بهرنگی، م (1394). مدیریت آموزشی و آموزشگاهی. چاپ چهاردهم: کمال تربیت.
پاهنگ، ن؛ مهدیون، ر؛ یاریقلی، ب (1396). بررسی کیفیت مدارس و شناسایی عوامل مؤثر بر آن، فصلنامه علمی و پژوهشی مدیریت مدرسه، بهار و تابستان (1396)، 5 (1): صص 193-173.
تورانی، ح (1396). رهبری اثر بخش، چرا مدارس بدون آن نمیتوانند بهبود یابند، چاپ اول، تهران: مرات.
جهانیان، ر (1389). صلاحیتهای مورد نیاز مدیران آموزشی، فصلنامۀ تحقیقات مدیریت آموزشی، بهار (1389)، 3 (1)، صص 141-121.
خالقی، ز؛ فتحی و اجارگاه، ک؛ زمانی مقدم، ا؛ جعفری، پ (1397). «ارائه مدل کیفی آموزش و بهسازی کارکنان، مورد: ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، مجله آموزش در علوم انتظامی، سال پنجم، شماره 18.
سرمدی، م و صیف، م (1387). مدیریت فرایند آموزش، چاپ اول: دانشگاه پیام نور.
سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش (1390). شورای عالی انقلاب فرهنگی، تهران: دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
صافی، ا (1384). سازمان و قوانین آموزش و پرورش، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
علیجان نوده پشنکی، م؛ بهرنگی، م؛ عبدالهی، ب و زین آبادی، ح (1397). «مولفههای اثر بخشی رهبری آموزش و یادگیری کلاس درس در مدارس متوسطه». فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال ششم، شماره 2، بهار 1397، صص: 80-65.
فرزانه، م؛ پورکریمی، ج و نوروزی، م (1394). ارائۀ الگوهای صلاحیت حرفه ای مدیران مدارس متوسطه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
کومبز، ف (1994). برنامهریزی آموزشی چیست؟، ترجمه، برهان منش (1356)، چاپ سوم: دانشگاه تهران.
محمدپور، ا؛ رضایی، م (1387). «درک معنایی پیامدهای ورود نوسازی به منطقه اورامان کردستان ایران به شیوه پژوهش زمینه ای»، مجله جامعه شناسی ایران، 2 (9)، صص 30-1.
میرکمالی، م (1392). رهبری و مدیریت آموزشی، تهران، چاپ هیجدهم: یسطرون.
نجف زاده، ا (1397). راهنمای جامع برنامه تعالی مدرسه، اردبیل، چاپ اول: نگین سبلان.
نوراد صدیق، میترا؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم؛ آراسته، حمیدرضا و زین آبادی، حسن رضا (1397). «شناسایی مولفههای توسعه مدیران با استعداد در مدارس غیر دولتی»، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال پنجم، شماره 4 ص:53-70.
نودهی، ح؛ تسلیمی، م؛ میرکمالی، م؛ میرسپاسی، ن (1389). طراحی مدل مناسب تعالی سازمانی در آموزش و پرورش (مدارس متوسطه)، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 101، صص 27-7.
نیکنامی، م (1395). نظارت و راهنمایی آموزشی، تهران، انتشارات: سمت.
هومن، ح (1394). راهنمای عملی پژوهش کیفی، تهران: سمت.
Ayeni, A. , Joshua, I. & Olusola, W. (2013). A Conceptual model for school based management operation and quality assurance in Nigerian secondary school.
Bayarystanova, E. , Arenova, A. , & Nurmuhametova, R. (2014). Education System Management and Professional Competence of Managers. Procedia-Social and Behavioral Sciences,140, 42-431.
Bosh, T. (2011). Theories oF Eudcational Leadership and Management UK, SAGE Publications L td.
Education, A. (2018). Teaching quality standard. Alberta Education. Retrieved on May, 6, 2019.
Helene, A. (2008) competencies management. and learning oeganizational memory”journal of knowledge anagement. kempston: 166. 5. p. 15. Journal of Education and Learning, 2 (2), 36-43.
Ordonez, R. miltiadis lytras. (2008). Competencies and human resource management:Implications for organizational competitive. Advantage. Joumal of knewledge management. Kempstonvel 12. 166. 6. 48.
Pech, S, Siribanpitak,P. & Sumettikoon, P. (2015). Development of A Dual – System School Management Model For The Kingdom Of Cambodia. Human Sciences Journal,
Pelit, A. (2015). Comparison of the models adopted regarding the training and appointment of school administrators (Turkey, France, Denmark and England sample). In Chaos, Complexity and Leadership 2013 (pp. 331-342). Springer, Cham. Retrieved from www. assumptionjournal. au. edu /index. php/ Scholar/article/ download//.
Stephen, j. Knezevich, Administration of public Education, 3rded. (NewYork: Harper and Row,1975), p. 12.
Sykes, A. (2015). Models of Educational Management: The Case of a Language Teaching Institute. Journal of Teaching and Education, 4 (1) ,17–23.
Young, M & Dulewicz. V. (2005). A model of command, leadership and management competency in the British Royal Navy. Leadership & Organization Development. Vol. 25 No 3 2005.