احمدی، ژاله و زینالی، علی (1397). تاثیر اعتیاد به شبکههای اجتماعی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان: نقش میانجی کیفیت خواب، اهمالکاری تحصیلی و استرس تحصیلی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال ششم، شماره دوم (پیاپی 22)، 21-32.
اختیاری صادق، مهرداد؛ ایمانی نائینی، محسن و میرزامحمدی، محمدحسن (1397). پیشبینی احساس تنهایی در مردان سالمند شهر کرمانشاه بر اساس شفقت به خود، معنویت و سبک زندگی اسلامی. پژوهشدردینوسلامت، 4(2)، 80- 69.
اسدزاده، حسن (1397). پیشبینی عملکرد درسی دانشجویان بر اساس سبکهای شناختی و اهمالکاری تحصیلی. نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11(1)، 39-31.
اسماعیلیان، نسرین؛ دهقانی، محسن؛ اکبری، فاطمه و حسنوند، مرجان (1395). ویژگیهای روانسنجی و ساختار عاملی فرم کوتاه پرسشنامه چند بعدی اجتناب از تجربه. اندیشه و رفتار، 10(39)، 88- 57.
اوسطی، لیلا (1391). همبستههای فردی و دانشگاهی اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان عادی و دارای تاخیر سنوات. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
برزگر بفروئی، کاظم و عارف منش، مروارید (1398). نقش ابعاد چشمانداز زمان و عوامل شخصیتی در اهمالکاری تحصیلی دانشجویان دانشگاه یزد. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال هفتم، شماره اول (پیاپی 25)، 59-68.
جوکار، بهرام و دلاورپور، محمدآقا (1386). رابطۀ تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 3(4)، 61-80.
حشمتی جدا، آرزو؛ ساعد، امید؛ محمدی بایتمر، جهانگیر؛ زنوزیان، سعیده و یوسفی، فائق (1397). اثربخشی درمان پذیرش و تعهد گروهی بر کاهش اهمالکاری تحصیلی و بهبود دشواری در تنظیم هیجان: کارآزمایی بالینی تصادفی شده. مجله علوم پزشکی دانشگاه کردستان، 23، 65-77.
خسروی، صدرالله؛ صادقی، مجید؛ یابنده، محمدرضا (1392). کفایت روانسنجی مقیاس شفقت خود (SCS). فصلنامه روشها و مدلهای روانشناختی، سال سوم، شماره 13، صص 47-59.
دشت بزرگی، زهرا و همایی، رضوان (1397). رابطه شفقت خود، حمایت اجتماعی و امیدواری با تعللورزی تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی اهواز. نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11(1).
شاکرمی، محمود؛ لطیفی، زهره و موسوی، شکوفه (1398). اثربخشی گروهدرمانی متمرکز بر شفقت بر میزان پرخاشگری، خودتنظیمی هیجانی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال هفتم، شماره دوم (پیاپی 26)، 77-87.
عباسی کردآبادی، زهرا و قمرانی، امیر (1396). اثربخشی درمان مبتنی بر افق زمان بر اجتناب تجربهای مادران با دختران مبتلا به ناتوانی هوشی. مطالعات ناتوانی، شماره 7، 5- 1.
هاشمی، لادن و لطیفیان، مرتضی (1392). کمالگرایی و اهمالکاری تحصیلی: بررسی نقص واسطهای اضطراب امتحان. فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، 2، 2، 99 – 73.
همتی، حمیده (1394). نقش چشمانداز زمان در عملکرد تحصیلی با واسطهگری متغیرهای اهمالکاری و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه یزد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
یوسف وند، لیلا و رادمهر، پروانه (1396). بررسی اثر روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان. پنجمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
Balkis, M., & Duru, E. (2007). The evaluation of the major characteristic and aspects of the procrastination in the framework of psychological counseling and guidance. Educational Sciences: Theory and Practice. 7, 376-385.
Bardeen, J.R., & Fergus, T.A. (2016). The interactive effect of cognitive fusion and experiential avoidance on anxiety, depression, stress and posttraumatic stress symptoms. Journal Contextual Behavioral Science. 5(1): 1-6.
Bond, F. W., Hayes, S. C., Baer, R. A., Carpenter, K. M., Guenole, N., Orcutt, H. K., Zettle, R. D. (2011). Preliminary psychometric properties of the Acceptance and Action Questionnaire-II: a revised measure of psychological inflexibility and experiential avoidance. Behavioral Ther, 42(4), 676-688.
Ehret, A.M; Joormann, J; Berking, M. (2018). Self-compassion is more effective than acceptance and reappraisal in decreasing depressed mood in currently and formerly depressed individuals. Journal Affect Disord; 226: 220-226.
Eisenbeck N., Carreno D.F. & Uclés-Juárez Rubén. (2019). From psychological distress to academic procrastination: Exploring the role of psychological inflexibility. Journal of Contextual Behavioral Science.
Gagnon, J; Dionne, F; Pychyl, T.A. (2016). Committed action: An initial study on its association to procrastination in academic settings. Journal of Contextual Behavioral Science, 5(2):97-102.
Glick, D.M; Millstein, D.J; Orsillo, S.M. (2014). A preliminary investigation of the role of psychological inflexibility in academic procrastination. Journal Contextual Behavior Science; 3: 81-88.
Hajiaziz, A., & Robert, H. (2017). The relationship between self-compassion and academic procrastination being mediated by shame and anxiety. Journal content, 9(1), 13-22.
Hayes, S.C., Strosahl, K., Wilson, K.G., Bissett, R.T., Pistorello, J., Toarmino, D. (2004). Measuring experiential avoidance: A preliminary test of a working model. Psychological Record.54 (4):553-78.
Howell, A. J., & Watson, D. C. (2007). Procrastination: Association with goal orientation and learning strategies. Personality and Individual Differences, 43(1), 167-178.
Hussain I, Sultan S. (2010). Analysis of procrastination among university students. Procedia social and behavioral sciences, 5, 1897 - 1904.
Iskender, M. (2011). The influence of self-compassion on academic procrastination and dysfunctional attitudes. Educational Research and Reviews. 6(2), pp. 230-234.
Klingsieck, K. B. (2013). Procrastination: When good things don’t come to those who wait. European Psychologist. 18 (1), 24-34.
Neff, K.D. (2009). The role of self-compassion in development: A healthier way to relate to oneself. Human development. 52(4):211-4.
Neff, K.D., Kirkpatrick, K.L., Rude, S.S. (2007). Self-compassion and adaptive psychological functioning. Journal of research in personality. 41(1):139-54.
Raes, F; Pommier, E; Neff, K.D; Van Gucht, D. (2011). Construction and factorial validation of a short form of the SelfCompassion Scale. Clinical Psychology Psychother; 18(3):250-5.
Reiss A. (2016). Experiential avoidance as a moderator of the relationship between worry and academic procrastination: Pacific University.
Scent CL, Boes SR. (2014). Acceptance and Commitment Training: A brief intervention to reduce procrastination among college students. Journal of College Student Psychotherapy. 28(2):144-156.
Schouwenburg, H. C., Lay, C., Pychyl, T. A., & Ferrari, J. R. (2004). Counseling the procrastin ator in academic contexts. American Psychological Association: Washington, D. C.
Sirois, F. M. (2014). Procrastination and Stress: Exploring the Role of Self-compassion. Self and Identity, 13(2), 128-145.
Solomon, L. J., Rothblum, E. D., & Murakami, J. (1986). Affective, cognitive, and behavioral differences between high and low procrastinators. Journal of Counseling Psychology, 33, 387 - 394.
Soysa, C. K., & Weiss, A. (2014). Mediating perceived parenting styles-test anxiety relationships: Academic procrastination and maladaptive perfectionism. Learning and Individual Differences, 34, 77–85.
Steel. P. (2007). The nature of procrastination: A meta – analytic and theoretical review of quintessential self- regulatory failure. Psychological Bulletin. 133, 65-94.
Yang, X. (2016). Self-compassion, relationship harmony, versus self-enhancement: Different ways of relating to well-being in Hong Kong Chinese. Personality and Individual Differences.89:24-7.
Ziegler, M & Opdenakker, N. C. (2018). The development of academic procrastination in first-year secondary education students: The link with metacognitive self-regulation, selfefcacy, and efort regulation. Learning and Individual Diferences, 64, 71-82.