پور جمشیدی، مریم (1392). تعیین عوامل مؤثر بر تعامل در آموزش مبتنی بر وب و ارائه الگوی مناسب جهت بهبود آن. رسالة دکتری، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
پورکریمی، جواد؛ علیمردانی، زهره (1399). عوامل مؤثر بر تعاملات در محیطهای یادگیری الکترونیک (مطالعهای فراترکیب). فصلنامة فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی (1 )11- پیاپی41, 25-44.
جعفریفر، زهره؛ خراسانی، اباصلت؛ رضایی زاده، مرتضی (2016). شناسایی و رتبهبندی چالشهای یادگیرندگان در آموزش و بهسازی مجازی منابع انسانی (مطالعة موردی: دانشگاه شهید بهشتی. فناوری آموزش (11)1، 1-20.
رضایی، بیژن؛ نادری، نادر؛ تارین، حمداله؛ جعفری, حبیب (1396). پژوهشی آمیخته در فرصتها و تهدیدهای یادگیری الکترونیکی. علوم تربیتی, 24(2), 151-174.
حسن زاده طالشی، منا؛ هاشمی، سهیلا؛ ایزدی, صمد. (1399). چالشهای توسعه مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس هوشمند شهرستان بابلسر فصلنامه علمی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی 8(2), 21-32.
عبدلی، افسانه؛ پورشافعی، هادی و زین الدینی میمند، فاطمه (1396). بررسی وضعیت کیفیت تدریس مدرسان در نظام آموزش عالی: ضرورت توجه به تدریس تعاملی (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی) مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان(3)11، 47-76.
کمال خرازی، علینقی؛ بازرگان، عباس؛ نارنجی ثانی، فاطمه و مصطفوی، زینب السادات (1394). بررسی رابطۀ بین میزان انواع تعامل دانشجویان گروه فنی مهندسی مؤسسۀ آموزش عالی مهر البرز با عملکرد تحصیلی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران. 89-111، (68) 17.
محمودی، مهدی (1392). ﺗﺤﻠﻴﻞ راﺑﻄﻪ ﺗﻌﺎﻣﻞ آﻣﻮزﺷﻲ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن آﻣﻮزش اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ. رساله دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور.
محمودی، مهدی، کریمی، ارسلان (1397). بررسی عوامل مؤثر بر آموزش الکترونیکی با تأکید بر نقش قابلیتهای فناوری اطلاعات، ششمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
معصومی فرد، مرجان (1398). مطالعه رابطه انواع تعامل در یادگیری الکترونیکی باکیفیت یادگیری مشارکتی (مورد مطالعه: دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش محیطزیست). فصلنامه علمی پژوهشی آموزش محیطزیست و توسعه پایدار, 7(3), 103-114.
میرهاشمی روته، زهرا و سادات شکری، امید (1397). رابطة باورهای خودکارآمدی ادراک شده و تعامل معلم دانشآموز: نقش واسطهای هیجانات معلم. فصلنامه علمی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی،6 (3)، 37- 52.
Al-Azawei, A., Parslow, P., & Lundqvist, K. (2016). Barriers and opportunities of e-learning implementation in Iraq: A case of public universities. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(5(
Alshahrani, S., Ahmed, E., & Ward, R. (2017). The influence of online resources on student–lecturer relationship in higher education: a comparison study. Journal of Computers in Education, 4(2), 87-106.
Berry, S. (2019). Faculty Perspectives on Online Learning: The Instructor's Role in Creating Community. Online Learning, 23(4).
Cheng, G., & Chau, J. (2016). Exploring the relationships between learning styles, online participation, learning achievement and course satisfaction: An empirical study of a blended learning course. British Journal of Educational Technology, 47(2), 257-278
Chigeza, P., & Halbert, K. (2014). Navigating E-Learning and Blended Learning for Pre-Service Teachers: Redesigning for Engagement, Access and Efficiency. Australian Journal of Teacher Education, 39(11), n11.
Dehghan, A., Dugger, J., Dobrzykowski, D., & Balazs, A. (2014). The antecedents of student loyalty in online programs. International journal of educational management, 28(1), 15-35.
Joksimović, S., Gašević, D., Kovanović, V., Riecke, B. E., & Hatala, M. (2015). Social presence in online discussions as a process predictor of academic performance. Journal of Computer Assisted Learning, 31(6), 638-654
Kilburn, A., Kilburn, B., & Cates, T. (2014). Drivers of student retention: System availability, privacy, value and loyalty in online higher education. Academy of Educational Leadership Journal, 18(4).
Liu, L., & Chen, L. T. (2020, April). Preparing Teacher Education Students to Assess Technology-Integrated Teaching and Learning. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 1096-1100). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
Palloff, R. M., & Pratt, K. (2010). Collaborating online: Learning together in community (Vol. 32). John Wiley & Sons.
Pescador Vargas, B. (2014). Hacia una sociedad del conocimiento? Revista Med, 22(2), 6-7.
Rajabalee, B. Y., Santally, M. I., & Rennie, F. (2020). A study of the relationship between students’ engagement and their academic performances in an eLearning environment. E-Learning and Digital Media, 17(1), 1-20.
Williams, K. J., Lee, K. E., Hartig, T., Sargent, L. D., Williams, N. S., & Johnson, K. A. (2018). Conceptualising creativity benefits of nature experience: Attention restoration and mind wandering as complementary processes. Journal of Environmental Psychology, 59, 36-45.