آقابخشی، حبیب (1388). مهارتهای زندگی برای دانشجویان. تهران: دفتر برنامهریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری.
احمدیفرد، هاجر (1383). مقایسۀ ذهنیت فلسفی دانشجویان سال آخر دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 82- 83. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
امامی نائینی، نسرین (1385). مهارتهای زندگی. تهران: سازمان بهزیستی.
امانزاده، آمنه؛ نعماناف، منصور (۱۳۹۴). بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب، رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاههای استان مازندران، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، دوره 3، شماره 9، تابستان 1394، صفحه 57-68.
برزنونی، محمدعلی (1389). معنویت نیاز پایای انسان و رمز ماندگاری جوامع انسانی، معنویت در مکتب امیرالمؤمنین، مجموعه مصاحبهها، سخنرانیها و مقالات، تهران: مرکزآموزش و پژوهش علوم اسلامی، حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع).
بوالهری، جعفر؛ غباری بناب، باقر؛ قهاری، شهربانو؛ میرزایی، مصلح؛ راقبیان، رویا؛ علیوند، دیدوس؛ زارعی دوست، الهام (1393). مهارتهای معنوی، کتاب ویژۀ مربیان، وزارت علوم تحقیقات و فنآوری دفتر مشاوره و سلامت.
بیکزاد، جعفر؛ بیگزاده، یوسف؛ سلطان داداشی، معصومه (1390). "رابطۀ هوش اجتماعی مدیران، ذهنیت فلسفی آنان و سلامت سازمانی مدارس در مقاطع تحصیلی سهگانه آموزش و پورش شهرستان بناب". مدیریت فرهنگی، 5(12): 84-69.
جعفرآبادی، طاهره؛ ابوترابی، رزیتا (1389)."ذهنیت فلسفی و سبک رهبری مدیران در نظام آموزش عالی (مورد بررسی: دانشگاه فردوسی مشهد)". مطالعات تربیتی و روانشناسی، 1(1): 234 – 211.
زارع، حسین؛ برادران، مجید (1393). هنجاریابی پرسشنامه حل مسأله پارکر در دانشجویان دانشگاه پیامنور استان گیلان، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی ، دوره 2، شماره 5، تابستان 1393، صفحه 18-26.
شمسیخانی، سهیلا؛ فرمهینی فراهانی، مولود (1388). بررسی تأثیر آموزش مهارت حل مسئله بر میزان افسردگی دانشجویان پرستاری اراک، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد اراک.
شیخ بهایی،
پریسا؛ زارع،
حسین (1395). "بررسی تأثیر آموزش مهارتهای حل مسئله بر ارتقا و بهبود سبکهای تصمیمگیری والدین کودکان کم توان ذهنی". پژوهشهای کاربردی در روانشناسی تربیتی، 1(2): 10-1.
صمدی، پروین (1385). "هوش معنوی". اندیشههای نوین تربیتی، 2(3): 114- 99.
ضیائی، محمدصادق؛ نرگسیان، عباس؛ آیباغی اصفهانی، سعید (1387). "نقش رهبری معنوی در توانمندسازی کارکنان دانشگاه تهران". نشریه مدیریت دولتی، 1(1): 86- 67.
عبداللهی عدلیانصار، وحیده؛ فتحیآذر اسکندر؛ عبدالهی نیدا (۱۳۹۳). ارتباط تفکر انتقادی با خلاقیت، باورهای خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجومعلمان، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، دوره 2، شماره 7، زمستان 1393، صفحه 41-52.
نوری، ربابه (1392). مهارتهای معنوی، کتاب کار دانشجویان. نهران: وزارت علوم و تحقیقات فنآوری دانشگاه تهران.
نوری، سوده؛ فیاض، ایراندخت؛ سیف، اصغر (1392). "تأثیر ذهنیت فلسفی بر توانایی حل مسائل ریاضی دانشآموزان سال سوم راهنمایی شهر همدان به تفکیک جنسیت". پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 4(1): 121- 139.
Bleazby, Jennifer. (2010). Social Recon- structional Learning: Using Philosophy for Children & John Dewey to Overcome Problematic Dualisms in Education and Philosophy”, PhD dissertation, New South Wales.
Haynes, F. (2009). Evaluation of thinking , K2 FA.PCA Conference in Australia, Tasmania Association of philosophy for children.
Hoffman, B. (2010). I think I can, but I'm afraid to try: The role of self efficacy beliefs and mathematics anxiety in mathematics problem solving efficiency. Learning and Individual Differences, 20 (3), 276-283.
Karakas, Fahri. (2007). Global Business and Organizational Excellence, March/ April, Electronic copy of this paper is available at.
Messy, B. (2010). The relationship between quest religious orientation. Forgiveness and essand mental health master thesis, university of Dayton.
Pargament, K.I.; Koenig, H.G. & Perez, L.M. (2000). The many method of religiouscoping: development and initial RCOPE. Journal of Clinical Psychology, 50(51):43-95.
Scott, S.G. & Bruce, R.A. (1995). Decision Making style: The development and assessment of a new measure, Educa-tional and psychological Measurement, 55 (4), 818-828.
Spicer, D.P. & Smith, S. (2005). An examination of the general decision- making style, Journal of Managerial Psychology, 20 (2), 137-238.
Vaughan, F. (2010). What is Spiritual Intelli-gence? Humanistic Psychology, 42(2): 13-16.