انتظاری شبستر، فائزه و خادمی، علی (1398). مقایسه نیرومندیهای منش در دانشجویان بر اساس رشته تحصیلی، رویش روانشناسی، 8 (1)، 191-198.
ایرجی راد، ارسلان و حاجی، مرضیه (1397). بررسی رابطه خودآگاهی و هیجانات ناشی از تدریس در معلمان (هنرآموزان) هنرستانها، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 14(50)، 55-70.
خسروجردی، زهرا؛ پورشهریار، حسین و حیدری، محمود (1398). پیشبینی توانمندیهای منش نوجوانان و دلبستگی به والدین و همسالان بر اساس تعارض با پدر و مادر، فصلنامه خانواده پژوهی، 11(59)، 347-360.
ذکاتی، نفیسه؛ حسن کاریاری، محدثه و کرد میرزا نیکو زاده، عزت اله (1396). توانمندیهای منش و تابآوری در زنان سرپرست خانوار و عادی، روانشناسی معاصر، 12(3)، 710-716.
زردشتیان، شیرین؛ عباسی، همایون؛ اسماعیلی، محمد و خانمرادی، سعید (1394). رابطه درک حمایت سازمانی، درگیری شغلی و رفتار شهروندی سازمانی معلمان تربیت بدنی استان همدان، مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 2(6)، 93-103.
پیرحسینلو، سعیده؛ فرزاد، ولی اله؛ شهریاری احمدی، منصوره (1400). مدلیابی روابط علّی جهتگیریهای هدفی و ارزیابیهای شناختی با بهزیستی شغلی در معلمان: نقش واسطهای راهبردهای مقابله شناختی و هیجانهای معلم. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8(4), 67-84.
رستگاری، نرگس (1395). شناسایی عوامل تأثیر گذار بر اجرای آموزش بالینی در آموزش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و ارائه الگویی جهت اجرای موثر این نوع آموزش، رساله دکترا، اراک، دانشگاه آزاد اسلامی.
شاهزاده تیمورلو، حوریه؛ خدایاری، عباس؛ نوربخش، مهوش و علیدوستی قهفرخی، ابراهیم (1399). طراحی الگوی توانمندسازی معلمان تربیت بدنی با رویکرد سند چشمانداز 1404 جمهوری اسلامی ایران، پژوهش در ورزش تربیتی، 8 (18)، 91-112.
شبستری، فائزه و خادمی، علی (1397). مقایسه بهزیستی روانی و نیرومندیهای مَنِش در دانشجویان بر اساس رشته تحصیلی، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 19(1)، 91-107.
غلام زاده، داریوش و یاوری بافقی، امیر حسین (1397). تأثیر منش بر دلبستگی شغلی کارکنان ناجا، مجله منابع انسانی ناجا، 13(54)، 102-77.
فرزانه، محمد؛ پورکریمی، جواد؛ عزتی، میترا (1394). بررسی رابطة صلاحیتهای حرفهای با توانمندی روانشناختی دبیران دوره متوسطه شهرستان شیروان. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(8)، 69-88.
قادری، فرزاد؛ کجباف، محمدباقر و شکرالهی، مژگان (1396). الگوی ساختاری روابط فضیلتهای شخصیتی، اصالت شخصیت و اقدام برای رشد شخصی با کسب خرد در دانشجویان، فصلنامۀ پژوهش در سلامت روانشناختی، 11(4)، 15-1.
کارشکی، حسین؛ کوهی، محمد و آهنی، زهرا (1395). رواسازی مقیاس هیجانهای معلم در مدارس ابتدایی شهر مشهد، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 6 (24)، 171-200.
مظلومی، علی؛ عسکری، پرویز؛ مکوندی، بهنام؛ احتشام زاده، پروین و بختیار پور، سعید (1398). مقایسه اثربخشی مداخله مبتنی بر روانشناسی مثبتنگر و آموزش تنظیم هیجان بر توانمندیهای منش گروه نارانان، پژوهشنامه زنان، 10(1)، 159-177.
معافی مدنی، سید مهدی و تیمور زاده، ولی (1391). رابطه هوش هیجانی با درگیری شغلی در مدیریت آینده، فصلنامه پژوهشهای مدیریت، 23(97)، 65-74.
Bai, Y. (2011). The Relationships between Character Strengths and Well-being Status of College Students. A Thesis Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the degree of Doctor of Philosophy at the University of Hong Kong.
Benson PL, Leffert N, Scales PC, Blyth DA. (2012). Beyond the “village” rhetoric: Creating healthy communities for children and adolescents. Appl Dev Sci. 2012; 16(1): 3-23.
Dawson, R; Austin, N. (2014). Th consolation of character strength in ignatianspirtuality and positive psychology. Journal of the Way, 5 (3): 7–21
Elankumaran, S. (2014). "Personality organizational climate and job involvement: An empirical study". Journal of Human Volues, 2: 117-130.
Grandey, A. A., Diefendorff, J. M., & Rupp, D. E. (2013). Bringing emotional labor into focus: A review and integration of three research lenses. In A. A. Grandey, J. M. Diefendorff, & D. E. Rupp (Eds.), Emotional labor in the 21st century: Diverse Perspectives on Emotion Regulation at Work (pp. 3-27). New York: Psychology Press/-Routledge.
Hagenauer, G., & Volet, S. E. (2014). “I don’t hide my feelings, even though I try to”: insight into teacher educator emotion display. The Australian Educational Researcher, 41(3), 261-281
Hair, J. F., Sarstedt, M., Ringle, C. M., & Mena, J. A. (2017). An Assessment of the Use of Partial Least Squares Structural Equation Modeling in Marketing Research. Journal of the Academy of Marketing Science, 40(3), 414-433.
Johnsen, C. (2014). Personality Traits and Character Strengths as Predictors of Well-Being. Thesis Submitted in Parital Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Arts in Clinical Psychology in the Graduate School, Eastern Illinois University Charleston, Illinois.
Kern, M.L., & Bowling, D.S. (2015). Character Strengths and Academic Performance in Law Students. Journal of Research in Personality .5, 25-29.
Koyuncu, M., Burket, R. J., & Fiksenbaum, L. (2006). "Work engagement among women manager and professionals in a Turkish bank: potential antecedents and consequences". Equal Opportunities International, 25: 299-310.
Mathisen, G. E., & Bergh, L. I. V. (2016). Action errors and rule violations at offshore oil rigs: The role of engagement, emotional exhaustion and health complaints. Safety science, 85, 130-138.
Raymond, T., & Mjoli, T. (2013). The relationship between job involvement, job satisfaction and organizational commitment among lower level employees at a motor-car manufacturing company in Eastern London, South Africa. Journal of Business & Economic Management. 6(1), 25-35.
Seligman, M. E. P. (2002). Positive psychology: Fundamental assumptions. The Psychologist, 16(3), 126-127.
Shoshani A, Slone M. (2015). Middle school transition from the strengths perspective: Young adolescents’ character strengths, subjective well- Being, and school adjustment. J Happiness Stud.; 14(4): 1163-1181
Tenenhaus, M., Esposito Vinzi, V., Chatelin, Y.-M., & Lauro, C. (2005). PLS path modeling.
Computational Statistics & Data Analysis, 48(1), 159–205
COPYRIGHTS
© 2022 by the authors. Licensee PNU, Tehran, Iran. This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY4.0) (http:/creativecommons.org/licenses/by/4.0)
|
|
Wang, J., & Wang, Y. (2016). The Impact of Character Strengths on Employee Well-Being: The Mediating Effect of Work- Family Relationship. World Academy of Science, Engineering and Technology. International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, Vol. 10, No. 5: 1561-1569.