پورعبدل، سعید؛ صبحی قراملکی، ناصر؛ عباسی، مسلم (1394). مقایسۀ اهمالکاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. مجلۀ ناتوانیهای یادگیری، 4(1)، 38-22.
حسینی طباطبایی، فوزیه؛ قدیمی مقدم، ملک محمد (1386). بررسی علل پیشرفت تحصیلی دختران در مقایسه با پسران در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی. مجلۀ دانش و پژوهش در علوم تربیتی، 15، 147-119.
رحیمی، مهدی؛ زارعی، الهام (1395). نقش ابعاد دلبستگی بزرگسالی در سرزندگی تحصیلی با واسطهگری ابعاد خودکارآمدی مقابله با مشکلات و کمالگرایی. فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(12): 70-59.
شریعتپناه، شکوفه؛ مشهدی، علی (1393). نقش نظریههای ضمنی هوش در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه. فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(6): 90-81.
شریعتپناه، شکوفه؛ مشهدی، علی (1394). نقش جهتگیری اهداف در موفقیت تحصیلی دانشآموزان (مورد مطالعه: دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم). فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(11): 66-59.
شریفی، کبیر؛ سعیدی، حمیدرضا (1394). پیشبینی بهزیستی روانشناختی بر اساس جهتگیری زندگی و خوشبینی. مجلۀ رویش روانشناسی، 4(1)، 58-41.
صالحی، رضوان (1392). تدوین مدل نظری مشاوره تحصیلی بر اساس عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی. پایاننامۀ دکتری مشاوره تحصیلی شغلی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
عیسیزادگان، علی؛ حسنی، محمد؛ احمدیان، لیلا (1388). دانشجویان و معنای تحصیل. مجلۀ راهبرد فرهنگ، 7(3)، 165-147.
عیسیزادگان، علی؛ میکائیلی منیع، فرزانه؛ مروئی میلان، فیروز (1393). رابطۀ بین امید، خوشبینی و معنای تحصیل با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره پیش دانشگاهی. مجلۀ روانشناسی مدرسه، 3(2)، 152-137.
قدمپور، عزتاله؛ فرهادی، علی؛ نقی بیرانوند، فاطمه (1395). تعیین رابطۀ بین فرسودگی تحصیلی با اشتیاق و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. مجلۀ پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8(2): 68-60.
موسوی ونهری، فاطمهالسادات؛ ایروانی، محمدرضا (1395). بررسی رابطه بین پیوند معنوی و سرمایه روانشناختی با بهزیستی معنوی پرستاران بخش ویژه. فصلنامۀ مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 2(1)، 35-28.
میکائیلی، نیلوفر؛ افروز، غلامعلی؛ قلیزاده، لیلا (1391). ارتباط خودپنداره و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر. مجلۀ روانشناسی مدرسه، 1(4)، 103-90.
Comerford, J.; Batteson, T. & Tormey, R. (2015). Academic buoyancy in second level schools: insights from Ireland. Journal of Social and Behavioral Sciences, 197, 98-103.
Duijn, M.; Rosenstiel, I.V.; Schats, W.; Smallenbroek, C. & Dahmen, R. (2011). Vitality and health: A lifestyle programmer for employees. European Journal of Integrative Medicine, 3, 97-10.
Freilich, R. & Shechtman, Z. (2010). The contribution of art therapy to the social, emotional, and academic Adjustment of children with learning disabilities. The Arts in Psychotherapy, 37(4), 97–105.
Henderson–King, D. & Smith, N.M. (2006). Meanings of education for university students: academic motivation and personal values as predictors. Social Psychology of Education, 9, 195-221.
Ho, M.Y.; Cheung, F.M. & Cheung, S.F. (2010). The Role of Meaning in Life and Optimism in Promoting Wellbeing. Personality and Individual Differences, 8, 658-663.
Karahoca, D.; Karahoca, A.; Karaoglu, A.; Gulluoglu, B. & Arifoglu, E. (2010). Evaluation of web based learning on student achievement and achievement motivation in primary school computer courses. Journal of Social and Behavioral Sciences, 2, 5813-5819.
Lester, J.; Leonard, J.B. & Mathias, D. (2013). Transfer student engagement: Blurring of social and academic engagement. Community College Review, 41(3), 202-222.
Li, Y.; Ren, Z.; Ren, F.; Zhu, Q.; Liu, Y. & Zhang, S. (2013). On the relationship of extraversion, vitality and meaning in life among Chinese college students. Advances in Psychology, 6(1), 85-90.
Malmberg, L.E.; Hall, J. & Martin, A.J. (2013). Academic buoyancy in secondary school: Exploring patterns of convergence in mathematics, science. English and physical education. Learning and Individual Differences, 23, 262-266.
Martin, A.J. (2014). Academic buoyancy and academic outcomes: towards a further understanding of students with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD), students without ADHD, and academic buoyancy itself. British Journal of Educational Psychology, 84(1), 86-107.
Martin, A.J. & Marsh, H.W. (2008). Academic buoyancy: Towards an understanding of students’ everyday academic resilience. Journal of School Psychology, 46, 53-83.
Phan, H.P. & Ngu, B.H. (2014). An empirical analysis of students’ learning and achievements: A motivational approach. Educational Journal, 3(4), 203-216.
Putwain, D.V. & Daly, A.L. (2013). Do clusters of test anxiety and academic buoyancy differentially predict academic performance? Learning and Individual Differences, 27, 157-162.
Putwain, D.V.; Connors, L.; Symes, W. & Douglas-Osborn, E. (2011). Is academic buoyancy anything more than adaptive coping? Anxiety, Stress and Coping, 3, 1-10.
Ryan, R.M. & Frederick, C. (1997). On energy, personality, and health: Subjective vitality as a dynamic reflection of well-being. Journal of Personality, 65(3), 529-565.
Sarah, M.; Paul, C. & Lisa, K.M. (2013). Well-being, academic buoyancy and educational achievement in primary school student. International Journal of Educational Research, 62, 239-248.
Solberg, P.A.; Hopkins, W.G.; Ommundsen, Y.; & Halvari, H. (2012). Effects of three training types on vitality among older adults: A self-determination theory perspective. Psychology of Sport and Exercise, 13, 407-417.
Victoriano, J. (2016). An investigation of the generalizability of buoyancy from academics to athletics. MA Thesis, Agricultural and Mechanical College: Louisiana State University, p: 18.