باعزت، فرشته؛ صادقی، منصورهالسادات؛ ایزدیفرد، راضیه؛ روبنزاده، شرمین. (1391). "اعتباریابی و رواسازی آزمون اضطراب امتحان فریدبن: فرم فارسی". مطالعات روانشناختی. 30، 51-66.
پلنت. جولی. (1392). "راهنمای نجات SPSS (راهنمای گامبهگام برای تحلیل دادهها با استفاده از برنامه SPSS)" (اکبر رضایی، مترجم). تبریز: انتشارات فروزش. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی2010).
رضایی، اکبر؛ سیف، علیاکبر. (1384). "نقش باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و جنسیت در عملکرد تحصیلی". فصلنامه تعلیم و تربیت. 84، 85-43.
رضویه، اصغر؛ سیف، دیبا؛ امامی، عبدالصاحب. (1386). "انطباق و اعتباریابی مقیاس اضطراب ریاضی برای دانشآموزان ایرانی". روانشناسی و علوم تربیتی. 37، 162-139.
سیف، علیاکبر. (1384). "سنجش فرآیند و فرآوردههای یادگیری (روشهای قدیم و جدید)". تهران: نشر دوران.
قاسمی، وحید. (1389). "مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد Amos Graphics." تهران: جامعهشناسان.
گراوتر، فردریک. جی.؛ فورزانو، لوری- آن بی. (1393). روشهای تحقیق برای علوم رفتاری (با تجدیدنظر و اصلاحات) (ترجمه اکبر رضایی). تبریز: انتشارات فروزش. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2009).
محمدی، حسینعلی. (1375). "بررسی رابطه اضطراب امتحان، درونگرایی، برونگرایی دانشآموزان، تحصیلات و شغل والدین با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال سوم راهنمایی". پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
موسوینژاد، عبدالمحمد. (1376). "بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودنظم دادهشده با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال سوم راهنمایی". پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
Arbuckle, J.L. (2006). AMOS -7.0 User’s Guide. Chicago: SPSS.
Bong, M. (2001). Between - and within-domain relations of academic motivation among middle and high school students: Self - efficacy, task value, and achievement goals. Journal of Educational Psychology, 93, 23–34. doi:10.1037//0022-0663.93.1.23.
Browne, M.W. & Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In K.A. Bollen, & J.S. Long (Eds.), testing structural equation models (pp. 136–162). Beverley Hills, CA: Sage.
Campbell, D.T. & Fiske, D.W. (1959). Convergent and discriminant validation by multitrait - multimethod matrix. Psychological Bulletin, 56, 81–105.
Csikszentmihalyi, M. (1975). Beyond boredom and anxiety. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Fredrickson, B.L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology: The broaden-and-build theory of positive emotions. American Psychologist, 56, 218–226.
Goetz, T.; Pekrun, R.; Hall, N.C. & Haag, L. (2006). Academic emotions from a social cognitive perspective: Antecedents and domain specificity of students' affect in the context of Latin instruction. British Journal of Educational Psychology, 76, 289–308.
Graham, J.W.; Collins, N.L.; Donaldson, S.I. & Hansen, W.B. (1993). Understanding and controlling for response bias: Confirmatory factor analysis of multitrait - multimethod data. In R. Steyer, K.F. Wender, & K.F. Widamen (Eds.), Psychometric Methodology (pp. 585–590). Stuttgart and New York: Gustav Fisher Verlag.
Hembree, R. (1988). Correlates, causes, effects, and treatment of test anxiety. Review of Educational Research, 58, 47-77.
Hoyle, R. & Panter, A. (1995). Writing about structural equation models. In R. Hoyle (Ed.), Structural equation modeling: Concepts, issues, and applications (pp. 100–119). Thousand Oaks, CA: Sage.
Knight, G.P.; Virdin, L.M.; Ocampo, K.A. & Roosa, M. (1994). An examination of the cross-ethnic equivalence of measures of negative life events and mental health among Hispanic and Anglo American children. American Journal of Community Psychology, 22, 767–783.
Lazarus, R.S. & Folkman, S. (1984). Stress, appraisal, and coping. New York: Springer.
Lichtenfeld, S.; Pekrun, R.; Stupnisky, R.H.; Reiss, K. & Murayama, K. (2012). Measuring students' emotions in the early years: The achievement emotions questionnaire-elementary school (AEQ-E). Learning and Individual Differences, 22, 190-201.
Peixoto, F.; Mata, L.; Monteiro, V.; Sanches, C. & Pekrun, R. (2015). The Achievement Emotions Questionnaire: Validation for Pre - adolescent Students. European Journal of Developmental Psychology, 12 (4), 472-481.
Pekrun, R. (2000). A social-cognitive, control - value theory of achievement emotions. In J. Heckhausen (Ed.), Motivational psychology of human development: Developing motivation and motivating development (pp. 143–163). NY: Elsevier Science.
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18, 315–341.
Pekrun, R.; Goetz, T.; Daniels, L.M.; Stupnisky, R.H. & Perry, R.P. (2010). Boredom in achievement settings: Exploring control-value antecedents and performance outcomes of a neglected emotion. Journal of Educational Psychology, 102, 531–549.
Pekrun, R.; Goetz, T.; Frenzel, A.C.; Barchfeld, P. & Perry, R.P. (2011). Measuring emotions in students' learning and performance: The achievement emotions questionnaire (AEQ). Contemporary Educational Psychology, 36(1), 36-48.
Pekrun, R.; Goetz, T.; Titz, W. & Perry, R.P. (2002). Academic emotions in students’ self - regulated learning and achievement: A program of quantitative and qualitative research. Educational Psychologist, 37, 91–106.
Pintrich, P.R.; De Groot, E.V. (1990). Motivational and self - Regulated Learning Components of Classroom Academic Performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.
Schutz, P.A. & Pekrun, R. (Eds.). (2007). Emotion in education. San Diego, CA: Academic Press.
Schwartz, N. (1999). Self-reports: How the questions shape the answers. American Psychologist, 54, 93–105.
Stipek, D.J. & Gralinski, J.H. (1991). Gender differences in children's achievement related beliefs and emotional responses to success and failure in mathematics. Journal of Educational Psychology, 83, 361–371.
Stone, A.A.; Turkkan, J.S.; Bachrach, C.A.; Jobe, J.B., Kurtzman, H.S. & Cain, V.S. (2000). The science of self-report: Implications for research and practice. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2007). Using multivariate statistics (5th Ed.). Boston: Pearson.
Weiner, B. (2010). The development of an attribution-based theory of motivation: A history of ideas. Educational Psychologist, 45, 28–36.
Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art. New York: Plenum.