با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران
دوره 11 (1402 -1403)
دوره 10 (1401 -1402)
دوره 9 (1400-1402)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
تعداد دوره‌ها 12
تعداد شماره‌ها 44
تعداد مقالات 308
تعداد نویسندگان 672
تعداد مشاهده مقاله 593,240
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 381,225
نسبت مشاهده بر مقاله 1926.1
نسبت دریافت فایل بر مقاله 1237.74
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 3,125
تعداد مقالات رد شده 2,551
درصد عدم پذیرش 82
تعداد مقالات پذیرفته شده 306
درصد پذیرش 10
زمان پذیرش (روز) 337
تعداد پایگاه های نمایه شده 9
تعداد داوران 211

«پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی» نشریه‌ای است با رویکرد علمی که با رسالت توسعه دانش و انتشار نتایج تحقیقات حاصل از پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در موضوعات مختلف مربوط به آموزش و فرایند های یادگیری  را به صورت فصلنامه با صاحب امتیازی دانشگاه پیام نور منتشر می‌کند. سایر اطلاعات این نشریه به شرح زیر می‌باشد:

  • نشریه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی با همکاری مشترک  انجمن روانشناسی تربیتی ایران در قالب تفاهم‌نامه همکاری منتشر می‌شود.
  • ضریب تاثیر (ISC):  0.947
  • فلودیاگرام مراحل داوری و پذیرش مقاله در قسمت فرایند پذیرش مقالات شرح داده شده‌است.
  • این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
  • نوع نشریه: نشریه علمی 
  • شیوه انتشار: الکترونیکی
  • نوع مقالات قابل انتشار: علمی-پژوهشی/علمی مروری
  • توالی انتشار: فصلنامه
  • زبان نشریه: فارسی و علاوه بر آن چکیده و منابع مقالات به انگلیسی
  • متوسط زمان داوری مقالات: 6 هفته
  • سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از سامانه مشابه یاب متون علمی  سامانه مشابه یاب متون علمی همیاب استفاده می‌شود.
  • دسترسی رایگان و آزاد به مقالات
  • چنانچه مقاله از حامی یا تامین‌کننده اعتبار پژوهشی برخوردار باشد، درج آن در مقاله توسط نویسنده الزامی می‌باشد.
  • کشور محل انتشار: ایران
  • ناشر: دانشگاه پیام نور، معاونت پژوهش و فناوری
  • حوزه فعالیت تخصصی:   آموزش و فرایند های یادگیری
  • شروع انتشار: پاییز 1392
  • هزینه بررسی و پذیرش مقاله: در حال حاضر سه میلیون ریال تا مرحله پذیرش قطعی و سه میلیون ریال هزینه انتشار (جمعاً 6000000 ریال)
  • نوع داوری: فرایند داوری تخصصی به صورت داوری بسته و دوسو ناشناس و حداقل دو  داور و یک داور تطبیقی
  • بازه زمانی بررسی اولیه: یک هفته کاری
  • نحوه انتشار: الکترونیکی
  • شماره و تاریخ مجوز کمیسیون نشریات وزارت عتف: نشریه "پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی" طبق نامه شماره 3/18/244709 مورخ 93/12/24 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شماره 4 مجوز علمی دریافت نمود و رتبه نشریه در آخرین ارزیابی وزارت علوم «الف» می باشد.
  • شماره و تاریخ مجوز هیات نظارت بر مطبوعات (وزارت ارشاد): 
  • شاپا (ISSN):  6497-3060

شاپای قبلی (شاپای چاپی: 6523- 2345 و شاپای الکترونیکی: 6531- 2345) بوده است. و به شاپای جدید 6497-3060 تغییر داده شده است. 

در صورت وجود هرگونه سوال، برای نشریه ایمیل ارسال فرمائید. به ایمیل شما در 48 ساعت کاری پاسخ داده خواهد شد.

بیانیه دسترسی آزاد:
نشریه "تحقیقات در مدرسه و یادگیری مجازی" یک نشریه با دسترسی کامل است که به این معنی است که تمام مقالات بلافاصله پس از انتشار در اینترنت برای همه کاربران قابل دسترس هستند. "تحقیقات در مدرسه و یادگیری مجازی" تحت شرایط مجوز Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC-BY 4.0) مجوز دارد. در این نشریه و تحت مجوز دسترسی آزاد، نویسندگان مالکیت حق نشر محتوای خود را حفظ می‌کنند اما اجازه می‌دهند هر کسی محتوا را دانلود، استفاده مجدد، چاپ مجدد، تغییر، توزیع و/یا کپی کند به شرط اینکه نویسندگان و منبع اصلی به‌درستی ذکر شود. نویسندگان در این نشریه، مالک حق نشر هستند و حق نشر و حقوق انتشار کامل را بدون هیچ گونه محدودیتی حفظ می‌کنند.

مزایای دسترسی آزاد برای نویسندگان شامل موارد زیر است:

دسترسی رایگان برای همه کاربران در سراسر جهان
نویسندگان حق نشر کار خود را حفظ می‌کنند
افزایش نمایان بودن و تعداد خوانندگان
انتشار سریع

هزینه‌های پردازش مقاله:
۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال برای پذیرش مقاله
۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال برای انتشار (هزینه کل شامل ۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال برای هر مقاله است)
اطلاعات کتاب شناختی
عنوان: تحقیقات در مدرسه و یادگیری مجازی
شاپا (ISSN): 3060-6497
شاپا (ISSN) قبلی (ISSN چاپی: 6523-2345 و ISSN الکترونیکی: 6531-2345) به ISSN جدید 3060-6497 تغییر یافته است.

 

 


 

 

تاثیرآموزش شفقت به خود بر تنظیم شناختی هیجان و ترس از صمیمیت در نوجوانان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای

محمد درزی؛ شهریار یارمحمدی واصل؛ ابوالقاسم یعقوبی؛ رسول کرد نوقابی

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 9-20

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70652.4166

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش شفقت به خود بر تنظیم شناختی هیجان و ترس از صمیمیت در نوجوانان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای بود. روش پژوهش، نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان پسر دارای اختلال نافرمانی مقابله‌ای مشغول به تحصیل مقطع متوسطه دوم شهرستان بویین ...  بیشتر

هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس درگیری تحصیلی دانشجویان

مریم محسن پور؛ حورا الموسوی؛ ملوک خادمی اشکذری

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 21-32

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70836.4177

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس درگیری تحصیلی فرد-موقعیت تدوین‌شده برای دانشجویان توسط آلونسو-تاپیا، مرینو-تجدور و هورتاس (2022)، انجام شد. در این مقیاس چهار مولفه شناختی، رفتاری، هیجانی و عاملیت در پنج موقعیت تحصیلی برای دانشجویان ارزیابی شد. جامعه آماری کلیه دانشجویان کارشناسی ورودی سال‌های 1398 تا 1401 دانشکده علوم ...  بیشتر

روان‌شناسی شناختی و یادگیری آموزشگاهی
سبک‌های دلبستگی و همدلی: نقش واسطه‌ای حل مسئله اجتماعی

حسین زارع؛ پریا سادات معراجی سعید؛ فاطمه فولادی

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 33-44

https://doi.org/10.30473/etl.2024.71455.4214

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ سبک‌های دلبستگی و همدلی با نقش واسطۀ حل مسئله اجتماعی بود. این پژوهش از نوع توصیفی بوده و براساس همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمام دانشجویان دانشگاه الزهرا تشکیل می‌دادند؛ که از این جامعه تعداد 373 دانشجو با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. به منظور جمع‌آوری داده‌ها ...  بیشتر

آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی
بررسی فرآیند یاددهی - یادگیری در محیط الکترونیک: یک مطالعه آمیخته در دانشگاه تهران

راضیه صفاری فرد؛ الهه حجازی؛ امیرحسین زنگانه؛ مسعود غلامعلی لواسانی

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 45-58

https://doi.org/10.30473/etl.2024.69913.4123

چکیده
  یکی از اصلی‌ترین تغییرات در حوزه آموزش سالیان اخیر، یکپارچگی فناوری با رویکردهای سنتی یاددهی-یادگیری بوده است. این پژوهش آمیخته از نوع کیفی و کمی متوالی بوده و هدف آن بررسی فرآیند یاددهی-یادگیری در محیط الکترونیک دانشگاه تهران بوده است.در مرحله کیفی، محققان از روش‌ تحقیق پدیدارشناسی استفاده کرده‌اند. مصاحبه‌ها با دانشجویان و اساتید ...  بیشتر

هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
اعتبارسنجی و هنجاریابی مقیاس کمال‌گرایی تحصیلی دانشگاهی (CAPS)

اسماعیل سلیمانی؛ هانیه پاکروان

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 59-68

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70182.4133

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش اعتبارسنجی و هنجاریابی مقیاس کمال‌گرایی تحصیلی دانشگاهی بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع اعتباریابی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه ارومیه در سال ۱۴۰۲ بودند که ۳۳۸ نفر به‌صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. داده‌ها به روش آنلاین جمع‌آوری شدند. ابزارهای به‌کارگرفته‌شده مقیاس کمال‌گرایی ...  بیشتر

هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری آموزشگاهی
اعتبارسنجی نسخة فارسی پرسش‌نامة حمایت تحصیلی ادراک‌شده برای نوجوانان

زهرا ملکی؛ امید شکری؛ فاطمه الماسی

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 69-80

https://doi.org/10.30473/etl.2024.68956.4071

چکیده
  پیشتر تاثیر حمایت تحصیلی بر تحولِ فردی و تحصیلی یادگیرندگان نشان داده شده است. بر این اساس، این پژوهش با هدف اعتباریابی نسخه فارسی پرسش‌نامة حمایت تحصیلی ادراک‌شده برای نوجوانان انجام شد. 400 نوجوان (200 دختر و 200 پسر) که با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند به پرسش‌نامه حمایت تحصیلی ادارک‌شده (رییز و همکاران، 2022)، علاقه تحصیلی برای ...  بیشتر

روان‌شناسی شناختی و یادگیری آموزشگاهی
تأثیر آموزش ادراک فضایی دیداری بر ارتقاء تئوری ذهن در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری

نجمه محمد پناهی؛ لیلا بیات مختاری

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1403، صفحه 81-90

https://doi.org/10.30473/etl.2024.70444.4157

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مهارت‌های ادراک دیداری فضایی بر تئوری ذهن دانش‌آموزان 8 تا 10 ساله دچار اختلال یادگیری شهر مشهد انجام شد. این پژوهش به لحاظ رویکرد، از نوع کمی و از نظر طرح تحقیق، از نوع نیمه آزمایشی (پیش‌آزمون پس‌آزمون با گروه کنترل) است. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان پسر 8 تا 10 ساله که با علائم اختلال یادگیری به مراکز ...  بیشتر

ابر واژگان