آیزنک، مایکل و کین، مارک ت (1996). زبان، تفکر، هیجانها و هوشیاری. ترجمه حسین زارع (1397) چاپ اول. انتشارات ارجمند.
اربابی، سارا؛ شریفی، شهلا و مشهدی، علی (1392). تأثیر دوزبانگی بر شناخت: مطالعة دوزبانههای آذری- فارسی. پژوهشهای زبان شناختی در زبانهای خارجی، 3 (1): 1-18.
برزگرفرد، شرمین (1394). بررسی کنترل شناختی، حل مسئله اجتماعی و عزت نفس بین دانشآموزان تک زبانه و دو زبانه. وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه خوارزمی - پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
زارع، حسین؛ عبداله زاده، حسن؛ برادران، مجید (1397). مقیاسهای اندازهگیری در روانشناسی شناختی. چاپ اول، انتشارات آییژ.
سیف، علی اکبر (1379). روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: انتشارات آگاه.
گروم، دیوید و آیزنک، مایکل (2016). مقدمهای بر روانشناسی شناختی کاربردی. ترجمه حسین زارع، سید مرتضی نظری. چاپ اول. انتشارات ارجمند.
محمدی، فریده و صاحبی، علی (1380). بررسی سبک حال مسئله در افراد افسرده و مقایسه با افراد عادی، مجله علوم روانشناختی، سال اول، شماره اول، ص 24-43.
معصومی، فاطمه (1392). نقش یادگیری زبانهای خارجه در ارتباطات و پیشرفت علمی جوانان و ملل، کنگره پیشگامان پیشرفت، دوره 4، 30.
هرگنهان، بی آر؛ السون، متیو. اچ (2009). مقدمهای بر نظریههای یادگیری. ترجمه علی اکبر سیف (1389)، تهران: انتشارات دوران.
Akbulut, Y. (2007). Bilingual acquisition and cognitive development in early childhood: challenges to the research paradigm”. Elementary Education Online, 6, 422- 429.
Antoniou, M, &Wright S. M. (2017(. Uncovering the Mechanisms Responsible for Why Language Learning May Promote Healthy Cognitive Aging. Front. Psychol, 22 (8), 1-12.
Bak, T. H. (2016). Language lessons to help protect against dementia. BMJ, (354), 39- 50.
Bavoľár, J, & Orosová, O. (2015). Decision-making styles and their associations with decision-making competencies and mental health. Judgment and Decision Making, 10(1), 115-122.
Bayram, N,& Aydemir, M. (2017). Decision-Making Styles and Personality Traits. International Journal of Recent Advances in Organizational Behaviour and Decision Sciences (IJRAOB), 3 (1), 905- 915.
Bilous, S. (2013). Bilingualism, Emotions and Decision-making. Dissertation submitted as a partial requirement for the conferral of Master in Psychology of Emotions, IUL School of Social Sciences.
Brouwer, S. (2019). The auditory foreign-language effect of moral decision making in highly proficient bilinguals. Journal of multilingual and multicultural development, 1-15.
Coggins, D. E.; Kennedy, T. I. & Armstrong, T. A. (2004). Bilingual corpus callosum variability. Brain and Language, 89, 69- 75.
Connor, S. (2016). Learning second language can delay ageing of the brain. Scientists, 68 (7).
Dinsmore, D,& Zoellner, Bp. (2018). The relation between cognitive and metacognitive strategic processing during a science simulation. Br J Educ Psychol, 88(1):95-117.
Hablemitoglu, S, & Yildirm, F. (2008). The relationship between perception of risk and decision making styles of Turkish university students. Journal of World Applied Scieces; 4(2):214-224.
Hartanto, A., Yang, H,& Yang, S. (2018). Bilingualism positively predicts mathematical competence: Evidence from two large-scale studies. Learning and Individual Differences, (61): 216-227.
Hayakawa, S., Tannenbaum, D., Costa, A., Corey, J.,& Keysar, B. (2017). Thinking More or Feeling Less? Explaining the Foreign-Language Effect on Moral Judgment. Psychological Science, 28(10) 1387–1397.
Hunt, E & Agnoli, F. (1991). The Whorfian Hypothesis: A Cognitive Psychological Perspective. Psychological Review. 98, 377- 389.
Klimova B. (2018). Learning a Foreign Language: A Review on Recent Findings about Its Effect on the Enhancement of Cognitive Functions among Healthy Older Individuals. Front. Hum. Neurosci, 305 (12), 1-7.
Kroll, J., & Dussias, P. (2017). The Benefits of Multilingualism to the Personal and Professional Development of Residents of the US. Foreign Lang Ann, 50(2): 248–259.
Lazar, J., Stern, A., & Cohen, R. (2014). Decision-Making in Foreign Language Reduces Emotional Arousal. Psychology, (5), 2180- 2186.
Maresova, P., Novotny, M., & Kuca, K. (2016). Alzheimer’s disease and Parkinson’s diseases: expected economic impact on Europe—a call for a uniform European strategy. J. Alzheimers Dis, (54), 1123–1133.
Roussos, P., Koulianou, M., & Samartzi, S. (2016). Metacognitive learning strategies of primary school students with and without learning disabilities. Paper presented at The 5rd Panhellenic Conference of Developmental Psychology, 20-23 October. University of Thessaly: Volos.
Scott, S., & Bruce, R. (1995). Decision-Making Style: The Development and Assessment of a New Measure. Educational and Psychological Measurement, 1-15.
Tawantawan, J., & Aman, J. (2018). Bilingual Medium of Instruction: Effects on Students Conceptual Understanding, Problem Solving Performance and Interest in Mathematics. International Journal of Humanities and Social Sciences, 10 (2): 95-111.