آراسته، حمید رضا؛ فاضلی ماسوله، سید طاهر (1390). رتبهبندیها و ویژگیهای دانشگاههای برتر جهانی، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 52، 101- 87.
اشتراوس، آنسلم؛ کوربین، جولیت (1387). اصول روش تحقیق کیفی، نظریه مبنایی: رویهها و شیوهها. مترجم: بیوک محمدی، تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
زارع بنادکوکی، محمدرضا؛ وحدتزاد، محمدعلی؛ صالح اولیاء، محمد؛ لطفی، محمدمهدی (1394). بررسی نظامهای رتبهبندی دانشگاهها، یک رویکرد انتقادی، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 65، 131-95.
قادری شیخ آبادی، مریم؛ طالعپسند، سیاوش؛ زارعی، عظیم (1392). تعیین وزن شاخصهای ارزیابی عملکرد و رتبهبندی موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی استانهای غرب کشور، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 4 (13)، 95-69.
قاسمی، احمدرضا؛ احمدی، سید حسین (1392). ارزیابی موسسات آموزش عالی با کمک کارت متوازن و روشهای تصمیمگیری چند معیارۀ گروهی. مجله توسعۀ آموزش پزشکی، 10، 49-38.
موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی (1386). دفترچه راهنمای رتبهبندی دانشگاههای جهان اسلام: شاخصها و فرایندها، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری.
نیکوکار، غلامحسین؛ سجادیپناه، علی؛ رایج، حمزه؛ سجادیپناه، مجید (1388). طراحی الگوی سنجش کارایی و اثربخشی مراکز آموزش عالی نظامی، نشریه مدیریت دولتی، 1 (3)، 174-155.
Astin, A. & Chang, M.J. (1995). Colleges that emphasize research and teaching. Change, 27(5), 44–49.
Blasi, B.; Romagnois, S. & Bonaccorsi, A. (2016). Playing the ranking game: media coverage of the evaluation of the quality of research in Italy, high Educ. Published online. Springer science.
Boulton, G. )2011(. University rankings: Diversity, excellence and the European initiative. Procedia Social and Behavioral Sciences, 13, 74-82.
Brooks, R.L. (2005). Measuring university quality. The Review of Higher Education, 29(1), 1–21.
Buela – Casal, Gualberto & Maria, P.S. (2007). Comparative Study Of International Academic Rankings Of Universitis, Published by akadmiai kiado and springer, 71(3), 349-365.
Cakir, M.P.; Acarturk, C.; Alasehir, O. & Cilingir, C. (2015). A comparative analysis of global and national university ranking systems, Scieritionetrics, 103, 413-848.
Daraio; C.; Bonaccorsi; A. & Simar; L. (2015). Rankings and university performance: aconditional multidimensional approach, European Journal of Operational Research. doi: 10,1016/j.ejor. 2015. 02.005.
Dill, D.D. & Soo, M. (2005). Academic quality, league tables, and public policy: A crossnational analysis of university ranking systems. Higher Education, 49, 495–533.
Gibbs, G. (1995). The relationship between quality in research and quality in teaching. Quality in Higher Education, 1(2), 147–157.
Hattie, J. & Marsh, H.W. (1996). The relationship between research and teaching: A metaanalysis. Review of Educational Research, 66, 507–542.
Hoe, S. L. (2008). Issues and procedures in adopting structural equation modeling technique, Journal of applied quantitative methods, 3(1), 76–83.
Liu, N. & Cheng, Y. (2005). The academic ranking of world universities. Higher Education in Europe, 30(2), 127–136.
Millot; B. (2015). International rankings: Universities vs. higher education systems. International Journal of Educational Development, 40, 156 – 165.
Patrick, W. & Stanley, E. (1998). Teaching and research quality indicators and the shaping of higher education. Research in Higher Education, 39(1), 19–41.
Raykov; T. (1998). Coefficient alpha and composite reliability with interrelated non-homogeneous items. Applied psychological measurement, 22(4), 375-385.
Sidorenko, T. & Gorbatova. (2015). Efficiency of Russian education through the scale of World University Rankings. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 166, 464 – 467.
Shin, J. C.; Toutkoushian, R, K. & teichler, U. (2011). University ranking: Theoretical bases, methodology, and impacts on global higher education. London: Springer Sience.
Stromquist, N. P. (2007). Internationalization as a response to globalization: Radical shifts in university environments. Higher Education, 53, 81–105.
Vlasceanu, L.; Grunberg, L. & parlea, D. (2004). Quality Assurance and Accreditation: A Glossary of Basic Terms and Definitions (BucharestT, UNESCO-CEPES) Papers on Higher Education, ISBN 92-9069-178-6.
Yair, G. (2008). Can we administer the scholarship of teaching? Lessons from outstanding professors in higher education. Higher Education, 55(4), 447–459.
Yeravdekar, V. R. & Tiwari, G. (2014). Global Rankings of Higher Education Institutions and India s Effective Non-Presence. Procedia – Social and Behavioral Sciences 157, 63 -83.
Zumbo; B. D.; Gaderman; A.M. and Zeisser; C. (2007). Ordinal versions of coefficients alpha and theta for likert rating scales. Journal of Modern Applied statistical methods, 6, 21-29.