اسماعیلیان، نسرین؛ طهماسیان، کارینه؛ دهقانی، محسن؛ موتایی، فرشته (1394). اثربخشی شناخت درمانی بر ذهن آگاهی بر تنظیم هیجانی، توجه آگاهانه و پذیرش در فرزندان طلاق. دستاوردهای روانشناسی بالینی، 1(2): 45-66.
آریافر، حسین؛ رزقیشیرسوار،هادی. (1392). رابطه انگیزش تحصیلی و راهبردهای خود تنظیمیبا پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسرمقطع متوسط شهرستان قرچک. فصلنامۀ مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 2(4): 87-103.
بخشیپور، بابالله؛ رمضانزاده، ثریا. (1392). بررسی تأثیر درمان کوتاهمدت راهحلمحور بر پرخاشگری کودکان ونوجوانان. مطالعات روانشناختی دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهراء. 12(3): 156-142.
بهبودی، معصومه؛ شاهآبادی، سمیرا؛ انصاریمقدم، اکرم؛ احمدی، نسترن؛ شامحمدی، مرتضی. (1394). بررسی اثر مداخلات نوروفیدبک بر میزان کاهش رفتارهای پرخاشگری در نوجوانان. مجله علمیپژوهشی توانبخشی نوین، 9(2): 62-68.
جهاندیده، میلاد. (1396). خودکارآمدی و نقش آن در انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، سومین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم وتکنولوژی، آلمان، برلین.
زمانی، مهناز؛ طالعپسند، سیاوش. (1396). تأثیر مداخلات چندبعدی انگیزشی-رفتاری بر انگیزه پیشرفت، عملکرد و انگیزه تحصیلی دانشآموزان دختر پایه هفتم. فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 12(1)، 109-92.
سیدصالحی، محمد؛ یونسی، جلیل. (1394). تبیین نقش خودکارآمدی تحصیلی بر عملکرد و انگیزش تحصیلی مبتنی بر حمایت اجتماعی، خودپنداره تحصیلی و ویژگیهای شخصیتی: مدلسازی معادلات ساختاری. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(9)، 7-20.
سیدمحرمی، ایمان؛ پاشیب، ملیحه؛ تاتاری، مریم؛ محمدی، سمیه. (1395). تأثیر گروهدرمانی شناختی –رفتاری بر انگیزه پیشرفت و افت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی. مجله طنین سلامت، 4(1): 23-17.
شکوهییکتا، محسن؛ زمانی، نیره؛ محمودی، مریم؛ پورکریمی، جواد؛ اکبریزردخانه، سعید. (1393). تأثیر مداخلات شناختی–رفتاری بر کنترل خشم دانشآموزان دبیرستانی. دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری دانشگاه شاهد. 21(11): 61-70.
شهیم، سیما. (۱۳۸۵). پرخاشگری آشکار و رابطهای در کودکان دبستانی. مجله پژوهشهایروانشناختی، 9(1و2): ۴۴-۲۷.
صالحی، منیره؛ کارشکی، حسین؛ آهنچیان، محمدرضا. (1394). اعتباریابی مقدماتی مقیاس انگیزش پژوهشی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فصلنامه مطالعات روانشناختی، 11(1): 51-74.
ظهیری ناو، بیژن؛ رجبی، سوران (1388). بررسی ارتباط گروهی از متغیرها با کاهش انگیزش تحصیلی دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات فارسی. مجله دانشور رفتار، 16(36): 69-80.
علیجانزاده، محمد؛ مکوندحسینی، شاهرخ؛ کیانارثی، فرحناز. (1393). اثربخشی رفتاری درمانی دیالکتیکی گروهی (مبتنی بر آموزش مهارتها) بر پرخاشگری نوجوانان. مجله روانشناسی بالینی، 6(3): 23-33.
قریشی، منصوره؛ بهبودی، معصومه. (1396). اثربخشی آموزش واقعیت درمانی گروهی بر تنظیم هیجان و افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر. فصلنامه ؟، 4(3): 238-249.
گلی، رحیم؛ هدایت، سعیده؛ دهقان، فاطمه؛ حسینیشورابه، مریم. (1394). اثربخشی طرحواره درمانی گروهی بر بهزیستی روانشناختی و پرخاشگری دانشجویان. مجله سلامت ومراقبت، 3، 270-258.
گیلبرت، پائول. (1395). درمان متمرکز برشفقت. ترجمه: مریم اثباتی. تهران: انتشارات ابن سینا.
مصطفائی، علی؛ زارع، حسین. (1398). پیشبینی رویکردهای یادگیری براساس هیجانات پیشرفت و باورهای خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان متوسطه دوم. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 7(2)، 35-42.
نیکبخت، الهام؛ عبدخدائی، محمدسعید؛ حسنآبادی، حسین. (1393). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر افزایش تحصیلی و کاهش اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان، مجلۀ پژوهشهای روانشناسی بالینی ومشاوره، 3(2)، 81-94.
Reffrences:
Berger, K. (2006). The developmenting childhood and adolescence,Seventh Edition USA: Worth publisher.
Darling-Hammond, L., Flook, L., Cook-Harvey, Ch., Barron, B. & Osher, D. (2019). Implications for educational practice of the science of learning and development, Applied Developmental Science, DOI: 10.1080/10888691.2018.1537791
Hoffman, S.G. Kashdan. (2010). The effective style questionnaire: Development and Psychometric properties. Journal of psychopathology and Behavioral Assessment, 32(2), 255-63.
Naismith, L. (2016). Compassion focused therapy techniques for anger aggression and personality disorder. Doctoral Thesis (volume1) University College London.
Wibroski, C. R., Mattews, W. K., Kitsantas, A. (2016). The role of a skill leaning support program on First-Generation college student self-regulation, Journal of Research theory practice, ?.
Zandi, A. Moradi, O. (2016). The effectiveness of cognitive-behavioral group therapy on reducing procrastination and academic achievement in secondary school students first city saghez. International journal of philosophy and social-psychological sciences. Science Arena publication, 2(1), 29-35.
Zuffiano, A., Alessandri, G., Gerbino, M., Kanacri, B. P. L., DiGiunta, L., Millioni, M. & Capara, G. V. (2013). Academic achievement: the unique contribution of self – efficacy beliefs in self-regulated learning beyond intelligence personality traits and self-esteem. Journal of Learning and individual Differences, 23, 158-162.