ابراهیمی، علی (1391). بررسی اثربخشی گروهی آموزش مهارتهای زندگی بر تعارضات والد-نوجوان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک واحد علوم و تحقیقات.
احمدی، صدیقه، متین، حسین (1398). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سخت رویی روانشناختی و سلامت معنوی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 20 (1)،70-61.
اکبری، مهرداد؛ شقاقی، فرهاد؛ و بهروزیان، مریم (1390). تأثیر آموزش مهارتهای حل مسئله در اضطراب امتحان دانشجویان. فصلنامهروانشناسیتحولی: روانشناسان ایرانی، 8 (29)، 74-67.
ایمانی، مهدی و شیرالی نیا، خدیجه (1394). نقش کارکرد و فرآیند خانواده در اعتیاد به اینترنت نوجوانان. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 163- 142.
بیانی، علی (1390). بررسی تأثیر جهتگیری مذهبی با اضطراب و افسردگی در دانشجویان، مجله علمی و پژوهشی اصول بهداشت روانی، شماره 3، 8-10.
بیدی، فاطمه، نامداری پژمان، مهدی؛ امانی، احمد؛ قنبری، سیروس و کارشکی، حسین (1391). تحلیل ساختاری ارتباط بین اعتیاد به اینترنت با افسردگی، سازگاری اجتماعی و عزتنفس. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، ۱۹ (۳)، 48-41.
بیرامی، منصور؛ هاشمی، تورج؛ فتحی آذر، اسکندر و علایی، پروانه (1391). قلدری سنتی و سایبری در نوجوانان دختر مدارس راهنمایی: نقش کیفیت ارتباط معلم- دانشآموز. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 8 (26)، 175-152.
تاجیک اسماعیلی، سمیه، اردکانیان، رضا (1395). بررسی تأثیر میزان وابستگی به اینترنت بر مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان مدارس هوشمند و عادی. فصلنامه خانواده و پژوهش. 27، 25-7.
جعفری ندرآبادی، معصومه (1397). بررسی رابطه بین میزان وابستگی به فضای مجازی با کارکرد خانواده و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان. جامعهشناسی آموزش و پرورش، 8 (8)، 45- 30.
حاج حسینی، منصوره؛ خورسندی شیرغان، محمد و زندی، سعید (1396). آموزش مهارتهای زندگی در هنرستانها: راهبردی ضروری و مؤثر جهت کاهش پرخاشگری و قلدری. نشریه علمی-پژوهشی آموزش و ارزشیابی، 10 (40)، 169-151.
حسنیراد، مرجان؛ رحمانی، نرگس و ناظمی، مریم (1392). بررسی همایندی اعتیاد به اینترنت با اختلال کمبود توجه- بیش فعالی و اختلال اضطراب اجتماعی در نوجوانان. علوم رفتاری، 5 (18)، 110- 95.
حسینخانزاده، عباسعلی؛ رشیدی، نورالدین؛ یگانه، طیبه؛ زارعیمنش، قاسم و قنبری، نیکزاد (1392). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر میزان اضطراب و پرخاشگری دانشجویان. مجلهدانشگاهعلومپزشکیرفسنجان، 12 (7)، 558-545.
حمیدی، مهرزاد؛ جلالی فراهانی، مجید؛ رجبی، حسین و یوسف جمال، فروزان (1397). تبیین رابطه بین مهارتهای اجتماعی، خودکارآمدی، سبک زندگی و اعتیاد اینترنتی در دانشآموزان ورزشکار مقطع متوسطه استان ایلام. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. ۲۶ (۱) ، 12-1.
خانجانی، زینب و اکبری، سعیده (1391). هیجان خواهی و وابستگی نوجوانان به اینترنت. فصلنامه علوم تربیتی، 5 (20)، 75- 63.
خدایاری فرد، محمد؛ اکبری زردخانه، سعید؛ غباری بناب، باقر؛ شکوهی یکتا، محسن؛ افروز، غلامعلی؛ فقیهی، علینقی؛ طهماسب کاظمی، بهروز و زندی، سعید (1395). اثربخشی برنامة تعاملی مهارتهای زندگی مبتنی بر آموزههای دینی بر دینداری دانشجویان: مطالعة مقدماتی. پژوهشنامهروانشناسیاسلامی. 2 (2)،31-9.
راهیرهبر، فروزان (1395). آموزش مهارتهای زندگی ویژه نوجوانان و جوانان. کرج: پژوهش اخوت.
ژاله احمدی، علی زینالی (1397). تأثیر اعتیاد به شبکههای اجتماعی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 6 (22)، 32-21
ساجدی، سهیلا، آتشپور، سیدحمید، کامکار، منوچهر (1388). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر روابط بین فردی، عزتنفس و ابراز وجود دختران نابینا. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 11 (39)،15 - 26.
سبزمنش جعفری، سمیه، میردریکوند، فضل الله، صادقی، مسعود (1397). تأثیر آموزشهای مهارتهای زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی دانشآموزان دختر. مجله علوم شناختی، 17 (71)، 832-836.
سبزه وار، مریم (1390). مقایسه یادگیری اجتماعی –هیجانی مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مدارس غیرانتفاعی بدون کیف و دولتی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد. برنامهریزی آموزشی دانشگاه اصفهان.
سپهریان آذر، فیروزه و سعادتمند، سعید (1394). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی و مشاوره گروهی با روش عاطفی رفتاری عقلانی بر خودپنداری تحصیلی، انگیزش پیشرفت و سلامت روان دانشآموزان ناموفق. پژوهش درروانشناسی کاربردی، 16 (1)، 77- 66.
سجادی، ساجده؛ امینی خوئی، ناصر و بهروزی، محمد (1394). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش استرس و پرخاشگری نوجوانان دختر. اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران.
سعدی پور، اسماعیل (1393). دنیای دیجیتال با تأکید بر نوجوانان. چاپ اول، تهران: انتشارات جامعه شناسان.
سعدیپور، اسماعیل (1393). بررسی تأثیر جنبههای منفی شبکههای اجتماعی و روابط آنلاین بر دانشآموزان نوجوان با تأکید بر زورگویی سایبری. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 3 (4)، 601- 585.
سلیمانی، اسماعیل (1396). اثربخشی مهارتهای زندگی بر سازگاری و تکانشوری (بیتوجهی، حرکتی و بیبرنامگی) دانشآموزان زورگو (غیرمنضبط). مجله روانشناسی مدرسه، 6 (4)، 69- 45.
سیدزاده ثانی، سیدمهدی، رفیع عبداللهی، احمد (1398). شیوع قلدری سنتی و سایبری در بین نوجوانان شهر هرات افغانستان. مجله دانشکده بهداشت و انسیتو تحقیقات بهداشتی.17 (2)، 211-197.
شریفی، آ (1390). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی برافزایش مهارتهای ارتباطی مؤثر و حرمت به خود در دانشآموزان دختر پایة دوم و سوم دبستانهای شهر تهران در سال 90 – 1389، پایاننامة کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه شهید بهشتی.
صادقی، احمد (1380). بررسیتأثیرآموزشگروهیمهارتکنترلخشمبه شیوهعقلانی،رفتاریوعاطفیبرپرخاشگریدانشآموزانپسردبیرستانی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
عاملی، سعیدرضا و حسنی، حسین (1391). دو فضایی شدن آسیبها و ناهنجاریهای فضای مجازی: مطالعه تطبیقی سیاستگذاریهای بینالمللی. فصلنامهتحقیقاتفرهنگی، 5 (1).، 30-1.
علوی، سلمان، اسلامی، مهدی، مرآثی، محمدرضا، نجفی، مصطفی؛ جنتیفرد، فرشته و رضاپور، حسین (1389). ویژگیهای روانسنجی آزمون اعتیاد به اینترنت یانگ، مجله علوم رفتاری، 4 (3)، 189- 183.
میرزایی، سید حسین و حسنی، جعفر (1394). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان نوجوانان. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. ۷ (۲)، 405- 417.
مینا محبی و همکاران (1397) مطالعه مقایسهای رفتار قلدری، پیوند با مدرسه و شایستگی اجتماعی در دانشآموزان قلدر و طرفداران قلدری. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 5 (20)، 82-71
هومن، عباس؛ اکبری زردخانه، سعید؛ مرادی، علیرضا و زندی، سعید (1395). شیوههای مواجهه با تعارض در بین والدین دانشآموزان دارای رفتار بهنجار و نابهنجار روانشناختی. پژوهشنامهتربیتی.11 (46)، 136-117.
Cook, C. R., Gresham, F. M., Kern, L., Barreras, R. B., Thornton, S., & Crews, S. D. (2008). Social skills training for secondary students with emotional and/or behavioral disorders: A review and analysis of the meta-analytic literature. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 16 (3), 131-144.
Copeland, W.E., Wolke, D., Angold, A., et al. (2013). Adult psychiatric outcomes of bullying and being bullied by peers in childhood and adolescence. JAMA Psychiatry; 70:419–2.
Davis, R. A. (2001) A cognitive–behavioral model of pathological Internet use. Computers in Human Behavior, 17, 187–195.
Hinduja, S., Patchin, J.W., (2008). Cyberbullying: an exploratory analysis of factors related to offending and victimization. Deviant Behav. 29 (2), 129–156.
Hita C. R., & Kumar, G. V. (2017). Effect of Life Skills Training On Emotional Distress: A Comparative Study between Adolescent Boys and Girls. The International Journal of Indian Psychology, 146-155.
Ko, C.H., Yen, J.Y., Liu, S.C., Huang, C.F.,& Yen, C.F. (2009). The associations between aggressive behaviors and Internet addiction and online activities in adolescents. J Adolesc Health, 44 (6), 598-605.
Kowalski, R.M., Giumetti, G.W., Schroeder, A.N., Lattanner, M.R., )2014 (. Bullying in the digital age: a critical review and meta-analysis of cyberbullying research among youth. Psychol. Bull. 140, 1073–1137.
Li, Q. (2006), Cyber bullying in schools: a research of gender differences, School Pyschology Internaional, 27, 157– 170.
Miller, J. P., & Bowen, B. E. (1993). Competency, Coping, and Contributory Life Skills Development of Early Adolescents. Journal of Agricultural Education,31 (1), 68-76.
Olweus, D. (1993). Bullying at school: What we know and what we can do._Oxford: Blackwell.
Priest, N., King, T., Bécares, L., & Kavanagh, A. M. (2016). Bullying Victimization and Racial Discrimination among Australian Children. American Journal of Public Health,106 (10), 1882-1884. doi:10.2105/-AJPH.2016.303328
Rosen, L.D. (2007), Me, MySpace, and I: Parenting the Net Generation, London: Palgrave Macmillan.
Samara , .M.,Burbidge,V., Asam.A., Foody,M., Smith .P.K. Morsi.H. (2017). Bullying and Cyberbullying: Their Legal Status and Use in Psychological Assessment. International Journal of Environmental Research and Public Health. 14 (1449).2-17. doi: 10.3390/ ijerph14121449.
Seal, N. (2006). Preventing tobacco and drug use among Thai high school students through life skills training. Nurs Health Sci, 8 (3), 164- 8.
Ševčíková, A., & Šmahel, D. (2009). Online harassment and cyberbullying in the Czech Republic: Comparison across age groups. Journal of Psychology, 217, 227-229.
Shek, D.T.L., Sun, R.C.F., & Yu, L. (2013). Internet addiction. In DW Pfaff (Ed.), Neuroscience in the 21st century: from basic to clinical, New York: Springer.
Slonje, R., & Smith, P.K. (2008). Cyberbullying: Another main type of bullying? Scandinavian Journal of Psychology, 49 (2), 147-154.
Stockdale, L. A., Coyne, S. M., Nelson, D.A. and Erickson, D. H. (2015). Borderline personality disorder features, jealousy, and cyberbullying in adolescence. Personality and Individual Differences, 83: 148-153.
Young, K. S. & Abreu, C. N. (2011). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.