باقری، خسرو و شرفی، محمد رضا (1388) تأملی بر مفهوم دانش و آموزش در جامعۀ داناییمحور. فصلنامۀ مطالعات برنامه درسی. شمارۀ 2. ص. 2.
باقری، خسرو (1384). نگاهی دوباره به تعلیم و تربیت اسلامی، ج 2. تهران، موسسه فرهنگی برهان انتشارات مدرسه.
حسینی، حسن (1391). مطالعات رسانه. تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
دیباجی، محمد علی (1390). پرداختن به فلسفه رسانه. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، فصلنامه مطالعات میان رشتهای در رسانه و فرهنگ.
رشاد، علیاکبر (1392). کدام خشونت، کدام مدارا؛ مقاله، سایت پژوهشگاه علوم اسلامی، تاریخ درج: 21/3/92.
سجادی، سید مهدی و ایمانزاده، علی (1388). بررسی و تبیین فضای ریزوماتیک و دلالتهای آن برای برنامه درسی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. شماره 12.
ضرغامی، سعید ( 1387). فلسفه فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت. تهران، مبنای خرد.
عطاران، محمد (1385). رایانه و تعلیم و تربیت، محراب قلم،
علمالهدی، جمیله ( 1382). تبیین فلسفی کارکردهای پنهان فناوری اطلاعات، سومین همایش برنامه درسی در عصر اطلاعات و ارتباطات، تهران، انجمن برنامه درسی ایران.
یزدانجو، پیام (1381). به سوی پسامدرن: پساساختارگرائی در مطالعات ادبی. تهران: نشرمرکز.
Atchison, Brad. (2004). Hypertext Literacy: Are We Teaching Students to Read and Write Hypertext? Journal of Educational Computing, Design & Online Learning, Volume 5.
Barrett, N. (1996). The State of the Cybernation. Kogan Page. London.
Bolter, Jay David, Joyce, Michael, Hypertext and Creative Writing, 1987. 127
Boundas, C.V. (1993) «Editor as Introduction». In The Deleuze Reader. C. V -Boundas. ed. Columbia University Press. New York.
Deleuze, Gilles, & Guattari, Félix. (1987). A Thousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia (Brian Massumi, Trans.). Minneapolis: University of Minnesota Press.
Geophilosophy of science education. Journal of educational philosophy and theory. Australia. no. 18.
Gough, N. (2010). Shaking the tree, making a rhizome: toward a nomadic
Gregoriou. Zelia. (2004). Comenting the Rhizome: Towards a Minor Philosophy of Education. Educational Philosophy and Theory 36(4): 233-251
Hafner, K and Lyon, M. (1996). Where Wizard Stay up Late: The Origins of the Internet. Simon & Schuster. New York.
Jiuling, xiao. (2009). Thinking like Grass, with Deleuze in Education? Journal of the Canadian Association for Curriculum Studies. Volume 7 Number 2.
Marinella, Active Reading and the Teaching of Writing, 2007، Lizza132.
Rheingold, H. (1994). The virtual Community: Homesteading on the Electronic Frontier. Harper Perennial. New York.
Sajjadi, Seyed Mahdi. (2008). Religious Education and Information Technology: Challenges and Problems. Journal of Teaching theology and Religion. vol. 11 no. 4, pp. 185.
Sajjadi. S.M. (2015). Development discourses on the educational system of Iran: A critical analysis of their effects. Policy Futures in Education. 13: 819-834
Siemens. )2009.( Handbook of Emerging Technologies for Learning. University of Manitoba p. 12.
Smith, John, F. Weiss, Stephen &J. Ferguson, Gordon. (1987). A Hypertext Writing Environment and its Cognitive Basis.
Szatmary, D. (2000). The internet, partnerships, and online education continuing higher education Review, 42, 46, 64 -5.