بیتز، ای دبیلو و پول، گاری (1388). تدریس موثر با استفاده از فناوری در آموزش عالی. مترجمان عشرت زمانی و امین عظیمی. تهران: سمت.
سراجی، فرهاد (1391). محیطهای مجازی امکانی برای کمک به بهبود فرهنگ یادگیری، راهبرد فرهنگ. سال5، شماره 17و18. 27.
عطاران، محمد؛ لرکیان، مریم؛ فاضلی، نعممت الله؛ عسگری، مجیدعلی (1390). شناسایی فرهنگ برنامه درسی یادگیری الکترونیکی یک مطالعه موردی در ایران، فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی. سال دوم، شماره3. 40-7.
فاضلی، نعمتالله (1383). بررسی تطبیقی فرهنگ دانشگاهی ایران و بریتانیا: مطالعه انسان شناختی در علل ناکارآمدی آموزش دانشگاهی در ایران، نامه انسانشناسی. سال2، شماره 3. 93-132.
فراستخواه، مقصود (1389). مجازی شدن محیطهای یاددهی –یادگیری، تحولات پارادیمی و بایستههای فرهنگی، برگ و فرهنگ. دوره جدید، شماره21،86 -102.
معصومی، بتول و معصومی، داود (1392). زیرساختهای فرهنگی آموزشی در طراحی و اجرای محیطهای یادگیری الکترونیکی، دو فصلنامه مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی. سال6، شماره 10،27-47.
هافستد، گریت (1388). فرهنگ و سازمانها: نرمافزار ذهن و همکاریهای بین فرهنگی و اهمیت آن برای بقاء. مترجمان سید محمد اعرابی و همکاران. تهران: علم.
Al-Harthi, A.S. (2005). Distance higher education experiences of Arab Gulf students in the United States: A cultural perspective. International Review of Research in Open and Distance Learning, 6(3), 1-14.
Al-Alamri, A.S.; Cristea, A.I. & Al-Zaidi, M.S. (2014). Saudi Arabian Cultural Factors and Personalised E-Learning. 6th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain, EDULEARN14 Proceedings.pp. 7114-7121.
Barton, M. (2010). Social and Cultural Factors that Influence the Uptake of E-learning Case Studies in Malaysia, Indonesia, Turkey Singapore and Australia. A thesis Philosophy. RMIT Universit.
Bauer, K.; Chin, K. & Chang, V .(2000). Web-based learning: Aspects of cultural differences. Paper presented at the European Conference on Information Systems, Vienna, Austria. Retrieved from: http://is2.lse.ac.uk/asp/aspecis/20000068.pdf
Chen, S.J.; Hsu, C.L. & Caropreso, E.J. (2006). Cross - cultural collaborative online learning:When the west meets the east. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 2(1), 17-35.
Edmundson, A.(2003). Decreasing Cultural Disparity in Educational ICTs: Tools and Recommendations. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE July Volume:4 Number:3. ,
Kamentz, E. & Mandl, T. (2005). Culture and E-Learning: Automatic Detection of a Users’ Culture from Survey Data.5th Annual International Workshop on Internationa-lization of Products and Systems. Berlin.
Kemp, L.J. (2013). Introducing blended learning: An experience of uncertainty for students in the United Arab Emirates. Research in Learning Technology. Vol. 21.
Kenan, Th.; Pislaru, C.; Othman, A & Elzawi A.(2013). The social impact and cultural issues affecting the e-learning performance in Libyan Higher Education institutes. 2nd International Conference on Internet, E-Learning & Education Technologies (ICIEET 2013) joint with 2nd. International Conference on Information Technology , E-Government and Applications (ICITEA 2013). Proceedings are available @ IISRC - International Journal of Information Technology & Computer Science (IJITCS) (http://www.ijitcs.com), Volume No : 12 Issue No : 1.P 5
Ku, H. & Lohr, L.L. (2003). A case study of Chinese students’ attitude toward their first online learning experience. Education Technology Research and Development, 51(3), 94-102.
Liang, A. & McQueen, R.J. (1999). Computer assisted adult interactive learning in a multi-cultural environment. Adult Learning, 11(1), 26-29.
Liu, X.; Liu, S.L. & Magjuka, R.J. (2010) Cultural differences in online learning: International student perceptions. Educational Technology & Society, 13(3), 177-188.
Rothstein-Fisch, C.; Trumbull, E.; Issac, A.; Daley, C. & Perez, A.I. (2003). When “helping someone else” is the right answer: Bridging cultures in assessment. Journal of Latinos and Education, 2(3), 123-140
Sandra, S.; Bygholm, A .& Jaeger, K .(2012). Issues in ternationalization of education: The case of a Danish Business School exporting a blended learning MBA program to developing countries. Proceedings of the 8 th International Conference on Networked Learning 2012. ISBN 978-1-86220-283-2.
Stewart, C. (2012). A cultural education model: design and implementation of adaptive multimedia interfaces in eLearning. PhD thesis, University of Nottingham.
Sulimma, M. (2005). Relations between epistemological beliefs and culture classifications’, Multicultural Education and Technology Journal, vol. 3, no. 1, pp 74–89.
Trompenaars, F. (1993). Riding the Waves of Culture, London: Nicholas Brealey.
Rogers, P.C. & Wang, M. (2009). Cross-cultural issues in online learning. In P. Rogers, G. A. Berg, J. V. Boettcher, C. Howard, L. Justice, & K.D. Schenk (Eds.), Encyclopedia of distance learning, volume1.pp:527-536. Hershy, PA.IGIGLOBAL.
Zhu, C. (2011). Online collaborative learning: Cultural differences in student satisfaction and performance. Journal for educational research online 3 (1), 12-28.