جدیدی، مهدی، و عابدی، احمد (1390). انطباق و هنجاریابی پرسشنامه نوروسایکولوژی کانرز بر کودکان 5 تا 12 سال شهر اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 3(1)، 71-56.
حاجلو، نادر، و رضایی شریف، علی (1390). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو. ناتوانیهای یادگیری، 1، 1، 43-24.
رید، ج. باریاد، ک. فاین، ه (2015). توانبخشی عصب روانشناختی کودکان: مبانی نظری و راهنمایی عملی، ترجمه حسین زارع، علی اکبر شریفی و شکوفه موسوی (1397). تهران: انتشارات آییژ.
سیف، الهام، بشرپور، سجاد، نریمانیف محمد و حیدری، فاضله (1400). اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر بهبود نارساییهای شناختی کودکان مبتلا به نارساخوانی، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 9، 3 (35)، 111-110
شهیم، سیما.، یوسفی، فریده.، شهاییان آمنه (1386). هنجاریابی و ویژگیهای روانسنجی مقیاس درجهبندی کانرز-فرم معلم. مجله علوم تربیتی و روانشناسی. 14، 1و 2، 26-1.
کریمی، لیلا.، و عابدینی، منصور (۱۳۹۴). مقایسه مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری و عادی، کنفرانس بینالمللی یافتههای نوین پژوهشی در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، موسسه آموزش عالی نیکان.
گیلانی جویباری، زهرا (1390 ). بررسی و مقایسه عملکرد عصب روانشناختی دانشآموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و دانشآموزان آسپرگر. پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه علامه طباطبایی.
فروزان، نگار.، و بهرامی پور، منصوره (1401). اثربخشی مداخلة آموزشی «اشترن» بر انعطافپذیری شناختی، هیجانهای تحصیلی، مهارتهای سازمان دهی و توانایی شناختی (سرعت نامگذاری، ترجمه نماد) کودکان 12-10 ساله دارای ناتوانایی، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 10، 3 (39)، 60-47
Agaliotis, I., & Ismirlidou, E. (2018). Comparison of students with non-verbal learning disabilities and students with Asperger syndrome in solving word arithmetic problems. European Journal of Special Education Research.
Alokla, S. (2018). Non-verbal communication skills of children with autism spectrum disorder.A Thesis Presented to the Faculty of California State University, San Bernardino
American Psychology Association (2013). Diagnosis and Statistic Manual. (DSM-V). APA.
www.appi.org.
Ashcraft, M. H. (2019). Cognitive and Motivational Underpinnings of Mathematical Learning Difficulties: A Discussion. In International Handbook of Mathematical Learning Difficulties (pp. 505-518).
Averett KH. (2021). Remote Learning, COVID-19, and Children With Disabilities. AERA Open. doi:10.1177/23328584211058471
Biotteau, M., Albaret, J.M., Lelong, S. & Chaix, Y. (2016). "Neuropsychological status of French children with developmental dyslexia and/or developmental coordination disorder: Are both necessarily worse than one"? Child Neuropsychology. 31(5): 1-20.
Brenchley, C., & Costello, S. (2018). A model of assessment and intervention for Non-Verbal Learning Disability (NVLD) in the Australian education system: an educational and developmental psychologist perspective. Australian Journal of Learning Difficulties, 23(1), 67-86.
Clements, D. H., & Sarama, J. (2019). Executive Function and Early Mathematical Learning Difficulties. In International Handbook of Mathematical Learning Difficulties (pp. 755-
Cataudella, S., Carta, S., Mascia, ML., Masala, C., Petretto, DR &Penna, MP. (2021). Psychological Aspects of Students With Learning Disabilities in E-Environments: A Mini Review and Future Research Directions. Front. Psychol. 11:611818. doi: 10.3389/fpsyg. 2020.611818771).
Feifer, S. (2015). "The neuropsychology of reading disorders: Diagnosis and intervention". WEATHER, 2, 25.
Fenwick, M.E., Kubas, H.A., Witzke, J.W., Fitzer, K.R., Miller, D.C., Maricle, D.E. & Hale, J.B. (2016). "Neuropsychological profiles of written expression learning disabilities determined by concordance-discordance model criteria". Applied Neuropsychology: Child. 5(2): 83-96.
Goldstein, D. B. (2000). Children’s nonverbal learning disabilities scale. The children’s nonverbal learning disabilities scale© was excerpted. With permission from the author, from the Developmental Screening and Referral Inventory (DSRI) by David B. Goldstein, PhD.
Gross, J. J. (2020). Emotion Regulation in Social Anxiety Disorder: Reappraisal and Acceptance of Negative Self-beliefs. Biological Psychiatry: Cognitive Neuroscience and Neuroimaging, 5(1), 119-129.
Johnson, S., Strauss, V., Gilmore, C., Jaekel, J., Marlow, N. & Wolke, D. (2016). "Learning disabilities among extremely preterm children without neurosensory impairment: Comorbidity, neuropsychological profiles and scholastic outcomes". Early Human Development. 103, 69-75.
Kassai, R., Futo, J., Demetrovics, Z., & Takacs, Z. K. (2019). A meta-analysis of the experimental evidence on the near-and far-transfer effects among children’s executive function skills. Psychological Bulletin, 145(2), 165.
Kouhbanani, S. S., Arabi, S. M., Zarenezhad, S., & Khosrorad, R. (2020). The Effect of Perceptual-Motor Training on Executive Functions in Children with Non-Verbal Learning Disorder. Neuropsychiatric Disease and Treatment, 16, 1129.
Mammarella, I. C., Lucangeli, D., & Cornoldi, C. (2010). Spatial working memory and arithmetic deficits in children with nonverbal learning difficulties. Journal of Learning Disabilities, 43(5), 455–468
Mammarella, I. C., Cardillo, R., & Zoccante, L. (2019). Differences in visuospatial processing in individuals with nonverbal learning disability or autism spectrum disorder without intellectual disability. Neuropsychology, 33(1), 123.
Mammarella, I. C., Lucangeli, D., Cornoldi, C. (2010). "Spatial working memory and arithmetic deficits in children with nonverballearning difficulties". Journal of LearningDisabilities,7, [Epub ahead of print].
Margari, L., Palumbi, R., Lecce, P. A., Craig, F., Simone, M., Margari, M., ... & Buttiglione, M. (2018). non-Verbal cognitive abilities in children and adolescents affected by Migraine and Tension-Type headache: an Observational study Using the leiter-3. Frontiers in neurology, 9, 78.
Meltzer, L. (2018). Executive function in education: From theory to practice. Guilford Publications.
Metsala, J. L., Galway, T. M., Ishaik, G., & Barton, V. E. (2017). Emotion knowledge, emotion regulation, and psychosocial adjustment in children with nonverbal learning disabilities. Child neuropsychology, 23(5), 609-629
Molnar, G., & Csapo, B. (2019). Making the psychological dimension of learning visible: using technology-based assessment to monitor students’ cognitive development. Frontiers in Psychology, 10,1368.
Röcker, C. (2012). Informal communication and awareness in virtual teams. Communications in Information Science and Management, 2(5), 1-15.
Wajnsztejn, A. B. C., Bianco, B., & Barbosa, C. P. (2016). Prevalence of inter-hemispheric asymetry in children and adolescents with interdisciplinary diagnosis of non-verbal learning disorder. Einstein (São Paulo), 14(4), 494-500.
Willcutt, E.G., Boada, R, Riddle, MW., Chhabildas, N., DeFries, J.C., & Pennington, B.F. (2011). Colorado Learning Difficulties Questionnaire: Validation of a Parent Report Screening Measure. Psychological Assess