بازیاری، مرضیه و بهمن توفیقی (۱۳۹۵). بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودگردان با وجدان تحصیلی دختران پایه دوم مقطع متوسطه شهر بوشهر، کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم، شیراز، پژوهش شرکت ایده بازار صنعت سبز.
پیوسته گر، مهرانگیز و موسوی، سیده افروز (1392). تأثیر آموزش یادگیری خودگردانبر شادکامی، راهبردهای یادگیری و باورهای انگیزشی دانشآموزان. پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه امام رضا (ع).
دهقانی زاده، محمدحسین و حسین چاری، مسعود (1391). سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوی ارتباطی خانواده، نقش واسطهای خودکارآمدی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 4 (2)، 47-21.
رستم اوغلی، زهرا و خشنودنیای، بهنام (1392). مقایسه وجدان تحصیلی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2 (3)، 37-18.
عربزاده، مهدی؛ کدیور، پروین و دلاور، علی (1393). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر مهارت حل مسئله اجتماعی دانشآموزان. دوفصلنامه علمی-پژوهشی شناخت اجتماعی، ویژه نامه زمستان 93.
مطیعی، حورا؛ حیدری، محمود و صادقی، منصوره السادات (1391). پیشبین اهمالکاری تحصیلی بر اساس مؤلفههای خودتنظیمی در دانشآموزان پایه اول دبیرستانهای شهر تهران. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 24 (8)، 70-49.
میرافشار، سحر؛ خان آبادی، مهدی؛ آزادنیا، ابوالفضل و سلطانی، سمیه (1391). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد. مجله پژوهش در برنامهریزی درسی، 9 (7)، 117-105.
نریمانی، محمد؛ محمدامینی، زرار؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس (1394). مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان و حل مسئله بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان اهمالکار. مجله روانشناسی مدرسه، 4 (1)، 155-139.
نوروزی، سوده؛ حکیم زاده، رضوان؛ داورنیا، رضا؛ محمودی، محمدجلال و براتیان، امین (1395). تأثیر مداخله شناختی رفتاری به شیوه گروهی در ارتقاء وجدان تحصیلی دانشآموزان. مجله پیشگیری و سلامت، 2، 19-11.
هاشمی، تورج؛ بیرامی، منصور؛ واحدی، شهرام و بیرامی، ناصر (1396). اثربخشی آموزش راهبردهای کمکخواهی در بهبود نشانههای استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیل گری سبکهای اسنادی در دانشآموزان. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5 (8)، 158-139.
Aynur, Z., Moon, S. M. & Illingworth, A. J. (2011). Exploring the dynamic nature of procrastination: A latent growth curve analysis of academic procrastination. Personal Ind Dif, 38 (2), 297-309.
Bembenutty, H. (2011). Homework completion: The role of self-efficacy, delay ofgratification, and self-Regulatory processes. The International Journal of Educational and Psychological Assessment, 6 (1), 1-20.
Butler, R. (2007). Teachers achievement goal orientations and association's with teacher's helpseeking: Ex animation of a novel approach to teacher motivation. Journal of Education psychology, 99, 241-252.
Carr, T. & Roberts, B. W. (2014). Conscientious-ness and health-related behaviors: A meta-analysis of the leading behavioral contributors to morality. Psychological Bulletin, 130 (12), 887-919.
Dambo, M. H. (1994). Appling educational psychology. Copyright by Longman publishing group.
De Bruin, A,B., Thiede, K. W., & Camp, G. (2011). Generation keywords improves metacomprehension and self-regulation in elementary and middle school children. Journal of Experimental Child Psychology, 109 (3), 294-31.
Edwards, M. (2013). Increasing your child's motivation to learn Little Rock, AR: Center for Effective parenting.
Harris, B., Glennie, E. J., Dalton, B. W., Lennon, J. M., & Bozick, R. N. (2015). Self-regulation and Online Developmental Student Success, Journal of Online Learning and Teaching, 6 (4),852-857.
Hosand, A. & Reis, S. M. (2012). Self-regulated learning in reading: Gifted pedagogy and instructional setting. Journal of Advanced Academics, 20, 103-136.
Jarvela, S., & Jarvenoja, H. (2013). Socially constructed self-regulated learning groups. Teachers College Record, 113 (2), 350-374.
Karabenick, S. A. (2011). Perceived achievement goal structure and college student help-seeking. Journal of Educational psychology, 96, 569-580.
Kavanagh, D. (2014). Self-efficacy and depression. In R. Schwarzer (Ed. ), Self-efficacy: Thought control of action. Washington DC: Hemisphere.
Linnenbrink, E. A. (2011). The Dilemma of Performance Approach Goals:The Use of Multiple Goal Contexts to Promote Students, Motivation and Learning. Journal Of Educational Psychology, 97 (2), 197-213.
Martin, A. (2015). Academic buoyancy: Towards an understanding of students’ everyday academic resilience. Journal of School Psychology, 46, 53-83.
Meirav, R. & Marina, O. (2012). Compulsive procrastination: Some self-reported characteristics. Psychol Rep, 68 (2), 455-480.
Meyer, J. P. & Zhang, L. F. (2015). Does the big five predict learning approaches? Personality and Individual Differences, 34 (8), 1431-1446.
Newman, R. S. (2010). What do I need to do to succeed when I don't understand what I am doing? Developmental influences on student's adaptive helpseeking. In wig field & J. S. Eccles (Eds), Development of Achievement Motivation (pp, 283-309). San Diego, CA: Academic press.
Osher, L. W. & Kneidinger, L. M. (2015). Implicit conscientiousness predicts avademic performance. Journal Personality and Individual Differences, 48 (13), 452-457.
Perry, N. E., Phillips, L. & Hutchinson, L. (2016). Mentoring student teachers to support selfregulated learning. Elementary School Journal, 106 (3), 237-254.
Pintrich, P. R. & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.
Putwain, D. V., Connors, L., Symes, W. & Douglas-Osborn. E. (2011). Is academic buoyancy anything more than adaptive coping? Anxiety, Stress & Coping, 1-10.
Ryan, K. E. & Ryan, A. M. (2005). Psychological processes underlying stereotype threat and standardized math test performance. Educational psychologist, 40 (1), 53-63.
Ryan, A. M. & Pintrich, P. R. (1997). Should I ask for help? The role of motivation and attitudes in adolescent's help-seeking in math class. Journal of Educational psychology, 89, 329-341.
Ryan, A. M. & Shin, H. (2011). Help Seeking tendencies during early adolescence: An examination of motivational correlates and consequences for a Achievement. Learning and instruction, 21, 247-256.
Sarah, M., Paul, C. & Lisa. K. M. (2013). Well-being, Academic buoyancy and educational achievement in primary school student. International Journal of Educational Research, 62, 239-248.
Schafeli. W. B., Salanova, M., Gonzalez-Roma,V. & Baker, A. B. (2002). The measurement of engagement and burnout. Journal of Happiness Studies, (3), 71-92.
Shek, D. T. & Li, X. (2016). Perceived School Performance, Life Satisfaction, and Hopelessness: A 4-Year Longitudinal Study of Adolescents in Hong Kong. Social Indicators Research, 126 (2), 921-934.
Skinner, E. & Slavin, R. (2015). Teaching science problem solving: An overview of experimental work. Journal of Research in science Teaching, 38, 442-488.
Solomon, C. & Rothblum, F. (2013). Patterns of academic procrastination. Journal of Josotl Indian Education, 30, 120-134.
Vygotsky, L. S. (1960). The developmental of higher mental functions, quoted in J. V. wertsch. (1985). Vygotsky and the social formation of mindcambridge. Mass: Harvard university press.
Walker, O. L. (2011). Preschool Predictors of Social Problem-Solving and Their Relations to Social and Academic Adjustment in Early Elementary School. Ph. D. thesis, University of Miami.
Wolters, C. (2011). Self-Regulated Learning and the 21st Century Competencies. Journal of Educational Psychology, 122, 171-186.
Zimmerman, B. J. (2002). Student differences in selfregulated learning: Relating grade, sex and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology, 82 (1), 51–59.
Zumbrunn, S. h., Tadlock, J., & Roberts, E. D. (2015). Encouraging self-regulated learning in the classroom: A review of the literature. Virginia: Metropolitan Educational Research Consortium. Virginia Commonwealth University, October 2011.