آخوندی، نیلا (1396). اثربخشی مدل مداخله سرمایه روانشناختی بر اهمالکاری تحصیلی و اهمالکاری سازمانی، دوفصلنامه شناخت اجتماعی، 6(1)، 40-27.
احمد رستگار (1398). مدل علی رابطه حما یت تحصیلی و رفتار مدنی تحصیلی با تاکید بر واسطهگری سرمایههای روانشناختی فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی سال هفتم شماره سوم زمستان 1398ص63-76.
امینی، داریوش؛ دولتی، احسان و غلامی، مرجان (1396). نقش اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری یادگیری در پیشبینی فرسودگی تحصیلی دانشجومعلمان. فصلنامه علمی تخصصی توسعه حرفهای معلم، 2(3)، 60-51.
برجعلی، احمد (1397). مدل تاثیر انگیزه تحصیلی با میانجیگری سرمایه روانشناختی بر موفقیت تحصیلی، فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 9(33)، 19-1.
برزگربفرویی، کاظم؛ دربیدی، مرجان و همتی، حمیده (1394). مدل علی تاثیر انگیزش تحصیلی بر فرسودگی تحصیلی با نقش واسطهای اهمالکاری دانشجویان، فصلنامه مطالعات اسلام و روانشناسی، 2(1)، 10-1.
خروشی، پوران؛ نصراصفهانی، احمدرضا و میرشاه جعفری، سید ابراهیم (1396). مدل مفهومی شایستگیهای مورد انتظار از دانشجومعلممان در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان بر اساس دیدگاه صاحبنظران، فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 7(18)، 190-169.
زمانیزاد، نسرین؛ باباپور، جلیل و صبوری، حسن (1397). روابط ساختاری بین ابعاد راهبردهای حل تعارض و سلامت اجتماعی دانشجویان با میانجیگری سرمایه روانشناختی، مطالعات روانشناسی تربیتی، 15(30)، 10-1.
سلیمانی، نادر و میرزائی، خداداد (1397). الگوی نقش مولفههای سرمایه روانشناختی در رضایت از زندگی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاههای پیام نور غرب استان اصفهان، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 12(1)، 144-125.
عباسی، مسلم؛ درگاهی، شهریار؛ پیرانی، ذبیح و بنیادی، فرزانه (1394). نقش تعللورزی و خودتنظیمی انگیزشی در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشجویان، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 15(23)، 170-160.
عمویی، نوشین؛ عجم، علیاکبر و بادنوا، صدیقه (1396). نقش سرمایه روانشناختی در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشکده تغذیه و صنایع غذایی، پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۹(۲)، ۷۵-۶۶.
غزاله قدمی؛ مریم زارع (1398) نقش ابعاد چشمانداز زمان و عوامل شخصیتی و ابعاد محیط ارتباطی خانواده درگیری تحصیلی با واسطهگری اشتیاق فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی سال هفتم شماره اول تابستان 1398ص59-68.
کاظمی، مصطفی؛ فاضی، مرجان و منیژه، کاوه (1389). بررسی میزان شیوع تعلل و عوامل موثر بر آن در بین مدیران و کارکنان دانشگاه، پژوهشنامه مدیریت تحول، 2(4)، 63-42.
گلستانه، سیدموسی؛ سلیمانی، لیلا و دهقانی، یوسف (1396). رابطه سرمایههای تحولی و پیشرفت تحصیلی: با نقش میانجی سرمایه روانشناختی، دستآوردهای روانشناختی، 24(1)، 150-127.
گنجی، بینشیر؛ توکلی، سمیرا؛ بنیاسدی شهربابک، فائزه و اسدی، سکینه (1395). بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت و اشتیاق تحصیلی دانشجویان، دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(2)، 155-150.
محمودیان، حسن؛ عباسی، مسلم؛ پیرانی، ذبیح و شاهعلی کبورانی، فاطمه (1397). نقش اشتیاق عاطفی، شناختی و رفتاری یادگیری در پیشبینی فرسودگی تحصیلی دانشجویان. فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10)، 206-197.
وارسته فر، افسانه و موسوی تازهآبادی، سیده فاطمه (1393). درک پدیدارشناسانه کنش اجتماعی در زندگی خوابگاهی دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان، فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 3(8)، 31-10.
Avey, J.B., Luthans, F., Smith, R.M., & Palmer, N.F. (2010). Impact of positive psychological capital on employee well-being over time. Journal of Occupational Health Psychology 15)1), 17–28.
Chang, E.,
Lee, A.,
Byeon, E.,
Seong, H.,
Lee, S.M. (2016). The mediating effect of motivational types in the relationship between perfectionism and academic burnout.
Personality and Individual Differences, 89, 202-210.
Fredericks, J.A., Blumenfeld, P.C., Paris, A.H. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74(1), 59–109.
Guo, L.,
Decoster, S.,
Babalola, M.T.,
De Schutter, L.,
Garba, O.A.,
Riisla, K. (2018). Authoritarian leadership and employee creativity: The moderating role of psychological capital and the mediating role of fear and defensive silence.
Journal of Business Research, 92, 219-230.
Gustavson DE, Miyake A. (2017). Academic procrastination and goal accomplishment: A combined experimental and individual differences investigation. Learning and Individual Differences. 54: 160-172.
Howell, A. J., Watson, D. C., Powell, R. A., & Buro, K. (2006). Academic procrastination: The pattern and correlates of behavioral postponement.
Personality and Individual Differences, 40, 1519–1530.
Kang, H.J., Busser, J.A. (2018). Impact of service climate and psychological capital on employee engagement: The role of organizational hierarchy. International Journal of Hospitality Management, 75: 1-9.
Kim, M.,
Kim, A.C.H.,
Newman, J.I.,
Ferris, G.R.,
Perrewé, P.L. (2019). The antecedents and consequences of positive organizational behavior: The role of psychological capital for promoting employee well-being in sport organizations.
Sport Management Review, 22(2): 108-125.
Lee WWS. (2017). Relationships among grit, academic performance, perceived academic failure, and stress in associate degree students.
Journal of Adolescence, 60: 148-152.
Liao R,
Liu Y. (2016). The impact of structural empowerment and psychological capital on competence among Chinese baccalaureate nursing students: A questionnaire survey.
Nurse Education Today. 36: 31-36.
Parker, C., Baltes, B., Young, S., Huff, J., Altmann, R., Lacost, H., Roberts, J. (2003). Relationships between psychological climate perceptions and work outcomes: a meta-analytic review. Journal of Organizational Behavior, 24, 389-416.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential selfregulatory failure. Psychological Bulletin, 133, 65−94.
Tuckman, B.W. (1991). The development and concurrent validity of the procrastination scale. Educational and psychological measurement, 51, 473-480.
Zhang, Y.,
Qin, X.,
Ren, P.(2019). Adolescents' academic engagement mediates the association between Internet addiction and academic achievement: The moderating effect of classroom achievement norm.
Computers in Human Behavior, 89: 299-307.