آق ارکاکلی، رقیه؛ صفری، نوشآفرین؛ حافظی کن کت، حسین. (1390). "بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانشآموزان دختر سال اول متوسطه منطقه چهار تهران". پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی- برنامهریزی درسی)، دانشگاه پیام نور، تهران.
بهاری، فاطمه. (1389). "ارتباط دانش ICT مدیران دبستانهای شهرستان نکا با خلاقیت دانشآموزان». پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری.
توکلی، آروین. (1390). "بررسی تفکر در دانشجویان آموزش مجازی و سنتی با رویکرد انتقادی". نمایش ملی شهر الکترونیک.
الحسینی، سیدحسین. (1384). مقدمهای بر آموزش از راه دور. تهران : انتشارات منادی تربیت.
رحمانی، جهانبخش. (1388). "مدل مفهومی نقش فنآوری کامپیوتر و اینترنت در ترویج و تشویق تفکر انتقادی و خلاق در دانشآموزان". پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
زمانی، بیبیعشرت؛ کریمی، مهدی. (1386). "مهارتهای نوین و رویکردهای کار آموزی معلم در عصر فنآوری اطلاعات و ارتباطات"، ماهنامه انجمن انفورماتیک ایران، شماره 29.
زنگنه، حسین. (1386). "تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر پرورش تفکر خلاق در دانشآموزان پسر سال سوم متوسطه شهر تهران". دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
سیف، علی اکبر. (1383). روانشناسی پرورشی. تهران: مؤسسه انتشارات آگاه.
شجاعی لنگری، سیده مرضیه. (1389) ."تأثیر کاربست نرمافزارهای آموزشی درس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان پایه پنجم". پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری .
شعبانی، حسن. (1372). مهارتهای آموزشی و پرورشی. تهران: انتشارات سمت.
صالحی، مسلم؛ قلتاش، عباس؛ آزادمهر، اصغر. (1389). "ﺗﺄﺛﯿﺮ فنآوری اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺑﺮ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ و ﺧﻼﻗﯿﺖ دﺑﯿﺮان دبیرستانهای ﺷﻬﺮ ﻓﺴﺎ". فصلنامه فنآوری اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت در ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ. ﺳﺎل اول ـ ﺷﻤﺎره دوم. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری. ص 49.
ضرغامی، سعید؛ عطاران، محمد؛ نقیبزاده، میر عبدالحسین؛ باقری، خسرو. (1386). "بررسی دیدگاههای فلسفی درباره نسبت فنآوری اطلاعات و تعلیم و تربیت". فصلنامه نوآوریهای آموزشی. شماره 19، سال ششم.
فتحنژاد، فرامرز. (1386). "آموزش مجازی؛ جلوهای از انقلاب علمی سوم"، مجله تدبیر. شماره 183، مرداد 86.
فضلی، حسین. (1391). "بررسی تأثیر دورههای آموزشی فنآوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی مازندران". دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری .
گرجی، کرسامی. علی. (1389). "بررسی تأثیر رسانه آموزشی اینترنت بر تفکر انتقادی جوانان ساری". معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران.
گلافشانی جویباری، غلامعلی. (1389). مبانی تکنولوژی نوین و مدیریت روابط عمومی در هزاره سوم، انتشارات عصر ماندگار.چاپ اول.
گلکاری، محمد؛ راستگو، محسن؛ مقدم، محمدتقی. (1392). "تأثیر برنامه درسی مبتنی بر وبلاگ بر خلاقیت دانش آموزان متوسطه در شهر بیرجند". مجله تکنولوژی آموزشی، شماره 7.
معافی، هاجر. (1389). "بررسی رابطه بین دانش فنآوری اطلاعات و ارتباطات و خلاقیت کارکنان آموزشوپرورش". پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد ساری.
Bax, S. (2003). CALL-past, present and future March, pages 13-28, volume 31, Issue 1.
Dilon, T. (2003). Collaborating and creating on music technologies. International Journal of Educational Research volume 39, Issue 8, pages 893-897.
Hendro, J. (2001). KDU E-Community Network, The Internet and Higher Education volume 4, Issue 3-4, pages 317-328.
Kirkwood A. & Price L. (2005). Learners and learning in the twenty-first Century: what do we know about students attitudes towards and experiences of information and communication technologies that will help us design courses; Studies in higher education, vol.30,No,3.
Lim.C.P. & Ching Sing Chai. (2002). An activity-theoretical approach to research of ICT integration in Singapore schools orienting activites and learner autonomy, computers & Education volum 43, Issue 3, November, pages 215-236.
Loveless, A. (2006). Developing conceptual frameworks for creativity, ICT teacher education. Thinking Skills and creativity volume 1, Issue 1, April, pages 3-13.
Solhaug, T. (2009). Two configurations for accessing classroom computers: differential impact on students, critical reflections and their empowerment.
Tinio, L. Victoria. (2002). ICT in Education , available at http:// www. Eprimers
Wheeler S.; Waiter S.J. & Bromfield, C. (2002). Promoting creative thinking through the use of ICT, Journal of computer assisted learning, Wiley online library.