ابراهیمزاده، رضا (1384). بررسی تأثیر مدیریت دانش بر سازمان یادگیرنده. سومین کنفرانس بین المللی مدیریت. تهران: گروه پژوهشی صنعتی آریا.
ابراهیمی، تهمینه (1383). بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و فرمیابی آزمون بینش مدیریتی در مورد مدیران، معاونان و مدیران گروه دانشگاههای شهر تهران. دانشگاه آزاد اسلامی، پایاننامه کارشناسی ارشد، انتشار نیافته.
اکرامی، محمود و ملانوری، راضیه (1393). آموزش وپرورش سازمان یادگیرنده. تهران: آذرین مهر.
باغی، زهرا (1382). بررسی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده فرهنگ سازمانی جهت بسترسازی سازمان یادگیرنده در شرکتهای بزرگ نساجی استان تهران. تهران: دانشگاه تهران، پیان نامه کارشناسی ارشد، انتشار نیافته.
خوشنویس، شهره (1388). بررسی ویژگیهای سازمان یادگیرنده در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه کارکنان با اقتباس از الگوی پیتر سنگه. دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، انتشار نیافته.
زارعی متین، حسن (1380). دوازده ویژگی سازمان یادگیرنده. مجله مجتمع آموزشی قم، شماره 10، ص 57-88.
زالی، محمدرضا (1378). نظام اداری یادگیرنده، موثرترین ابزار توسعه. همایش سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
سیدخاموشی، سیدمهدی؛ نظری، ابوالفضل (1387). ارزیابی تصمیمات استراتژیک فرهنگی بر اساس ارزشهای اسلامی؛ اندیشه مدیریت، سال دوم، شماره دوم، ص 155-190.
عباسپور، عباس؛ شرفی، محمد و مقدم، مینا (1392). ضرورت طراحی یک مدل بهینه برای سنجش سرمایه فکری در نظام آموزش عالی. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 2، شماره4.
عباسی، عنایت؛ کابلی، نرجس و فرهادیان، همایون (1392). بررسی فرهنگ یادگیری سازمانی در سازمان محیط زیست، کاربرد مدل سازمان یادگیرنده. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دورۀ 44، شمارۀ 2، ص 317-328.
عبدالهی، ابراهیم (1391). بررسی بینش مدیریتی مدیران بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران. دانشگاه پیام نور، پایاننامه کارشناسی ارشد، انتشار نیافته.
عجملو، آتوسا (1384). بررسی عملی بودن اعتبار، روایی و نرمیابی مقیاس سنجش مدیران درمورد مدیران گروه دانشگاههای شهر تهران. موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، پایاننامه کارشناسی ارشد، انتشار نیافته.
عموزاد، محمد؛ فراست خواه، مقصود؛ گلینژاد، الهام (1393). بررسی کم و کیف آمادگی شرکتهای پتروشیمی برای یادگیری سازمانی و ارائه الگوی ساختاری مناسب برای استقرار یادگیری سازمانی و مدیریت دانش. فصلنامه آموزش و توسعۀ منابع انسانی، سال اول، شمارۀ 3، ص 91-112.
قربانیزاده، وجیهالله (1387). یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده. تهران: بازتاب.
کرمی، زهرا (1384). مقایسه بینش مدیران استان سیستان و بلوچستان با بینش مدیران استان خوزستان. تهران: مرکز مدیریت آموزش دولتی، پایاننامه کارشناسی ارشد، انتشار نیافته.
محمودی، مهرداد (1390). یادگیری سازمانی انسانمحور. پیام دریا، شماره 205، ص44-47.
مهدوی، مهدی و علی، منیره (1387). ارزیابی بینش مدیران ستادی و استانی سازمان تربیت بدنی کشور. فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه، شمارۀ 67، ص 49-58.
Barrio, angel. (2006). Assessing the learning organization profile of Ohio state university extension using the systems-linked organizational model . Marzo,vol.3, no.1(30-45).
Bustinza, O.F., Molina, L.M & Arias-Aranda, D. (2010). Organizational learning and the operational capabilities of the firm. African Journal of Business management, 4 (18), 4067-4078.
Cˇešnovar,Tone. (2010). Influences of Implementing the Learning Organisation on Companies’ Financial and Non-Financial Performances. Managing Global Transitions 8 (3): 285–306.
Dada MO, Akpadiaha B, Ologunagba MM. (2012). Disposition to organizational Learning: A Survey of Selected Construction Industry organisations in Lagos State, Nigeria. Mediterranean Journal of Social Sciences; 3(2): 487-96.
Devereaux, L. (2005). Merging role- negotiation and leadership practices that influence organizational learning. [Dissertation Abstract Ed. D]. University of Toronto (Canada).
Dixon, N.M. (1999). The Organizational learning cycle: How we can learn collectively. Gower publishing limited.
Euler, M. (2001). Imagery and Formal thinking: Approaches to insight and understanding in physics Education. Retrieved 2015, from researchgate.net.
Feiwel, G.R. (1978). The Intellectual Capital of Michał Kalecki: A Study in Economic Theory and Policy. University of Tennessee Press.
Friedman, H.H. (2005). Transforming a university from a teaching organization to a learning organization. Review of Business,. Review of Business, 31, (3) 26.
García-Morales, V.J., Lloréns-Montes, F.J & Verdú-Jove, A. (2007). Influence of personal mastery on organizational performance through organizational learning and innovation in large firms and SMEs. Technovation. (9) 27,547-568.
He-Chuan, S. (2010). “Conceptual clarifications for organizational learning, learning organization and a learning organization”. Human Resource Development International, 6(2), 153-166.
King, S.W. (2002). Effective leadership for quality achievement and organizational learning. [Dissertation Abstract Ph. D].Portland State University.
Kontoghiorghes. (2008).Constantine.Examining the relationship between learning organization dimensions and change adaptation innovation as well as organizational performance. Oakland University
Kululanga, G.K., Edum-Fotwe, F.T. & McCaffer, R. (2010). Measuring construction contractor's organizational learning. Building Research and Information, 29(1), 21-29.
Pitzer, patricia stone. (2008). A knowledge management policy for a learning organization. UMI Pro quest Digital Dissertation full citation & Abstract. AAT 1449550.
Reilly, M & Scot, P.S. (2010). Dynamic capabilities, absorptive capacity and knowledge sharing: a research agenda into explicating the antecedent factors conducive to subsidiary bargaining power.
International Business Conference Trinity College Dublin, Ireland, 1-26. Available from:
http://arrow.dit.ie/cgi
Rosete, D. & Ciarrochi, J. (2005). Emotional intelligence and its relationship to workplace performance outcomes of leadership effectiveness. Leadership and Organization Development Journal. Bradford: Vol. 26, Iss. 5/6; pg. 388. 12.
Senge, P. M. (2010). The fifth discipline: The art and practice of the learning organization. Crown Publishing Group.
Song, J.H., Joo, B & Chermack, T.J. (2009). The dimensions of learning organization questionnaire (DLOQ): a validation study in a Korean context. Human Resource Development Quarterly, 20(1), 43-64.
Spicer, D.P & Sadler- Smith, E. (2006). Organizational learning in smaller manufacturing firms. International Small Business Journal. 24(2), 133-158.