیشرفت تحصیلی دختران در مقایسه با پسران در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی. مجله دانش و پژوهش در علوم تربیتی، شماره 15، صص 119-147.
ذبیحیحصاری، نرجسخاتون. (1392). ارتباط خوشبینی تحصیلی معلم و اهداف پیشرفت دانشآموزان با یادگیری تحصیلی دانشآموزان. پایاننامه دکتری روانشناسی تربیتی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
ژالهرضایی، علی. (1372). بررسی شیوههای مختلف تعامل بین دانشآموزان و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی. طرح پژوهشی، شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (1388). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگه.
عباسیان، عبدالحسین؛ ابوالقاسمی، محمود؛ قهرمانی، محمد؛ پرداختچی، محمدحسن. (1391). بررسی رابطه سبک رهبری توزیعی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس راهنمایی شهر تهران. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. شماره 21، صص 85-108.
مرکز ملی مطالعات تیمز و پرلز. (1391). نتایج تیمز و پرلز 2011 و مقایسه آن با روند عملکرد دانشآموزان ایران در دورههای قبل. بازیابی 18 آذر 1393، از .www.rie.ir
Bevel, R.K. & Mitchell, R.M. (2012). The effects of academic optimism on elementary reading achievement. Journal of Educational Administration, 50 (6), 773-787.
Finn, J.D. (1989). Withdrawing from school. Review of Educational Research, 59 (2), 117-42.
Furrer, C. & Skinner, E. (2003). Sense of relatedness as a factor in children’s academic engagement and performance. Journal of Educational Psychology, 95 (1), 148-62.
Gentilucci, J.L. & Muto, C.C. (2007). Principals’ influence on academic achievement: The student perspective. NASSP Bulletin, 91 (3), 219-236.
Gordon, M.F. & Louis, K.S. (2009). Linking parent and community involvement with student achievement: Comparing principal and teacher perceptions of stakeholder influence. American Journal of Education, 116 (1), 1-31.
Greene, K. & Anyon, J. (2010). Urban school reform, family support, and student achievement. Reading & Writing Quarterly, 26 (3), 223-236.
Gurol, M. & Kerimgil, S. (2010). Academic optimism. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 929-932.
Hoy, W. (2012). School characteristics that make a difference for the achievement of all students. Journal of Educational Administration, 50 (1), 76-97.
Hoy, W. K., Tarter, C. J. & Woolfolk Hoy, A. (2006). Academic optimism of schools: A force for student achievement. American Educational Research Journal, 43, 425-446.
King Bevel, R. (2010). The effects of academic optimism on student academic achievement in alabama. For the Degree of Doctor of Education. Department of educational leadership, The University of Alabama.
Kirby, M.M. & DiPaola, M.F. (2011). Academic optimism and community engagement in urban schools. Journal of Educational Administration, 49 (5), 542562.
Ladd, G.W. and Dinella, L.M. (2009). Continuity and change in early school engagement: Predictive of children’s achievement trajectories from first to eighth grade. Journal of Educational Psychology, 101 (1), 190-206.
Mitchell, R. (2004). The effects of trust on student identification and academic performance. Doctoral dissertation, Oklahoma State University, Stillwater, OK.
Smith, P.A. & Hoy, W.K. (2007). Academic optimism and student achievement in urban elementary schools. Journal of Educational Administration, 45 ( 5), 556-568.
Tschannen-Moran, M., Bankole, R.A., Mitchell, R.M. & Moore J.r, D.M. (2013). Student academic optimism: A confirmatory factor analysis. Journal of Educational Administration, 51 (2), 150-175.
Ward, M. (2004). Memo to new board members: Staying focused on student achievement is the hardest part of the job. American School Board Journal, 191 (6), 32-35.
Zorn, D. & Boler, M. (2007). Rethinking emotions and educational leadership. International Journal of Leadership in Education, 10 (2), 137-151.