ابوترابی، رزیتا (1393). نیمرخ کلاس درس از دیدگاه هایدگر و سایر اگزیستانسیالهای دازاین، بررسی و نقد، رساله دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد.
بلیکی، نورمن (1392). پارادایمهای تحقیق در علوم انسانی، ترجمه سیدحمیدرضا حسنی و همکاران، قم. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
باقری، خسرو، یزدانی، عبدالوهاب (1381). الگویی برای پژوهش در ارزشیابی تحصیلی بر اساس دیدگاه هرمنوتیک. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 1 (1). 58-39.
باقری، خسرو (1386). دیدگاههای جدید در فلسفه تعلیم و تربیت (انتخاب و ترجمه). تهران: انتشارات نقش هستی.
رضایی، محمدهاشم (1387). دیدگاههای معرفتشناسی برنامه درسی در نظام آموزش باز و از راه دور، پیک نور، سال ششم، شماره سوم، به مناسبت بیستم سال تاسیس دانشگاه پیام نور.
رضایی، محمدهاشم، پاک سرشت، محمدجعفر (1387). تاثیر دیدگاههای معرفتشناسی بر فعالیتهای یاددهی یادگیری در نظام آموزش باز و از راه دور، اندیشههای نوین تربیتی، دوره 4، شماره 4، صص 9-36.
ریکور، پل (1368). رسالت هرمنوتیک. ترجمه مراد فرهادپور و یوسف اباذری. مجله فرهنگ. کتاب چهارم و پنجم. 294-263.
سارتر، ژان پل (1386). اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر. ترجمه مصطفی رحیمی. تهران: انتشارات نیلوفر.
سعیدی، محمود (1395). بررسی نقش و جایگاه تربیتی معلم از دیدگاه مکاتب مختلف، سومین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش. تهران: سیویلیکا.
سرانجام، امین، محمدی، محتشم (1395). اگزیستانسیالیسم در رباعیات خیام، مجله مطالعات ایرانی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، سال پانزدهم، شماره سیام، پاییز و زمستان.
سارتر، ژان پل (1387)، روانکاوی وجودی، ترجمه احمد سعادتنژاد، تهران: انتشارات نیل.
شکوهی، غلامحسین (1387). مبانی و اصول آموزش و پرورش، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
شعاری نژاد، علیاکبر (1390). فلسفه آموزش و پرورش. تهران: انتشارات امیرکبیر.
شیروانی، الهام، بهشتی، سعید، اسدزاده، حسن (1389). تبیین و نقد بنیانهای معرفتشناسی سازندهگرایی و مدلولهای تربیتی آن، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
شعاری نژاد، علیاکبر (1390). فلسفه آموزش و پرورش. تهران: انتشارات امیرکبیر.
طاهری، محمدرضا (1394). دیدگاه اگزیستانسیالیسم در تعلیم و تربیت. اولین همایش ملی پژوهشهای نوین در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی. تهران: انتشارات سیویلیکا.
طاهری، محمدرضا، قولی گله، زهرا (1394). فلسفه آموزش و پرورش از منظر مکتب اگزیستانسیالیسم، اولین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران.
عابدینی بلترک، میمنت، نیلی، محمدرضا (1393). تحلیل جایگاه سازندهگرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری در کتابهای درسی دوره ابتدایی، پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامهریزی درسی)، دوره 11، شماره 13، صص 6-17.
عبداله یار، علی (1387). تبیین دلالتهای تربیتی نظریه «شدن» از منظر انسانشناسی اگزیستانسیالیسم و نقد آن بر اساس نظرات شهید مطهری. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
عسگری زاده، فلورا؛ میری، سیدجواد (1396). تأملاتی در تعلیم و تربیت بر اساس آموزههای هایدگر در هستی و زمان. فصلنامه غربشناسی بنیادی. 8(1). 79-57.
عبدالکریمی، بیژن (1381). هایدگر و استعلا. تهران: انتشارات نقد فرهنگ.
قلتاش، عباس؛ بسارده، زیبا (1396). اگزیستانسیالیسم و تاثیر آن بر تعلیم و تربیت، سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، جامعهشناسی و علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی.
گوتک، جرالد. ال (1389). مکاتب فلسفی و آرای تربیتی. ترجمه محمدجعفر پاک سرشت. تهران: انتشارات سمت.
معصومی فرد، مرجان (1395). مطالعه تطبیقی ماموریتها، چشماندازها، ویژگیهای کلی و نحوه پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی از دور کشورهای منتخب آسیایی، نامه آموزش عالی، شماره 34.
مک کواری، جان (1387). فلسفه وجودی، ترجمه محمدسعید حنایی کاشانی، تهران: هرمس.
مقیمی عراقی، محمود (1391). تبیین مبانی انسانشناختی مفهوم مسئولیتپذیری در مکتب اگزیستانسیالیسم و نقد دلالتهای آن در تعلیم و تربیت، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
نیچه، فردریش (1383). تبارشناسی اخلاق. ترجمه داریوش آشوری. تهران: انتشارات آگاه.
وارنوک، ماری (1388). اگزیستانسیالیسم، ترجمه حسین کاظمی، نشر شهر خورشید
هایدگر، مارتین (1395). هستی و زمان، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، تهران: نشر نی.
Agger, B. (1991). Critical theory, poststructuralism, postmodernism: Their sociological relevance. Annual Review of Sociology, v17, pp105-131.
Allen, G. David. (1995). Hermeneutics: philosophical Traditions and Nursing Practice Research. Nursing Science Quarterly, 8(4), 174-182.
Angello, C. & Wema, E. (2010). Availibility and usage of ICT and e-resources’ by livestock researchers in Tanzania: challenges and ways forward. International of education and development using information and communication technology, Vol 6, issue 1, pp 1-13.
Arendt, Hannah. (2016). Denken ohne Geländer, Herausgegeben von Heidi Bohnet und Kkaus Stadler, München/Berlin, Piper Verlag.
Barrett. (1962). Irrational Man, A Study In Existential Philosophy, (New York, INC Company). Berdyaev, N. (1979). Slavery and freedom, (New York, Macmillan publishing).
Gardamer, H. G. (1993). Truth and Method, 2d ed. Eds. and trans. Joel Weinsheimer and Donald G. Marshall. New York: Continuum.
Haggerson, Nelson. L. (1991). Philosophical inquiry: Implicative Criticism .In: Forms of Curriculum Inquiry SUNY Series in Curriculum Issues and Inquiries. By Short, Edmund C. State University of New York Press.
Ozpolat, E. and Akar, G. B. )2009(. automatic detection of learning styles for an e-learning system, Computers & Education 53, p. 355-367.
Pinar, William F. & Mchniglas Douglas. (2005). The uses of Curriculum Knowledge: Notes on Hermenetutics. Internatinal journal of Educational Research, 23(2), 181-190.