خرازی و کمالی. (1387). "بررسی رابطه اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی". مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، 38 (3): 87-69.
عزیزی ابرقویی، محسن. (1387). "رابطة بین خودکارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد". پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
کرامتی، هادی؛ شهرآرای، مهرناز. (1383). "بررسی نقش خودکارآمدی ادراک شده در عملکرد ریاضی". مجله علوم انسانی، نوآوریهای آموزشی، 4 (1): 115-103.
مصطفایی، علی؛ محبوبی، طاهر. (1385). تفکر و فراشناخت: مفاهیم، نظریهها و کاربرد آن. تهران: نشر پرسش.
مقتدری، لیلا؛ خانجانی، زینب. (1390). "اثربخشی آموزش راهبرد شناختی / فراشناختی بر خودکارآمدی و توانایی حل مسئله ریاضی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی". ششمین کنگرة روانپزشکی کودک و نوجوان. تبریز.
مهر محمدی، محمود. (1384). مبانی علمی هنر تدریس. تهران: انتشارات سمت.
یوسفزاده، محمدرضا؛ یعقوبی، ابوالقاسم؛ رشیدی، معصومه. (1391). "تأثیر آموزش مهارتهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر دورة متوسطه". روانشناسی مدرسه، 1 (3): 133-118.
Bandura, A. (2004). Social cognitive theory: and agnatic perspective, Annual Review of Psychology, 52, 1-26.
Bong, M. (2001). Role of Self - efficacy and task-value in predicting college students course performance and future enrollment intention. Contemporary Educational Psycology,26(4), 553-57.
Greene, B.A. & Miller, R.B. (1996). Influences oncourse performance: Goal, perceived ability, and selfregulation. Contemporary Educational Psychology, 21،181-192.
Hickey M & et al. (1992). Cardiac Diet and Exercise self- Efficacy. Nursing Research. 41(6): 347-351.
Jakubowski, T.G. & Dembo, M.H. (2004). Theinfluences of self - efficacy, identity style and stage ofchange on academic self - regulation. Journal of CollegeReading and Learning, 35, 5- 9.
Kabat- Zinn, J. (2005). Coming to our senses: Healing ourselves and world through mindfulness New York: Hyperion.
Kurt, T. Duyar, I. & Calik, T. (2011). Are we legitimate yet? A closer look at the casual relationship mechanisms among principal leadership, teacher selfefficacy and collective efficacy. Journal of Management Development, 31(1):71-86.
Maddux, J.E. (2010). The power of believing you can. Hand book of positive psychology Oxford University Press,
Pajares, F. (1997). Current directions in self - efficacy research. In. M.L. Maehr & P.R.
Paris, Scott. G. & Paris, Allison. H. (2001). Classroom applications of research on self - regulated, learning. Educational Psychologist, 36, 89 -101
Pender N.J; Murdaugh C. & Parsons M.A. )2006. (Health education in nursing practice. Upper Saddle River, NJ: Pearson /Prentice-Hall.
Schunk, D.H. (2003). Self - efficacy for reading and writing: Influence of modeling, goal setting, and self - evaluation. Reading and Writing Quarterly, 19, 159-172.
Schwarzer R, & Luszczynsk A. )2005.( Self - efficacy adolescence risk taking behavior and health. In: Self - Efficacy Beliefs of Adolescents. Information age publishing; 139-159.
Sharaw, H. (2006). The effects of gender of grade level on the motivational need of achievement. Journal Of Family And Consumer Sciences Education, 23(2), 19-26.
Wells, A & Certwright- Hatton, S. (2004). A short form of metacognitions questionnaire. Behavior Research and therapy, 42(4), 385-396.
Yazici, H.; Seyis, S. & Altun, F. (2011). Emotional intelligence and self - efficacy beliefs as predictors of academic achievement among high school student. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 2319-2323.
Zajacova, A. & Lynch, S.M. (2005). Self-efficacy, stress and academic success in college. Journal of Research in Higher Education, 46(6): 677-706.