اسمیعلی دیزج. (1392) بررسی اثر بخشی آموزش امید به میزان فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه شهر ارومیه
بهروزی، (1391). ناصر رابطه کمالگرایی، استرس ادراکشده و حمایت اجتماعی با فرسودگی راهبرد فرهنگ شماره بیستم زمستان 1391.
بدریگرگری، رحیم و همکاران(1391)؛ نیمرخ های انگیزشی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان: تحلیل مبتنی بر شخص؛ مجله دستآوردهای روانشناختی؛ دوره چهارم؛ شماره2
بنی اسدی،
علی ، پور شافعی ،
هادی،(1391)، نقش انگیزش و خودکارآمدی تحصیلی و رویکردهای مطالعه در پیشرفت ریاضی دانش آموزان رشته های علوم تجربی و ریاضی مقطع متوسطه شهر قاین، فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی، سال هشتم، شماره 4 (پیاپی 32)
ساعتچی؛ محمود،ک امکاری؛ کامبیز، عسکریان؛ مهناز، آزمونهای روانشناختی،ن شر ویرایش، 1389.
شه بخش، افشین (1390). بررسی و مقایسه بین ابعاد کمالگرایی، حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان با سطوح بالا و پایین فرسودگی تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
حیاتی داود ، و همکاران (1391) بررسی رابطه ی ابعاد کیفیت تجارب یادگیری و احساس خودکارآمدی با فرسودگی تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی تهران دوفصلنامه ی مرکز مطالعات و توسعه ی آموزش علوم پزشکی، سال سوم، شماره ی 4 تابستان و پاییز
ترابی، زهره، (1393) بررسی رابطه حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور.پایان نامه کارشناسی، دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه.
ثمیریها ،زهرا (2012) " بررسی رابطه خود تنظیمی ، خودکارامدی، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی"
نعامی،عبدالرضا(1388)رابطه بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران مطالعات روانشناختی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا دوره 5 شماره 3
مرزوقی، رحمتاله و همکاران(1392)؛ بررسی رابطه عدالت آموزشی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛ گامهای توسعه در آموزش پزشکی؛ دوره دهم؛ شماره3
Bandura,A.(1997).Self-Efficacy: the Exersis of control, ChaPter6,NewYork: freeman.
Brouwers, A., Tomic, W. (2000). A longitudinal study of teacher burnout and perceived self-efficacy in
classroom management. Teaching and Teacher Education, 16, 239e253.
Bruce, S. P. (2009). Recognizing Stress and Avoiding Burnout. Currrents in Pharmacy
Teaching and Learning. 1(1). 57-64.
Cherniss, C 1993, The role of professional self-efficacy in the etiology and amelioration of burnout. In Schanfeli, WB; Maslach, C; Marek, T (Eds.), Professional burnout: Recent developments in theory and research, Taylor and Francis, Washington DC, pp. 115–129.
Crenshaw, D. A., &Garbarino, J. (2007). The hidden dimensions: Profound sorrow and buried human potential in violent youth. Journal of Humanistic Psychology, 47, 160–174.
Disorders 104, PP 103–110. Hallsten, L 1993, Burning out: A framework. In Schaufeli, WB; Maslach, C; Marek, T (Eds.).
Dweek.C.S. (1996). Social motivation goals and social-coynitive processes. Uner standing childens school adjustment. Combridye England University Prees, 181-195.
Elliot,A.J.,Church,M. (1997).Ahierarchial model of approach and avoidance achievement motivation.Jurnal of personality and social psycholog,72, (1),218-232.
25.
Evers, W. J. Brouwers,A .&Tomic,W. (2002). Burnout and.self-efficcaly:astudy on
teachers beliefs when implementing an innovative educational system in the Netherlands-british journal of educational psychology,72277e243.
Grau, R., Salanova, M., &Peirò, J.M. (2001). Moderator effects of self-efficacy on occupational stress. Psychology in Spain, 5(1), 63-74.
Gary F. Koeske and Randi DaimonKoeske،STUDENT "BURNOUT" AS A MEDIATOR OF THESTRESS-OUTCOME RELATIONSHIPResearch in Higher Education, Vol. 32, No. 4, 1991
Hobfoll, SE; Freedy, J 1993, Conservation of resource: a general stress theory applied to burnout. In: Schanfeli, WB; Maslach, C; Marek, T (Eds.), Professional Burnout: Recent
Developments in Theory and Research. Taylorand Francis, Washington, DC, pp. 115–129.
Laugaa, D., Rascle, N. & Schweitzer, M. (2008). Stress and burnout among French
elementary school teachers: A transactional approach. Revue Européenne de
PsychologieAppliquée/European Review of Applied Psychology, 58, 241-251.
Lazarus, R. S., &Launier, R. (1978), Stress–related transactions
between person and environment. In L A Pervin and M Lewis (Eds),
(1978). Perspectives in interactional psychology, pp287-327
Rasa Pilkauskaite-Valickiene , Rita Zukauskiene , SauleRaiziene2011
The role of attachment to school and open classroom climate for discussion on adolescents’ school-related burnout
Jayoung Lee1, Ana Puig2, Young-Bin Kim1, Hyojung Shin1, JiHee Lee1 & Sang Min Lee1Academic Burnout Profi les in Korean Adolescents
Linnenbrine, E. A., &Pintrich, P. R. (2003). therole of self-efeeicacy beliefs studentengement and learninig in the classroom
Salmela-Aro., K, SavolaInen, H &Holopainen. L (2009). Nepressive symptoms and school burnout during adolescence. journal of royth and adolescence, 6, 34- 45.
Salanova, M., Peir, J.M., &Schaufeli, W.B. (2002). Self-efficacy specificity and burnout among information technology
workers: An extension of the Job Demands-Control Model. European Journal of Work and Organizational Psychology,
11-
Schaufeli, WB; Maslach, C; Marek, T 1993, Professional burnout: Recent developments in theory and research. Taylorand Francis, Washington, DC.
Seif, A 2010, Modern educational psychology, Agah, Tehran. (in Persian).
Stephanie Cushman & Richard WestPrecursors to College StudentBurnout: Developing a Typology
ofUnderstandingQualitative Research Reports in Communication
Vol. 7, No. 1, January 2006, pp. 23–31