امانزاده، آمنه؛ نعماناف، منصور (1393). بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب، رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاههای استان مازندران. فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(9)، 68-57.
امیری، عبدالرضا؛ نوری مرادآبادی، یونس؛ بساطیان، محمد (1390). بررسی رابطۀ استفاده از شبکههای ماهوارهای و گرایش بهرهبرداران به آسیبهای اجتماعی در بین جوانان شهر کرج. فصلنامۀ نظم و امنیت انتظامی، شماره4(4)، 142-117.
بشیر، حسن؛ افراسیابی، محمدصادق (1391). شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان: مطالعۀ موردی بزرگترین جامعۀ مجازی ایرانیان. فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، شماره 1(5)، 62-31.
جوادینیا، سید علیرضا؛ عرفانیان، مرتضی؛ عابدینی، محمدرضا؛ بیجاری، بیتا (1391). تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجلۀ آموزش در علوم پزشکی، 12(8)، 598 – 606.
خدایاری، گلثوم؛ دانشور حسینی، فاطمه؛ سعیدی، حمیده (1393). میزان و نوع استفاده از شبکههای اجتماعی مجاز (مطالعۀ موردی: دانشجویان دانشگاه مشهد). فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، شماره 77، 192-167.
خلیلی آذر، هایده (1392). شناخت ویژگیهای شبکههای اجتماعی و اثرهای آنها بر روابط بین فردی نوجوانان. فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، سال بیستم، شماره3، 181- 155.
دهقانزاده، حسین؛ علیآبادی، خدیجه؛ دهقانزاده، حجت (1395). تدوین چهارچوب طراحی بازیهای رایانهای آموزشی موضوعات شناختی در سطح خرد با روش تحلیل محتوا استقرایی و بررسی میزان اثربخشی آن در یادگیری مفاهیم. فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(13)، 20-7.
صدیق بنای، هلن (1387). آشنایی با شبکههای اجتماعی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهای روزنامه همشهری.
ضیاییپرور، حمید؛ عقیلی، سیدوحید (1388). بررسی نفوذ شبکههای اجتماعی در میان کاربران ایرانی. فصلنامۀ علمی – ترویجی علوم اجتماعی، 80، 23- 42.
عابدینی، یاسمین؛ مختاری، محمد مهدی (1394). مدل علّی روابط انگیزش پیشرفت و عملکرد زبان انگلیسی: نقش واسطهای و فراشناختی کمکطلبی تحصیلی در یادگیری از طریق تلفن همراه. فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(11)، 16-7.
کاستلز، مانوئل (1380). عصر ارتباطات و پایان هزاره. ترجمه ناصر موفقیان، جلد اول، انتشارات علمی و فرهنگی.
مرادی، مریم (1390). بررسی میزان مشارکت دانشجویان ارتباطات در تولید محتوای رسانههای اجتماعی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
میرمحمد صادقی، میلاد (1391). تحلیل شبکههای اجتماعی با Nodexl، تهران:کیان.
نصرتی، محمد (1391). جشن جهانی شبکههای اجتماعی. روزنامه اعتماد، 2431، 9.
Becker, M.W.; Alzahabi, R. & Hopwood, C.J. (2012). Media multitasking is associated with symptoms of depression and social anxiety. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(2), 132–135.
Boyd, D.M. & Ellison, N.B. (2007). Social network sites: definition, history, and scholarship. Journal of Computer- Mediated Communication, 13(1), 210-230.
Burak, L. (2012). Multitasking in the university classroom. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 6(2), 1–12.
Farahani HA, Kazemi Z, Aghamohamadi S, Bakhtiarvand F.; Ansari, M. (2011). Examining mental health indices in students using Facebook in Iran. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 28, 4-811.
Gerlich, R., Browning, L. & Westermann, L. (2010). The social media affinity scale: Implications for education. Contemporary Issues in Education Research, 3(11), 35-41.
Hansen, D.L.; Shneiderman, B. & Smith, M.A. (2011). Analyzing Social Media Networks With NodeXL: Insights From a Connected World.
Internet World Stats. (2010). Jenkins-Guarnieri, M.A., Wright, S.L. & Johnson, B. (2013a). Development and validation of a social media use integration scale. Psychology of Popular Media Culture, 2(1), 38–50.
Johnson, G.M. (2010). Internet use and child development: The technomicrosystem. Australian Journal of Educational and Developmental Psychology, 10, 32–43.
Junco, R. (2013). Comparing actual and self-reported measures of Facebook use. Computers in Human Behavior, 29, 626–631.
Kirschner, PA. & Karpinski, AC. (2010). Facebook and academic performance. Computers in Human Behavior, 26(6), 37-45.
Kolek, EA. & Saunders, D. (2008). Online disclosure: An empirical examination of undergraduate Facebook profiles. NASPA Journal, 45(1), 1-25.
Marks, G. (2010). What aspects of schooling are important? School effects on tertiary entrance performance. School Effectiveness and School Improvement, 21(3), 267-287.
Mazer, J.P.; Murphy, R.E. & Simonds, C.J. (2009). The effects of teacher self-disclosure via facebook on teacher credibility. Learning, media and technology, 34(2), 175-183.
Michael A.; Jenkins, G.; Stephen, L.; Wright, and Brian, J. (2013). Development and Validation of a Social Media Use Integration Scale. Psychology of Popular Media Culture, Vol 2, No 1, 38–50.
Moreno, M.A.; Jelenchick, L.; Koff, R. & Eikoff, J. (2012a). Depression and Internet use among older adolescents: An experience sampling approach. Psychology, 3, 743–748.
O'Brien, SJ. (2011). Facebook and other Internet use and the academic performance of college students. [Dissertation]. Temple University; Available from: http://udini.proquest.com/-view/ facebook-and-other-internet.
Pasek, J.; More, E. & Hargittai E. (2009). Facebook and academic performance: Reconciling a media sensation with Data. First Monday. 14(5).
Putnam, R.D. (2000). Bowling Alone. NY: Simon & Schuster.
Rheingold, H. (2002). The virtual community, homesteadin on the electronic frontier, Addison- Wesley publishing company reading, ma.
Rosen, L.D.; Whaling, K.L.M.; Carrier, N.A. & Cheever, J.R. (2013). The Media and Technology Usage and Attitudes Scale: An empirical investigation. Computers in Human Behavior, 29, 2501–2511. Journal homepage: www.elsevier.com/locate/-comphumbeh.
Venkatesh, V.; Thong, J.Y.T. & Xu. (2012). Consumer acceptance and use of information technology: Extending the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. MIS Quarterly, 36(1), 157–178.
Wang, Q.; Chen, W.; Liang, Y. (2011). The Effects of Social Media on College Students. Johnson & Wales University, 111. ScholarsArchive@JWU,111.
http:// scholarsarchive. Jwu.Edu/mba_student.
Wang, Z. & Tchernev, J.M. (2012). The ‘‘myth’’ of media multitasking: Reciprocal dynamics of media multitasking, personal needs, and gratifications. Journal of Communication, 62, 493–513.