احمدی، عبدالجواد؛ وکیلیفرد، امیررضا و صفریکرهرودی، معصومه (1394). احساس غربت و سازگاری اجتماعی و رابطۀ آن با یکدیگر در فارسیآموزان غیرایرانی. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، 4 (1)، 29-58.
بایرامنژاد، حوریه؛ یاراحمدی، یحیی؛ احمدیان، حمزه و اکبری، مریم (1399). تدوین مدل علّی رضایت از مدرسه بر اساس ادراک محیط کلاس و ادراک حمایت معلم با نقش واسطهای پایستگی تحصیلی و درگیری تحصیلی. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8 (3، پیاپی 31)، 71-84.
حاجیعلیزاده، کبری؛ رفیعیپور، امین و سماوی، سیدعبدالوهاب (1395). بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی شهر بندرعباس. فصلنامه اندازهگیری تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، 6 (24)، 83-102.
دلجو، زهرا؛ جانبزرگی، مسعود؛ بزازیان، سعید و موسوی، الهام (1392). رابطه سطح تحول روانی- معنوی و احساس تنهایی با اضطراب وجودی در دانشجویان. مطالعات اسلام و روانشناسی، 7 (13)، 5-24.
روحانی، ریحانه سادات و علیزادهفرد، سوسن (1391). رابطه احساس تنهایی و کاربری وبلاگ در دانشجویان و غیردانشجویان. مجله پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 2 (5)، 12-25.
ساعدی، فاطمه و خانجانی، زینب (1397). مطالعه مقایسهای سبکهای سهگانه دلبستگی (ایمن، دوسوگرا، اجتنابی) در نوجوانان دارای نشانههای درونیسازی افسردگی و اضطراب. فصلنامه زن و مطالعات خانواده، 10 (38)، 137-154.
سلیمی، هادی؛ عابدینی چمگردانی، سمیه؛ قاسمی نافچی و تباشیر، سیروس (1399). ساخت و اعتباریابی مقیاس استرس کرونا متناسب با سبک زندگی ایرانی. فصلنامه علمی- پژوهشی قران و طب، 5 (4)، 23-31.
علیزادهبیرجندی، زهرا؛ ایرانیبارانی، الهه و نیشابوری، محدثه (1399). بررسی رابطه بین احساس تنهایی- عاطفی اجتماعی و اجتناب شناختی با اضطراب کرونا در دانشجویان در بحران کرونا. اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید - ۱۹، تهران.
سلیمی، سمانه و فردین، محمدعلی (1399). نقش ویروس کرونا در آموزش مجازی، با تأکید بر فرصتها و چالشها. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8 (2، پیاپی 30)، 49-60.
نریمانی، محمد و عینی، ساناز (1400). مدل علّی اضطراب ویروس کرونا در سالمندان بر اساس تنیدگی ادراکشده و حس انسجام: نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراک شده. روانشناسی پیری، 7 (1)، 13-27.
نوروزی پرشکوه، نسترن؛ میرهادیان، لیلا؛ امامی سیگارودی، عبدالحسین؛ کاظمنژاد لیلی، احسان و حسندوست، فاطمه (1395). احساس تنهایی و نوآسیبهای اجتماعی در دانشآموزان دبیرستانی. فصلنامه پرستاری و مامایی جامعنگر، 26 (82)، 99-108.
وکلیلی، سمیرا؛ نقش، زهرا و رمضانیخمسی، زهرا (1397). نقش واسطهگری درگیری تحصیلی در رابطه بین هیجان تحصیلی و پیشرفت. پژوهش در نظامهای آموزشی، ویژه نامه بهار، 615-628.
Arslan, G., Yıldırım, M., & Aytaç, M. (2020). Subjective vitality and loneliness explain how coronavirus anxiety increases rumination among college students. Death studies, 46 (5), 1-10.
Biasi, V., Mallia, L., Russo, P., Cerutti, R., & Violani, C. (2018). Homesickness experience, distress and sleep quality of first-year university students dealing with academic environment. Journal of Educational and Social Research, 8(1), 9-17.
Buheji, M., Jahrami, H., & Dhahi, A. (2020). Minimising stress exposure during pandemics similar to COVID-19. International Journal of Psychology and Behavioral Sciences, 10(1), 9-16.
Cao, J., Zhang, C., & Sun, Y. (2021).
The Influence of Social Network Addiction and Loneliness on Learning Engagement. Paper presented at the 2021 13th International Conference on Education Technology and Computers, 450-455.
https://doi.org/10.1145/3498765.-3498836.
Carmona-Halty, M., Salanova, M., Llorens, S., & Schaufeli, W. B. (2021). Linking positive emotions and academic performance: The mediated role of academic psychological capital and academic engagement. Current Psychology, 40(6), 2938-2947.
Datu, J. A. D., & King, R. B. (2018). Subjective well-being is reciprocally associated with academic engagement: A two-wave longitudinal study. Journal of School Psychology, 69(1), 100-110.
English, T., Davis, J., Wei, M., & Gross, J. J. (2017). Homesickness and adjustment across the first year of college: A longitudinal study. Emotion, 17(1), 1-5.
Fardin, M. A. (2020). COVID-19 and anxiety: A review of psychological impacts of infectious disease outbreaks. Archives of clinical infectious diseases, 15(COVID-19), 1: e102779.
Gremmen, M. C., Van den Berg, Y. H., Steglich, C., Veenstra, R., & Dijkstra, J. K. (2018). The importance of near-seated peers for elementary students' academic engagement and achievement. Journal of Applied Developmental Psychology, 57, 42-52.
Jones, D. L., Rodriguez, V. J., Salazar, A. S., Montgomerie, E., Raccamarich, P. D., Uribe Starita, C., Martinez, T. (2021). Sex differences in the association between stress, loneliness, and COVID-19 burden among people with HIV in the United States. AIDS Research and Human Retroviruses, 37(4), 314-321.
Khlaif, Z. N., Salha, S., & Kouraichi, B. (2021). Emergency remote learning during COVID-19 crisis: Students’ engagement. Education and Information Technologies, 26(6), 7033-7055.
Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling: Guilford publications.
Landmann, H., & Rohmann, A. (2022). When loneliness dimensions drift apart: Emotional, social and physical loneliness during the COVID‐19 lockdown and its associations with age, personality, stress and well‐being. International Journal of Psychology, 57(1), 63-72.
Lawson, C., Salter, A., Hughes, A., & Kitson, M. (2019). Citizens of somewhere: Examining the geography of foreign and native-born academics’ engagement with external actors. Research policy, 48(3), 759-774.
Li, L., Chen, X., & Li, H. (2020). Bullying victimization, school belonging, academic engagement and achievement in adolescents in rural China: A serial mediation model. Children and Youth Services Review, 113, 104946.
Lindfors, P., Minkkinen, J., Rimpelä, A., & Hotulainen, R. (2018). Family and school social capital, school burnout and academic achievement: a multilevel longitudinal analysis among Finnish pupils. InternatIonal Journal of adolescence and Youth, 23(3), 368-381.
Malta, M., Rimoin, A. W., & Strathdee, S. A. (2020). The coronavirus 2019-nCoV epidemic: Is hindsight 20/20? EClinicalMedicine, 20, 100289.
Metzger, I. W., Cooper, S. M., Griffin, C. B., Golden, A. R., Opara, I., & Ritchwood, T. D. (2020). Parenting profiles of academic and racial socialization: Associations with academic engagement and academic self-beliefs of African American adolescents. Journal of School Psychology, 82, 36-48.
Mian, A., & Khan, S. (2020). Medical education during pandemics: a UK perspective. BMC medicine, 18(1), 1-2.
Perkmann, M., Salandra, R., Tartari, V., McKelvey, M., & Hughes, A. (2021). Academic engagement: A review of the literature 2011-2019. Research policy, 50(1), 104114.
Prochaska, J. O., & Norcross, J. C. (2018). Systems of psychotherapy: A transtheoretical analysis: Oxford University Press.
Reeve, J., & Tseng, C.-M. (2011). Agency as a fourth aspect of students’ engagement during learning activities. Contemporary Educational Psychology, 36(4), 257-267.
Reeve, J. & Tseng, M. (2013). How Students Create Motivationally Supportive Learning Environments for Themselves: The Concept of Agentic Engagement. Journal of Educational Psychology, 105 (3), 579-595
Roy, D., Tripathy, S., Kar, S. K., Sharma, N., Verma, S. K., & Kaushal, V. (2020). Study of knowledge, attitude, anxiety & perceived mental healthcare need in Indian population during COVID-19 pandemic. Asian journal of psychiatry, 51, 102083.
Russell, D, Peplau, L. A.. & Ferguson, M. L. (1978). Developing a measurw of loneliness. Journal of Personality Assessment, 42, 290-294.
SA, R.R.K. (2020). Brief review of coronavirus for healthcare professionals February 10, 2020. Southw est Journal of Pulmonary and Critical Care,20(2),69-70.
Sajed, A. N., & Amgain, K. (2020). Corona virus disease (COVID-19) outbreak and the strategy for prevention. Europasian Journal of Medical Sciences, 2(1), 1-3.
Serrano, C., Murgui, S., & Andreu, Y. (2022). Improving the prediction and understanding of academic success: The role of personality facets and academic engagement. Revista de Psicodidáctica (English ed.), 27(1), 21-28.
Singh, L. B., Kumar, A., & Srivastava, S. (2020). Academic burnout and student engagement: a moderated mediation model of internal locus of control and loneliness. Journal of International Education in Business, 14 (2), 231-239.
Stroebe, M., Schut, H., & Nauta, M. H. (2016). Is homesickness a mini-grief? Development of a dual process model. Clinical psychological science, 4(2), 344-358.
Stroebe, M., Van Vliet, T., Hewstone, M., & Willis, H. (2002). Homesickness among students in two cultures: Antecedents and consequences. British Journal of Psychology, 93(2), 147-168.
Sun, J., & Hagedorn, L. S. (2016). Homesickness at college: Its impact on academic performance and retention. Journal of college student development, 57(8), 943-957.
Taylor, D. J., & Bramoweth, A. D. (2010). Patterns and consequences of inadequate sleep in college students: substance use and motor vehicle accidents. Journal of Adolescent health, 46(6), 610-612.
Tong, Z.-D., Tang, A., Li, K.-F., Li, P., Wang, H.-L., Yi, J.-P., et al. (2020). Potential presymptomatic transmission of SARS-CoV-2, Zhejiang province, China, 2020. Emerging infectious diseases, 26(5), 1052-1060.
Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4(5), 397-404.
Wang, C., Pan, R., Wan, X., Tan, Y., Xu, L., Ho, C. S., et al. (2020). Immediate psychological responses and associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the general population in China. International journal of environmental research and public health, 17(5), 1729-1742.
Wester, E. R., Walsh, L. L., Arango-Caro, S., & Callis-Duehl, K. L. (2021). Student engagement declines in STEM undergraduates during COVID-19–driven remote learning. Journal of microbiology & biology education, 22(1), ev22i21. 2385.
Wu, T., Jia, X., Shi, H., Niu, J., Yin, X., Xie, J., et al. (2021). Prevalence of mental health problems during the COVID-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis. Journal of affective disorders, 281, 91-98.
Xiang, Y.-T., Yang, Y., Li, W., Zhang, L., Zhang, Q., Cheung, T., et al. (2020). Timely mental health care for the 2019 novel coronavirus outbreak is urgently needed. The lancet psychiatry, 7(3), 228-229.
Yang, D., & Swekwi, U. (2021). The mediating effect of resilience on the relationship between loneliness and academic performance in Wuhan’s college students. Asian Journal of Management Sciences & Education, 10(1), 96-107.
Zhang, Y., Qin, X., & Ren, P. (2018). Adolescents' academic engagement mediates the association between Internet addiction and academic achievement: The moderating effect of classroom achievement norm. Computers in human behavior, 89, 299-307.
Zhao, H., Xiong, J., Zhang, Z., & Qi, C. (2021). Growth mindset and college students’ learning engagement during the COVID-19 pandemic: A serial mediation model. Frontiers in Psychology, 12, 224, 1-10.