اکبری، حسین؛ عزیزی، جلیل (1389). "هویت ملی و عوامل مؤثر بر آن در میان دانشآموزان دوره متوسطه". فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، سال هفتم، شماره 27.
داوری اردکان، نگار (1386). "نمادهای هویت ایرانی و زبان فارسی". فصلنامه علوم ملی، سال هشتم، شماره 2.
ساروخانی، باقر (1383). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ج 1، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و علوم فرهنگی.
سازمان آموزش و پرورش (1389). آییننامه سازماندهی منابع آموزشی و تربیتی. قابلدسترس در:
samanketab.roshdmag.ir/aboutusayeenname-fa.html
شیخاوندی، داور (1380). تکوین و تنفیذ هویت ملی، ج 2، تهران: مرکز باستانشناسی اسلام و ایران.
صادقزاده، رقیه (1387). "بررسی جایگاه نمادهای هویت ملی در کتابهای درسی دوره آموزش متوسطه (تاریخ و ادبیات فارسی) رشته علوم انسانی ایران". پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهراء.
صالحی عمران، ابراهیم؛ شکیباییان، طناز (1386). "بررسی میزان توجه به مؤلفههای هویت ملی در کتابهای درسی دوره آموزش ابتدایی". فصلنامه علوم ملی، سال هشتم، شماره یکم.
علیرضایی، مریم (1385). "جایگاه هویت ملی و دینی در کتب درسی دوره متوسطه". پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه بیرجند. دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
فیاض، ایراندخت؛ ایمانی قوشچی، فریبا (1389). "بررسی نمادهای هویت ملی در کتابهای درسی تاریخ، علوم اجتماعی، دوره متوسطه رشتههای علوم انسانی، تجربی و ریاضی فیزیک در سال تحصیلی 89-88". فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال ششم، شماره 17.
گال مردیت، بورگ والتر؛ گال موریس (1382). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه احمدرضا نصر، حمیدرضا عریضی، محمود ابوالقاسمی، محمدجعفر پاکسرشت، علیرضا کیامنش، خسرو باقری، محمد خیر، منیجه شهنی ییلاق، زهرا فردی. تهران: سمت.
لطفآبادی، حسین (1382). "بررسی چگونگی نگرش دانشآموزان دبیرستان و پیشدانشگاهی ایران به جهانیشدن در تأثیر آن بر ارزشها و هویت دینی و ملی آنان". تهران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال هفتم، شماره 9.
لقمانینیا، مهدی؛ خامسان، احمد (1389). "جایگاه هویت ملی در نظام آموزش و پرورش ایران". فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره سوم، شماره2، صص 171-147.
محمدجانی، فرزاد؛ سعادتمند، زهره؛ کشتیآرای، نرگس (1392). "تحلیل محتوای کتابهای آموزشی دوره ابتدایی برمبنای مؤلفههای آموزش جهانی". فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، دوره 1، شماره 2.
مرشدیزاد، علی (1380). "تحول و بحران در هویت فرهنگی ایران از دوره رضاشاه تا عصر جمهوری اسلامی". فصلنامه نامه پژوهش. سال ششم. شماره 22 و 23.
منادی، مرتضی (1387). "جهانی شدن، دستگاههای فرهنگی و جوانان ایرانی، آموزش و پرورش و گفتمان نوین". پژوهشکده تعلیم و تربیت، شماره 31.
منادی، مرتضی؛ صادقزاده، رقیه (1387). "جایگاه نمادهای هویت ملی در کتابهای درسی ادبیات فارسی و تاریخ دوره متوسطه رشته علوم انسانی". فصلنامه نوآوری آموزشی، سال هفتم، شماره 27.
مؤمنی، منصور (1387). مباحث نوین تحقیق در عملیات تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
نوشادی، محمودرضا؛ شمشیری، بابک؛ احمدی، حبیب (1390). "نقش و کارکرد کتابهای تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان و سوم راهنمایی در شکلگیری هویت ملی". مجله علمی - پژوهشی پژوهشهای برنامه درسی، انجمن علوم برنامه درسی ایران، دوره اول، شماره اول.
هولستی، ال ار (1373). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمه نادر سالارزاده امیری. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
Fereshteh, M. Hussein. (1992). The US and Japaneese education: Should they be compared? Paper presented at Leihigh universitys conference on education and economics in technologically advancing countries. Bethlehem, P.A.
Keller, D. & Dror, I. (1995). Planning non- formal education curricula: the case of Israel. Paper presented at the annual meeting of the American Educationa Reseaech Association, San Francisco.
Kim, H.J. (2004). National Identity in Korean Curriculum, Canadian Social Studies, Vol.38(3):74-89.
Siriwardena, R. (2002). National identity, content of education and ethnic perception. http//www.Sangam.org/Analysisnationalidentity.